בלי טלפונים ובלי לתאם הדחות: עשרת הדיברות לדייר בבית "האח הגדול"

הפרומו לעונה החדשה הצליח לבלבל גם אתכם? ובכן, כל מה שאנחנו יכולים לספר לכם כרגע זה שחוקים חדשים ייכנסו לתוקף בבית האח הגדול מיד עם עליית התוכנית ב-5.12. עד אז, קבלו את החוקים הקיימים רק כדי להיזכר מה זה אומר להיות דייר בבית הכי מפורסם בעולם

זמן צפייה: 00:54

1. אין טלפונים!

Bb Vip Ep 11 Full
האח הגדול בן זיני טלפון

עם יד על הלב, כמה שעות ביום אתם מבלים עם הטלפון הנייד שלכם? טוב, על מי אנחנו עובדים אתם בטח לא מצליחים להוריד ממנו את היד ולו לשנייה אחת, אה? אז תארו לעצמכם שלושה חודשים (ואף יותר) שלכם קמים בבוקר בלי להתעדכן בחדשות העולם או במה קים קרדשיאן עשתה בזמן שישנתם? בלי להעביר את הזמן בשירותים בשבירת שיאים בקנדי קראש או החלקה ימינה (במקרה הטוב) בטינדר, בלי בהייה אינסופית בסרטונים מצחיקים ביוטיוב ובלי היכולת לתעד כל רגע נתון ואת הלוק היומי בסלפי איכותי. טוב, למזלם של הדיירים, לפחות כל צעד ושעל שלהם מצולם והם יוכלו להשלים את החסך אחרי שהעונה תיגמר.

2. אין טלוויזיה!

חדר קונטרול ''האח הגדול''
חדר קונטרול ''האח הגדול''

אחת הנחמות הגדולות שידעה האנושות היא רביצה על הספה בסלון מול הטלוויזיה, עם שמיכה ומשהו לנשנש (בטח בתקופת הקורונה). היכולת להתנתק קצת מהמציאות ולצפות בריאליטי כמו "האח הגדול" או "הישרדות" כדי לשמור על שפיות היא יקרת ערך. עכשיו, תוציאו את הטלוויזיה מהבית, אפילו את נטפליקס, ומה יישאר לכם בחיים?

בבית "האח הגדול" אין שידורי טלוויזיה והדיירים צריכים, רחמנא ליצלן, לדבר אחד עם השני כדי להעביר את הזמן. אין פלא שחברויות / אהבות ומחלוקות נוצרות בבית בהבזק של שנייה, בכל זאת מישהו צריך לייצר אקשן...

3. אסור לתאם העמדה להדחה!

אחד החוקים הנוקשים בבית "האח הגדול" שעליו אין לעבור הוא האיסור לתאם הדחות. ממש כמו בבחירות לכנסת, המטרה היא לספק סביבה סטרילית מחוץ לחדר האח הגדול שבה לא דנים בפומבי על הדחות או מועמדים להדחה, כך שכל דייר יכול להרגיש מספיק נוח ובטוח להיות אמיתי מול האח. העוברים על החוק נענשים ונכנסים אוטומטית לרשימת ההדחה בעצמם.

4. אסור להוריד מיקרופונים!

Bb Vip Ep08 Full A.sub.19
האח הגדול אסף גורן מיקרופון

מהרגע שהדיירים נכנסים לבית "האח הגדול" הם חייבים להסתובב עם מיקרופון על הצוואר עד הרגע שהם יוצאים חזרה לעולם האמיתי כשכל המדינה מקשיבה לכל מילה ולחישה שיוצאת להם מהפה. אין ספק שהדיירים מנסים לשמור על פאסון מסוים בהתחלה, אבל מהר מאוד הם מתרגלים וכל אחד חוזר להיות עצמו והופך את התוכנית לדבר הכי מהנה שיש בטלוויזיה. עכשיו, דמיינו את כל עם ישראל מצותת לכם 24/7 בזמן ריב או ברגעים שנשבר לכם הלב ואתם רק רוצים להיות לבד מתחת לשמיכה...

5. אסור למידע חיצוני להגיע לתוך בית "האח הגדול"!

במשך שלושה חודשים הדיירים לא יודעים דבר ממה שמתרחש מחוץ לבית. רק פעמיים בתולדות התוכנית בישראל עודכנו הדיירים על אירוע מכונן שמתרחש בחוץ ("מבצע "צוק איתן" ומגיפת הקורונה), אבל מעבר לכך הם נשארו בעלטה גמורה. אוהבים להתעדכן בפוליטיקה? רוצים לדעת מה חדש אצל תקווה גדעון? לגלות ספוילרים לוונדר וומן הבא? שום בדל מידע, אפילו הקטן ביותר, לא יגיע אליכם בזמן השהייה בבית. אולי בימים הראשונים הדבר מרגיש כמו הקלה, אבל ככל שהזמן נמשך, זה נהיה מודגש יותר.

6. אסור לתקשר עם משפחה וחברים

האח הגדול יוסי אורפלי
רגע נדיר שמקבלים מסר המהמשפחה שבחוץ

הניתוק מבני המשפחה והחברים הוא אולי החוק הקשה ביותר. שלושה חודשים שלמים נאלצים דיירי "האח הגדול" להתנתק מההורים, מהילדים, מבני המשפחה והחברים, ולהסתפק בחבורה של זרים גמורים שצריכים ללמוד להסתדר אחד עם השני - לטוב ולרע. אז נכון שיש מסרים מהבית מדי פעם או אפילו כניסות מפתיעות, אבל עד שהדיירים מודחים מהבית, הם לא זוכים לדבר כמו שצריך עם האנשים הכי קרובים אליהם בחוץ.

7. יש מים חמים במקלחת למשך שעה אחת ביום

האח הגדול VIP
אסף גורן ונטלי דדון בשגרת בוקר

.

כמה זה מעצבן כשרציתם להתקלח וגיליתם שסיימו לכם את המים החמים? מילא בתקופת הקיץ החמה בישראל, אבל בינואר? אחד החוקים בבית "האח הגדול" הוא שהמקלחת מספקת מים חמים לדיירים במשך שעה אחת בלבד במשך היום, ואם לא הספקתם להיכנס בזמן למקלחת תאלצו להסתפק במים קרים. החוויות האלה נשמעות הגיוניות אולי בטירונות, אבל בשגרה הדבר הזה ממש לא כיפי. שלא לדבר על מצב הריחות...

8. אסור לנהוג באלימות פיזית ומילולית

אחד הדברים החשובים ב"האח הגדול" הוא ללמוד להסתדר עם אנשים מאוד שונים ממך ולקבל אותם, גם אם אתה לא מסכים איתם. החוק הזה נועד לא רק לשמור על הדיירים בריאים ושלמים אלא מאפשר להם להביע את דעתם בלי לפחד או להרגיש מאוימים. מדובר בחוק שהאכיפה שלו מחמירה ביותר, והיו כמה דיירים שהוצאו מהבית בגלל שהם עברו על החוק. הלוואי וגם במציאות היה אפשר ליישם את המהלך הזה, זה היה פותר כל כך הרבה דברים בתקופה הנוכחית.

9. מותר לעשן רק באזורים המיועדים לכך

האח הגדול VIP
שי חי מנצל את זכותו לעשן בפינה

בתוך בית "האח הגדול", שכזכור נמצא בנווה אילן ליד ירושלים, הדיירים מורשים לעשן אך ורק בפינת העישון בחצר או בחדר ייעודי בתוך הבית, כך שבכל רגע שבא לכם להדליק סיגריה, עליכם לחשוב פעמיים וזה קצת מוציא את החשק לסיגריה, אבל היי אולי זו כל הכוונה? בכל זאת, כולנו זוכרים שהעישון מזיק לבריאות, נכון?

10. אסור לישון במהלך היום, אלא רק עם כיבוי אורות

שינה זה לחלשי אופי
מותר להתכסות, אסור להירדם

אם יש דבר שכולנו מחכים לו כל השבוע, זה ללא ספק השנ"צ של שישי ושבת. בטח בימי החורף הקרירים. עם העלייה במדרגות והכניסה לבית, אתם יכולים לנשק את שנת הצהריים שלכם לשלום. מהרגע שנכנסתם לבית אתם מורשים לישון אך ורק בשעת כיבוי האורות בבית ואתם חייבים לקום מהמיטה כששיר הבוקר מתנגן. בכל מקרה לא באתם ל"אח הגדול" כדי לישון, נכון?!

העונה החדשה מתחילה ב-5.12 ואיתה החוקים החדשים, מי יודע מה יעלה בגורל הקודמים? ניפגש במוצ"ש אחרי החדשות ונגלה ביחד