מלח מים מלח מים- מצעד האמונות הטפלות המוזרות של דיירי בית האח

בזמן שמשימת האמונות הטפלות מוציאה מהדיירים את השדים שלהם, יצאנו לדרג את האמונות הטפלות הכי מוזרות שגילינו בבית, והאמת - הופתענו

זמן צפייה: 01:10

במקום החמישי- הסכינים של מיכל, אמילי ודיג'יי.
השלושה לא מעבירים סכין מיד ליד

וידוי קטן ונבוך מצד המערכת שלנו- גם אנחנו מאמינים באמונות טפלות (מדי פעם), וספציפית, זאת אחת שמלחיצה אותנו במיוחד. אז מה ההסבר למנהג? ידוע שבתוניס, נהגו שלא להעביר סכין מיד ליד. בספר שנקרא "מנהגי אבותינו", מוסבר שנהגו שלא לתת סכין במתנה, ולא להעביר סכין מיד ליד, אלא במקום זאת- להניח אותה, ורק אז האדם השני יכל לקחת אותה. ההסבר הוא שאדם לא ייתן לחברו דבר שעלול לקצר את ימיו. עם השנים המנהג התקבע לאמונה שהעברת סכין מיד ליד עלולה לגרום לריב בין אדם לחברו. בסה"כ, אנחנו מפרגנים למיכל ודיג'יי על רצון טוב ותקווה לשלום בבית.

(יש סיכוי לא מבוטל שאמילי והדר העבירו סכין ביניהן השבוע?)

במקום הרביעי- מיאו חתולה
אמילי, דני וקרן נוהגים לירוק כל פעם שעובר לידם חתול שחור.

הפעם אנחנו חייבים להגיד- באמת? במערכת בדיוק אימצנו חתולה שחורה וקראנו לה מיצי. חוץ מזה, במצרים העתיקה החתול, והחתול השחור בפרט נחשבו לקדושים, ואפילו סימלו את האלה בסתת.
מנגד, בתרבויות רבות, אם יצא שפגשתם חתול שחור, נהוג לירוק מעבר לכתף כדי להתמודד עם עין הרע. אז מאיפה המנהג החתולי הזה מגיע? ייתכן שהמכשפות אשמות. סברה לגבי נשים שהואשמו בכישוף, היא שהן יכולות ללבוש צורה של חתול שחור, וכך התקבעה האמונה שלפיה חתול שחור שחוצה את דרככם יביא מזל רע.
הקשר של הצבע השחור עם הרוע נובע ככל הנראה מהפחד הראשוני מאוד מהחושך, אבל נדגיש- המשמעות שאנו מייחסים לחתולים שחורים מעידה לעתים קרובות פחות על החיות עצמן ויותר על התפיסה שלנו לגביהם- בעינינו, חתול שחור שחוצה את דרככם הוא סימן לכך שהמזל הטוב ממש בריצה אליכם.

(זוהה החתול השחור שעבר בתמימותו בין אמילי להדר ויצר מהומה לא קטנה בבית)


במקום השלישי- קרן, זהירות על הלשון
בכל פעם כשהיא אומרת משהו רע, קרן נושכת לעצמה את הלשון.

וואלה קרן, אנחנו מודים שהופתענו, זאת אמונה מאוד מחייבת ואפילו כואבת. אין ספק שהמנהג קשור במושג של "לשון הרע" ביהדות, ואכן ישנם מקורות המתייחסים לכך שנשיכת הלשון בעת השינה עשויה להיות קשורה לרכילות או דיבור מזיק על אדם אחר, ולכן קרן מבקשת לגזור על עצמה לדבר נקי- ואם חטאה בלשונה, היא מענישה את עצמה.

(קרן, מעכשיו נשים לב לכל מילה שתצא לך מהפה, שלא תגידי שלא הזהרנו!)

במקום השני- אמילי השרקנית
אמילי לא שורקת בבית מחשש שלא יהיה כסף

אמילי נוהגת לשיר ברחבי הבית ואין ספק שיש לה קול פעמונים ואוזן מוזיקלית. לכן הופתענו במיוחד שהיא נמנעת ואף מפחדת משריקות. האמונה לפיה שריקות בתוך הבית יובילו לאובדן כסף ולמזל רע רווחת ברוסיה ובמדינות הבלטיות. אמונה נוספת היא שאסור לשרוק בבית של מישהו אחר, כי זה עלול להעלים את הכסף שלו. לפי האמונה הזו, שריקה היא שפת הרוע שעלולה להזמין רוחות רעות לביתך, ובאגדות מסוימות גם דובים ומכשפות.

(ואמילי שתדעי, לשרוק בכל מקום אחר זה בסדר- מחוץ לבית ניתן לזמן רוחות מכל סוג)

במקום הראשון- דני חובב מראות
אם דני שכח משהו בבית, הוא חוזר הביתה ומסתכל במראה לפני שהוא יוצא שוב

זו אחת האמונות הטפלות הפופולריות ביותר ברוסיה. בתכלס, כולנו ממהרים לצאת מהבית ואז נזכרים ששכחנו משהו קריטי להמשך היום (אוי, איפה המטען שלנו?!). המנהג הרוסי קשור לאמונה שהמראה מחזיקה בכוח לתקן כל חטא. מאמינים שמעשה זה מביא בהירות ותשומת לב- לזהות לא רק פגמים פיזיים אלא גם פגמים נפשיים. בתרבות הרוסית, הרעיון של השתקפות במראה מקבל משמעות עמוקה- הרהור על מעשים, מחשבות וכוונות לפני ניסיון לתקן טעות. בעולם המהיר שלנו, מסורת רוסית זו מציעה שיעור בתשומת לב ומודעות עצמית. זה לא רק למצוא את מה שהשארת מאחור, אלא גם להבין למה זה קרה מלכתחילה.

אז, בפעם הבאה שאתם מוצאים את עצמכם ממהרים בחזרה כדי להחזיר חפץ ששכחתם, עצרו רגע, עשו כמו דני והסתכלו במראה- אם זה לא יביא מזל טוב, אז לפחות תגלו שהשיער שלכם ג'יפה.

(דני, כל העונה ראינו את המבטים שלך למראה, ורק עכשיו הבנו מה הקטע)

 

כתבות נוספות:
טיימליין "האח הגדול" - היום ה-60: הדיירים מתכוננים לישיבת התקציב הקרובה
"זה שובר הכול": כשחיים פגש את הדייר הפייק
אתגר הצחוק: כמה זמן החזיקו הדיירים בלי לצחוק?