9 דרכים לפתור סודוקו בלי לחשוב

אם יש לכם עיפרון ומחק, אתם כבר בחצי הדרך להפוך לאלופים - 9 דרכים שיעזרו לכם לפתור כל תשבץ סודוקו בלי לשרוף תאי מוח

השטות שלהלן מסתובבת ברשת מזה זמן מה. היא מוגשת בזאת לקורא העברי, בצירוף איורים שעבדתי עליהם יום שלם. התשבץ נלקח מחוברת סודוקו של הוצאת חד לשון. והרעיון: לפצח כל סודוקו בעולם, בלי להפעיל את המוח לרגע אחד, ובלי להזדקק לאף ניחוש. זה לא יעשה אתכם למיליונרים, אבל ילמד מוסר השכל חשוב: קצת חשיבה תמיד תקח אתכם רחוק יותר. פרט לבסודוקו.

1. סמנו את כל האפשרויות

השלב הראשון והארוך ביותר הוא לקחת עיפרון, וכמו חמורים למלא את כל המשבצות הריקות בכל תשע הספרות, כמו בדוגמה. זה הולך להיות ארוך ומרגיז. אתם הולכים לכתוב יותר מ- 400 ספרות בסך הכל. כדי לנחם את עצמכם, זכרו שאתם עושים בדיוק את מה שעושות תוכנות לפתירת סודוקו. וזכרו גם שמרגע זה אתם הולכים בעיקר למחוק.

2. נקו מספר משורה

המטרה בסודוקו היא שכל אחת מספרות התשבץ תהיה היחידה בשורה שלה, בטור שלה ובקובייה שלה. לכן, תחילה דאגו שמעט הספרות שהגיעו מן המוכן יהנו מהיחס המיוחד הזה. בחרו את אחת הספרות המודפסות, ומחקו את כל הופעותיה במשבצות שלאורך השורה שבה היא נמצאת. לאחר שסיימתם סמנו קו אופקי מעל הספרה. הסימונים הללו חיוניים למניעת טעויות. אל תטעו לחשוב שאפשר להסתדר בלעדיהם.

3. נקו את המספר מהטור

עשו את אותו הדבר לכל אורך הטור שבו נמצאת הספרה, מלמעלה עד למטה. בסיימכם סמנו את הטור הנקי בקו אנכי לצד הספרה.

4. נקו את המספר מהקובייה

וכעת נותר רק למחוק את הספרה מכל משבצות הקובייה שבה הוא שוכן. הסימון להשלמת המשימה יהיה השלמת הקובייה מסביב למספר. אתם יכולים, כמובן, להמציא כל סימן אחר שמוצא חן בעיניכם.

5. חזרו על פעולות 2-4 לכל המספרים בקובייה

בסוף העבודה המשבצת תיראה בערך כמו בתמונה.

6. בעצם, חזרו על הפעולות האלו לכל המספרים

7. מצאו את המספרים השורדים

עם התקדמות העבודה, בוודאי הבחנתם שהסודוקו מתחיל להסתדר אל מול עיניכם, ושיש לכם פחות ופחות למחוק. לאחר שסיימתם את שלב האלימינציה התשובות יתחילו להתגלות מעצמן, גם בקשים שבסודוקואים.

הביטו במר 5, זה שמוקף בעיגול בתמונה משמאל. הוא השריד היחיד במשבצתו הקטנה. גם אחרון הספקנים יסכים ש-5 הוא התשובה הנכונה למשבצת. בינתיים הקיפו אותו בעיגול.

"מספר שורד" יכול להיות ספרה בודדה במשבצת כמו מר 5, או ספרה שאיננה בודדה במשבצת שלה, אבל היא היחידה מסוגה בטור, בשורה או בקובייה שלה. גלו, למשל, מהי הספרה שנשארה בשורה הבאה (רמז: 2 מימין, 4 משמאל).

את כל הספרות הללא הקיפו בעיגול. ועדיין לא נאלצנו לחשוב.

8. כתבו אותם בעט

עד שהסודוקו ייראה כבתמונה משמאל.

9. חזרו על צעדים 2-8, עד לפתרון הסודוקו

זה לא נורא כמו שזה נשמע. את הרוב כבר מחקתם, ומחיקה של עוד כמה ספרות כפולות יחשפו עד מהרה עוד "מספרים שורדים”, שאותם תקיפו בעיגול ותכתבו בעט, וחוזר חלילה. בשום שלב לא תצטרכו לנחש או לחשוב, והתוצאה בסוף חסרת תכלית, אך מובטחת, בדיוק כמו שרצינו.

נמאס לכם? נסו את אותו הדבר עם סודוקו סמוראי.

עוד בלייף האקר

5 דרכים לנצח באבן-נייר-ומספריים
7 דרכים לגרום לכל אחד לחבב אותך
5 דרכים לשלם פחות על הסלולרי
(לארכיון המדור)

יש לכם שאלות? טיפים? דברו איתנו.