"זה מטורף, אחי!" - מילון הביטויים של דיירי "האח הגדול"

כמו בכל עונה גם הפעם הדיירים הכירו לנו לא מעט מילים חדשות. מבין כל המשפטים וההגיגים זיקקנו כמה מהמילים הבולטות שהצליחו להשתרבב לשיח היומיומי שלנו וקיבלו מקום של כבוד בז'רגון הביטויים של "האח הגדול" ועל הדרך בדקנו את הפירוש שלהן


חשש

לפי מה שראינו במהלך העונה המילה "חשש" מתארת אדם רכלן, לכלכן ומישהו שלא לגמרי אפשר לסמוך עליו. מי שהמילה הזאת משויכת אליו הוא אור, שאוהב להזכיר אותה המון ולהשתמש בה כלפי אנשים שהוא קצת פחות מתחבר אליהם.

 

זה מטורף!

כשמסתכלים במילון ההגדרה למילה מטורף היא "לא נורמלי; משוגע", ולתחושתינו ככה דני חווה את הכל. כל דבר שדני עושה הוא עושה עד הסוף - כשמשהו מפריע לו הוא מיד מושפע ממנו, כשהוא אוהב מישהו הוא עושה בשבילו הכל, וכשהוא נפגע ממישהו - זה נכנס לו עמוק ללב.

שורש ב.ל.ב.ל

למרות שהחלום של הדר הוא להיות רופאה, לנו נראה ששווה לה לשקול גם קריירה כמורה ללשון. עם הזמן גילינו שיש לה אהבה חבויה לניתוח מילים ולדיקדוק ובכל פעם נתקלנו בה מפרקת מילים לשורשים, כשהבולטת מכולן הייתה כשרבה עם דני ואמרה לו שהוא "מבולבל משורש בלבל", והכניסה אותו עמוק לאוצר המילים שלנו.

אחי
לא באמת צריך להסביר מה הפירוש שלה אבל בהחלט מדובר באחת המילים הכי מושמעות בעיקר על ידי גברי הבית. אי אפשר לא לשמוע שיחה בבית שבה המילה הזו נאמרת לפחות כמה פעמים.

קשה באמת לשים את האצבע על איך זה התחיל אבל כן אפשר לומר בוודאות שיש דייר אחד בעיקר שמשתמש במילה הזו יחסית די הרבה וזה יוסי. באחד הפודקאסטים הוא אפילו הסביר למה המילה הזו הפכה לחלק בלתי נפרד מהדיבור שלו. כנראה בשביל יוסי כולם באמת אחים ואולי זה גם בגלל שהוא נמצא בתוכנית "האח הגדול".

5hygxb

 

בעיש
לאורך כל העונה פרידה ויוסי מנהלים שיחות שלמות בשילוב המושג ומשתמשים בו בכל מילה שנייה, פרידה במיוחד אוהבת לחזור על המילה בהקשרים שונים. לאחר בירורים אצל חברינו המרוקאים גילינו שהפירוש הוא "בחייאת". הם מכניסים אותו לשיח בכל הזדמנות וגרמו לנו לאמץ אותו לחלוטין.

פרידה ויוסי
פרידה עוזיאל, יוסי פריאנטי

אני יכול לשאול משהו בלי שתפגע?

בכל פעם שהמשפט הזה יוצא לנועם מהפה, אנחנו יודעים שהולך להגיע משפט קצת... גבולי. נועם, סקרן מטבעו, אוהב לשאול שאלות ולהבין לעומק מה בדיוק קורה בכל רגע - רק שלפעמים זה כולל הפתעה גדולה לצד השני.

 

OD - Over Doing

פחות או יותר הכוונה ל"מוגזם", משהו שהוא מעבר למצופה; וזה לגמרי מתאר את תכיפות השימוש של דיג'יי במושג הזה - הרבה הרבה מעבר למצופה. דיג'יי השתמש בOD בכל הזדמנות וכדי לתאר הכל, ולגמרי גרם לנו להידבק ולהכניס אותו לשפה שלנו. מוגזם כבר אמרנו?

 

שביק

אם היינו לוקחים לחיים את המילה "שביק" אנחנו חושבים שכמות המלל שיוצאת לו מהפה הייתה מקטינה את עצמה בחצי לפחות. חיים משתמש במושג בכל מילה שניה ואי אפשר לפספס את האהבה הגדולה שלו אליה. הפירוש המילולי? "מה שלומך, מה איתך?".

 

 

כתבות נוספות: