"איך שהיא פתחה את הפה היה לי ברור שהבחורה הזאת הולכת לעשות לנו את העונה"

איזו דיירת כמעט פרשה אחרי האודישן, מה ממש אסור לעשות ואיפה היא הלכה לחפש דייר חדש - ומצאה? דיברנו עם שרית בר כהן, המלהקת הראשית של "האח הגדול" על הסודות מאחורי הליהוק

זמן צפייה: 01:09

שבועות ספורים בלבד לפני ש"האח הגדול" חוזרת במלוא העוצמה לחיינו, דיברנו עם מי שבלעדיה לא היו לנו את תקוה גדעון, ירדן אדרי ועוד דיירים שיצאו מהבית מזמן אבל נשארו לגמרי בתודעה. שרית בר כהן היא המלהקת הראשית של "האח הגדול" ומי שמוטלת עליה המשימה לאתר את האנשים הכי מעניינים במדינה. אחרי כמה עונות באמתחתה, העונה הזו היא המלהקת הראשית ובניגוד למה שאנשים חושבים, הכול מתחיל - ונגמר - באותנטיות.

איך מתחילים ללהק תכנית כמו "האח הגדול"?

"זה מתחיל בזה שצוות המלהקים שלנו עושה עבודה מדהימה. המלהקים והסקאוטרים (ציידי כשרונות, ס"נ) חרשו את הארץ מהצפון לדרום - אין מקום שלא הגענו אליו. מדובר במערכת ליהוק גדולה שבנויה מצוות של 15 מלהקים שיושבים ועושים את האודישנים, מחפשים אנשים מעניינים, קוראים כתבות, סורקים את הרשתות החברתיות, עושים תחקירים וקוראים עיתונים. העבודה היא כל כך נרחבת בשביל להגיע לכמה שיותר אנשים".

מה חיפשת בעונה הזאת שהוא שונה מעונות קודמות?

"קודם כל, מאוד מרגש אותי לדבר על העונה הזאת, כי באמת חיפשנו מגוון מאוד רחב של אנשים שחיים במדינה שלנו, בין אם זה מבחינת המקום בו הם גדלו ובין אם זה הרקע שהם מגיעים ממנו והסיפור האישי שלהם. לי אישית היה מאוד חשוב שלכל צופה בארץ יהיה דייר שהוא יכול להזדהות איתו ולהתרגש ממנו, שבסופו של יום כשהצופה בבית פותח את הטלוויזיה הוא מזדהה, מתרגש וצוחק ממה שהוא רואה".

Whatsapp Image 2022 05 19 At 1
''חשוב לי שלכל צופה בארץ יהיה דייר שהוא יכול להזדהות איתו''. שרית בר כהן

בואי נדבר תכלס: מה צריך לעשות כדי להתקבל?

"אצל כל מלהק זה שונה אבל מה שאני מחפשת זה אנרגיות טובות, חיוך ואותנטיות. כשמתמודד נכנס לאודישן מחויך ומספר בביטחון מה קרה לו בחוץ בזמן ההמתנה, או אפילו משתף אותי בכמה שהוא לחוץ - זה שובה אותי. כשבן אדם נותן לעצמו להיות אותנטי, למרות המצלמה, זה מספר לי הרבה על איך הוא יתמודד בבית שמוקף במצלמות. אם מתמודד נכנס ולא מדבר יותר מדי, מתיישב בכיסא ומחכה שישאלו אותו שאלות, קשה לי לזהות איך הוא יהיה בבית האח".

''אין לא מתאימים - יש כאלה שמתאימים יותר''. מתמודדי העונה השנייה

לפי מה את קובעת אם מועמד מתאים או לא?

"אין דבר כזה מועמד לא מתאים. 'האח הגדול' היא תכנית שלוקחת אנשים מכל המדינה ומכל החברה הישראלית, אנשים שכנראה לא היו נפגשים ביום-יום שלהם, ומכניסה אותם ביחד לבית. לצערי יש מעט מקומות ועשרות אלפי מועמדים שנבחנים, אז בסוף אנחנו בוחרים את אלה שבלטו קצת יותר, מועמדים שמצחיקים ומרגשים אותנו יותר מהאחרים. היו גם מקרים של מועמדים שהגיעו להיבחן בעונה מסוימת ולא התקבלו והגיעו בעונה אחרת וכן התקבלו". שמעתם? אם כבר ניסיתם להתקבל ולא הצלחתם - לא הכל אבוד.

Vlcsnap 2022 05 23 13h30m52s82
''כל אחד ואחת מהמתמודדים מרגש אותי''. גדי ויוסי | צילום: צילום מסך

מה יכול לרגש אותך במתמודד?

"אותי אישית מרגש אדם שמגיע לתכנית כדי לדבר על נושאים שבוערים בו ומציף אותם בפריים טיים מול כל המדינה. זה יכול להיות משהו אישי או חברתי שהוא היה רוצה לשנות בעצמו או בחברה. מצד שני, זה יכול להיות פשוט מישהו שירגש אותי עם המבט שיש לו בעיניים כשהוא מחייך. זה משתנה מאדם לאדם".

את מחפשת טייפקאסט ספציפי העונה?

"אין לנו טייפקאסטים ספציפיים, אבל ברוב העונות את תראי שיש רווקים ורווקות. יש גם אנשים שמגיעים עם אג'נדה מסוימת. ההיענות לעונה הזאת היא מטורפת, מגיעים לפה כמויות של אנשים מכל החברה ומכל הגילאים. ההגבלה היחידה היא כמובן מגיל 18, אבל ההיענות היא מטורפת בכל הגילאים. בני 80 מגיעים לאודישן והם מדהימים והכי מרגשים. אני אישית נחשפתי העונה הזאת לסיפורים ואנשים שאני לא הכרתי בעבר, וזה מאוד מעניין אותי להפגיש ביניהם. מעניין אותי לשמוע את השיח ביניהם, להביא אותו לפריים טיים ולתת לצופים להיחשף לדברים שכנראה הם לא נחשפו אליהם במהלך השנים או שהם לא יודעים שקיימים במדינה".

Simorl Ygdep7
''מעניין אותי לשמוע את השיח בין הדיירים ולהביא את השיח הזה לפריים טיים''

אתם בוחנים איך הדינמיקה בין המתמודדים לפני שהם נכנסים לבית? 

"זה חלק מהליהוק, אבל בסופו של דבר אנחנו לא בודקים את זה בין המתמודדים כי אסור להם להכיר אחד את השני. אנחנו יכולים רק לנחש אבל זו לא באמת אינדיקציה למה שהולך לקרות בבית. את יכולה לחשוב שבן אדם ייתן לך משהו אחד ותקבלי משהו אחר. את יכולה לחשוב שהוא יתאהב במישהי אחת והוא מתאהב במישהי אחרת. אף פעם אי אפשר באמת לדעת, רק לנחש".

"הוא הגיע לאודישן ספונטנית מהים - ותכף כל המדינה תכיר אותו"

בר כהן מודה שלפעמים היא מאתרת מתמודדים במקומות לא שגרתיים. "הלכתי לים כדי לפגוש מתמודד פוטנציאלי שהמליצו לי עליו", היא מספרת, "ובזמן שהייתי שם ראיתי בחור אחר שעמד ליד, מלא בכריזמה ונוכחות. ניגשתי אליו והצעתי לו שיבוא לאודישן. הוא סיפר לי שיש לו בבוקר טיסה והוא לא באמת יוכל להגיע, אז אמרתי לו בוא, קח את הדברים שלך כמו שאתה, ותבוא עכשיו לאודישן. אני אפגוש אותך שם. הבן אדם הגיע לאודישן כמו שהוא עם הבגד ים בשיא הספונטניות, וממש עוד מעט כל המדינה הולכת להכיר אותו".

היה מתמודד שכבש אותך ברגע? 

"אני לעולם לא אשכח את האודישן של ירדן אדרי. ראיתי אותה בחדר ההמתנה בזמן שהיא חיכתה לאודישן. החדר היה מלא באנשים שחיכו לאודישן והיא עמדה שם יחד עם כולם. היא הייתה מרכז החדר, כולם רצו לדבר איתה והיא הייתה הכי דומיננטית, דיברה וצחקה. סימנתי אותה באותו רגע וביקשתי שיכניסו אותה לאודישן איתי. כשהיא נכנסה, עוד לא הספקתי להשחיל מילה והיא כבר אמרה לי 'וואי חיים, זה לא בשבילי, כולם פה משוגעים, אני צריכה לתקן את האוטו עם המנוע של הפן ואני לא בנויה לזה...'. איך שהיא פתחה את הפה היה לי ברור שהבחורה הזאת הולכת לעשות לנו את העונה, ואיך לומר? צדקתי. אני אוהבת אותה מאוד ברמה האישית, בחורה מדהימה".

Tvsrjl
''איך שהיא פתחה את הפה היה לי ברור שהיא הולכת לעשות לנו את העונה''. ירדן אדרי | צילום: צילום מסך

"לא לחסוך במידע - תנו הכל באודישן הראשון שלכם"

איזה טיפים את יכולה לתת למי שרוצה להכנס לבית האח בעונה הבאה?

"לנו כמלהקים חשוב להבין מי הבן אדם כבר בטופס ההרשמה, לכן אני ממש ממליצה שסרטון ההצגה העצמית שהם מעלים יביא אותם לידי ביטוי בצורה הכי טובה. חשוב שהסרטון יצולם טוב, עם תאורה טובה, כדי שיראו את הבן אדם כמו שצריך. כשאני ישר רואה את החיוך זה אוטומטית גורם לי לחייך חזרה למסך ולרצות לשמוע מה יש לאותו בן אדם להגיד. הדבר הכי חשוב הוא לא לחסוך במידע. אנשים אומרים לי באודישן 'אני אחכה עם המידע הזה לשלבים מתקדמים יותר'. זה המאני טיים. תנו הכל באודישן הראשון שלכם. תספרו תשתפו ותחשפו כמה שיותר. אי אפשר לדעת אם יהיה עוד שלב, זה הזמן שלכם להראות הכל".

אחרי כל כך הרבה שנים של "האח הגדול" איך מצליחים לחדש?

"אני לא חושבת שאנחנו מחפשים ללהק משהו חדש, כי בסופו של דבר הרעיון של 'האח הגדול' זה להביא אנשים מכל החברה הישראלית, אבל החברה משתנה, השיח משתנה, האנשים משתנים, וזה מה שהופך את הליהוק לחדש בעיני הצופה. אנחנו שומרים על אותו קו במשך כל השנים שאנחנו מלהקים: להביא את כל הצבעים של החברה הישראלית. החברה משתנה ואנחנו מלהקים בהתאם".

 

רוצים לדעת אם אתם ליהוק טוב ל"אח הגדול"? היכנסו לחידון האישיות