יום שישי ה-13: הרגעים הכי מפחידים של "האח הגדול"

אוהבי האמונות הטפלות כבר יודעים שיום שישי ה-13 הוא סימן למזל רע וצריך להיזהר כפליים. לכבוד היום המאתגר, אספנו את כל רגעים שגרמו לדיירי "האח הגדול" לבכות, לצעוק ולצרוח עד איבוד עשתונות, אבל גרמו לנו לצחוק עד השמיים. מה נקרא - אס בוכה, קינג זוכה. קבלו

צב צבי צבי הנינג'ה

עונת ה-VIP  ב"רשת 13" הכריחה חצי מדיירי בית "האח הגדול" לחיות בביוב שנמצא מתחת לבית. אביבה תבורי, אמא של בן אל וגרושתו של שימי, הגיעה לחרדתה לביוב ולא יכלה לשאת את העונש הכבד, ריח הסרדינים שהתנוסס באויר ופרצה בבכי תמרורים עד שעדי ליאון החליט להציל את הנסיכה מהסרחון והחליף את מקומה!

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-vip-season-01-clips-02-part-archive' autoplay='0' credit='' desc='' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605193966/vlcsnap-2020-11-12-17h10m51s70_igwwqe.jpg' kid='1_vit568nk' duration='64']

משימת הכלא

ב-1971, נערך ניסוי הכלא המפורסם באוניברסיטת סטנפורד, בו סטודנטנים חולקו לאסירים וסוהרים, במטרה לבחון איך אנשים מתנהגים בתנאי שבי. אממה הניסוי הידרדר מהר מאוד והופסק בתום שישה ימים בלבד, כי יותר מהכל גילו החוקרים את האכזריות החייתית הטמונה בבני אדם שנהנים מעמדת הכוח שניתנה להם. בעונה השלישית (ערוץ 2) החליטו לעשות מחווה לניסוי האכזרי והבית התחלק לאסירים וסוהרים. מאחורי הסורגים פגשנו את נופר מור, אלעד צפני ופרידה הכט שהזדעזעו מהשירותים ומהתנאים, רק שבניגוד לסטנפורד, עוד לפני שהסוהרים הגיעו, האסירים הותיקים כבר הספיקו להתנהג בעליונות כלפי החדשים. וזה כבר באמת מאיים.

נופר מור, האח הגדול
נופר מור, האח הגדול | צילום: צילום מסך -

מראה מראה שעל הקיר

נכון לכולנו יש ימים שאנחנו מביטים בראי ומעט נבהלים מהמחזה שמשתקף אלינו ממנה, אבל כשתחת יום שישי ה-13, הדייר הססגוני תמיר ורדי הלך כמו ילד טוב לצחצח שיניים פיפי ולישון, הביט במראה ודמות של שלד הייתה בבואה, זה כבר היה התקף לב של ממש!

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-part-01-archivekes' autoplay='0' credit='' desc='' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605193506/vlcsnap-2020-11-12-17h03m19s63_bnfu3l.jpg' kid='1_gn4fwb09' duration='33']

הדרך לגיהנום רצופה עכבישים

בעונה השישית (ערוץ 2) התחלקו דיירי "האח הגדול" לדיירי גן עדן ושוכני הגיהינום. טל גלבוע, דנית גרינברג, אחי נתן ועינב בובליל הגיעו לגיהנום, שם אחת המשימות הייתה מתוך צנצנת מלאת סוכריות, להוציא 100 סוכריות אדומות. עד כה סיזיפי ומתיש, אבל כשהבשורה כי בתוך הצנצנת מסתתר גם עכביש טרנטולה חי, האימה הגיעה לשיאה עם הפחד של גרינברג, ההתנגדות של גלבוע וצרחות ה"אימאאאא" של בובליל שהגיעו לדציבלים שרק כלבים מסוגלים לשמוע!

עינב בובליל במדידות שמלת הכלה אצל דני מזרחי
עינב בובליל במדידות שמלת הכלה אצל דני מזרחי | צילום: בוצ'צ'ו

גול עצמי

אחת המשימות שהכי גרמה לנו עוד מהספה בבית לחוות התקף לב, היתה משימת הגובה של הדיירים בעונה הראשונה, שם מגובה של 100 מטרים מעל פני האדמה, נתבקשו לא סתם לעמוד ולהתמודד עם חוסר החמצן שבגובה, אלא גם לבעוט כדור לשער, הדיירת אורלי יחזקאל לא התמודדה עם החרדה וויתרה על המשימה. פייר, אנחנו עדיין משקשקים מלחץ של להבקיע גול כשכל העתיד החברתי שלנו בג'2 תלוי בשער הזה.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-01-clips-15-part-archive' autoplay='0' credit='' desc='' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605194244/vlcsnap-2020-11-12-17h08m38s26_vk56o6.jpg' kid='1_mwm463v2' duration='80']

קליפ האימים

ב-1982 הוציא מייקל ג'קסון את האלבום "Thriller" ויחד איתו יצא הקליפ הזכור ומעורר האימה באורך של 14 דקות, בו זומבים שותתי דם מתעוררים לחיים ורוקדים ברחוב. לכבוד יום שישי ה-13, דיירי הבית בעונה הרביעית (ערוץ 2) נכנסו לדמויות המורבידיות, כשלנעליו של ג'קסון וזוגתו בקליפ נכנסו סער סקלי ויאנה יוסף. בעונה השמינית (ערוץ 2) החליטו לשחזר את המחווה המוצלחת לקליפ המושקע והפעם היו אלה הזוג עדן סבן ואנדל קבדה שלוהקו לתפקידים הראשיים. האמת, אולי הדמויות היו מפחידות, אבל שאפו על הביצוע!

עדן סבן
עדן סבן | צילום: אינסטגרם

משימת יום שישי ה-13 – ההמשך!

נראה אתכם מצליחים לא לצעוק באימה כשאתם תגלו טרול מסתורי שמסתתר מתחת לשמיכה שלכם או כשתפתחו את מכסה האסלה ותגלו עכבר דבוק אליו. במשימת התקציב השבועי פוזרו עשרות דברים מפחידים בבית, כשעל הדיירים היה להגיב בנונשלנטיות ולהתעלם באלגנטיות מהאימה שמוטלת עליהם,  יוסי סרור וברי סימון זהר מהעונה הרביעית (ערוץ 2) לא עמדו במשימה, צרחו את נשמתם למוות וצברו קנסות. ואתם יודעים, להישאר בבית רעבים, זה לא פחות מפחיד.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-part-02-archivekes' autoplay='0' credit='' desc='' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605194686/vlcsnap-2020-11-12-17h07m59s31_stufyy.jpg' kid='1_og5juiyv' duration='69']

מסיבת פיג'מות

החושך הוא האוייב הגדול ביותר של פחדנים. אין אחד שלא יצרח אם פתאום באמצע החושך יקפוץ יצור עם מסכה מפחידה, וזה בדיוק מה שקרה לדיירי העונה הראשונה (רשת 13) במסיבת הפיג'מות שלהם. אביבית בר זוהר, ישראל אוגלבו, אדל בספלוב, מריה דומרק ומירב ישראל ישבו להם בכיף בפיג'מות על המיטה,כשלפתע האורות כבו ודמות של שלד קפצה מתוך החשיכה, מירב כמעט מתה כשהיא ראתה את המסכה, ושאגה "אמא, זה המוות". רק שלא יגידו "ביטלג'וס" שלוש פעמים.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-01-clips-46-part-archive' autoplay='0' credit='' desc='' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605194557/vlcsnap-2020-11-12-17h09m16s61_hlvszw.jpg' kid='1_tre5i1cu' duration='59']

משימת מלחמת המפרץ

כל מי שגדל בתקופת מלחמת המפרץ בתחילת שנות ה-90 זוכר בפחד את הרגע שנשמעה האזעקה והיינו צריכים לרוץ בפאניקה לחדר האטום ולקוות שסקאד לא יפגע בביתנו. דיירי האח הגדול בעונה השלישית (ערוץ 2), ביניהם ג'קי מנחם, ליהיא גרינר, עתי שולברג ונופר מור, חזרו אחורה בזמן במשימה מלחיצה במיוחד וחוו את רגעי האימה עם שמיעת האזעקה, לבישת מסכות האב"כ וריצה למרחב המוגן. וואו. רק תארו לכם מה יקרה בעונה ה23, כשישחזרו את משימת הקורונה!

עתי שולברג
קצת נחת עם חתיכי בין לבין כל ההפחדות | צילום: ראובן שניידר, יח''צ

משימת הבנג'י

פחד גבהים הוא מוטיב חוזר של אימה בבית "האח הגדול", בעונה הרביעית (ערוץ 2) העמידו את קותי סבג, יאנה יוסף ותמיר ורדי למבחן. על מנת להציל את חבריהם לבית שהוצאו אל השלג הקר, היה על השלושה לקפוץ בנג'י מגובה 100 מטר בכדי להשיג את המפתח לשחרורם. דווקא ורדי היה זה שהעז לקפוץ ראשון, יוסף על אף החרדה וצרחות ה"אין מצב" הצליחה להתגבר על האימה ואילו המנצח הגדול של העונה, סבג, שנפל בעבר מקומה שלישית עמד על שלו וסירב להשתתף. והנה טיפ לדיירים החדשים- לפני הכל תעמדו על שלכם.

קותי סבג
התמונה אמנם לא מהמשימה, אבל היא בהחלט מלחיצה! | צילום: חשבון האינסטגרם של קותי סבג

משימת האמבטיות

לא סתם אנחנו מפחדים מהחושך. בעונה השביעית (ערוץ 2) דודו כהן, פלורי אלקסלסי וברק אדרי נכנסו לחדר חשוך, התיישבו בבעטה באמבטיה ריקה וחיכו לראות מה ייפול עליהם מלמעלה. הראשון לקבל מבול של ראשי ברביות כרותים היה כהן שצרח ובצדק! אם זה לא מתכון להתקף לב, מה כן, למען השם?

אירוע הפתיחה של האח הגדול ישודר ב-5.12, בערוץ 13.