הדיירים באים: הטיפים של הסטיילסטים המובילים ללוק מנצח לערב הפתיחה

רושם ראשוני הוא ללא ספק אחד הדברים הכי חשובים כדי שאחד יקבע את דעתו על האחר, רגע לפני הכניסה הגדולה במוצאי שבת, התייעצנו עם ה-מומחים לסטייל לטיפים הכי שווים כדי ליצור הופעה שיקית שתיזכר לדורי דורות | צפו בכתבה המלאה מתוך "האח הגדול הספירה לאחור"

זמן צפייה: 04:56

ליאת אשורי
ליאת אשורי | צילום: רון קדמי

"צריך לצאת מנקודת הנחה שיש חשיבות גדולה לבגד שאיתו נכנסים הדיירים לבית 'האח הגדול', אומרת ליאת אשורי, מי שהלבישה בחייה המון ידוענים והפכה לסטייליסטית של הסלבס. "אם גם ככה אנחנו משקיעים המון זמן ואנרגיה בבחירת בגדים, אז קל וחומר למעמד בו כל המדינה צופה בכם ומעבירה עליכם ביקורת. מהספה בבית הכי קל לשפוט, ולא צריך להבין בסטיילינג בשביל לחוות דעה אישית. לבגד שתבחרו יש המון השפעה על הרושם הראשוני שתיצרו, עוד לפני שתפתחו את הפה ונחשף לאופי האמיתי שלכם, הצופים בבית יקטלגו אתכם תחת סטראוטיפ".

איך עושים את זה נכון?

"קחו לכם בגד שכבר עבד לכם בעבר, שהגזרה מחמיאה לכם, שהרגשתם בו יפים ושקיבלתם עליו מלא מחמאות. כן כן, אותו הבגד שכבר לבשתם, אם הוא כל כך עבד בעבר אז הוא יעבוד גם הפעם. וזה נכון גם לשמלה וגם לחליפה, ואם בכל זאת יש לכם צורך להתחדש, אז תתפרו בדיוק את אותו הבגד, אפשר גם בצבע אחר כדי להרגיש שרעננתם. תלכו על המקומות הבטוחים שלכם, אל תיפלו למקום מצועצע וחסר קשר ביניכם לבין הבגד. יש נטייה טבעית להגזים מתוך הרצון לדפוק הופעה, להרשים, שידברו עליכם, אבל אל תהיו קורבנות אופנה. יש תפר דק בין שיח קרקסי לבין שיח חיובי עליכם".

מה צריך לקחת בחשבון בבחירת הבגד?

"שיתאים ללוקיישן. לבדוק את הבגד לפני ערב הפתיחה, שאפשר יהיה לשבת בו, לצעוד איתו, לעלות איתו במדרגות. שיראה טוב ולא מאולץ מדי לסיטואציה, בסוף את מרבית הזמן הם יעבירו בישיבה והמתנה בתוך הבית. תוודאו שאתם מתאימים לבגד נעל שאפשר ללכת איתה ולא למעוד, שלא תיראו כאילו אתם הולכים על קביים וסובלים. מומלץ גם לעשות איפור ושיער נונשלנטי, חייב להיות איזון ודיוק בקונספט הכללי של הלוק. הכל צריך להתכתב יחד".

איזה טרנד הכי יבלוט בבחירת האאוטפיט השנה?

"אני משוכנעת שמישהו מהמשתתפים ייכנס עם טרנינג, שהוא כאמור הטרנד הכי אופנתי עכשיו. וזה הכי הפוך על הפוך, לא מתאמץ אבל סופר טרנדי. כמובן שזה צריך להיות על בן אדם שיכול להחזיק את הלוק הזה, אם זה יהיה עשוי נכון – זה יהיה הלוק הזכור ביותר של הערב".

איך הדיירים יכולים להבטיח שהם ייראו טוב לאורך העונה בתוך הבית?

"זה מאד פשוט, תזכרו שהשתדלות מוגזמת תביא לתוצאה פחות טובה. אין צורך להתחפש, ממילא מהר מאוד בתוך הבית, תוך שעות ספורות הסגנון האישי והזהות שלכם יבואו לידי ביטוי".

איזה פריט הכי נכון להביא לשהייה בבית?

"מומלץ לארוז בגדים שיכולים להתאים לכל סיטואציה, אבל שיהיו ביתיים. הרי גם אם תהיה מסיבה, היא עדיין תהיה מסיבה ביתית. לבנות סטים של בגדים עם טוויסט מעניין וקונספט שחוזר על עצמו. סגנון שיוכל להיות מזוהה עם האדם שילבש אותם. הרבה פריטים עם צבעים מחמיאים, גרביים מגניבים, פיג'מות, טייצים, טרנינגים, בהדפסים או חלקים, אבל העיקר שיהיו נוחים. בגדים שתוכלו להעביר בתוכם עונה שלמה, בתכנית שמתרחשת בבית".

גילי אלגבי
גילי אלגבי | צילום: טל עבודי

מה הדבר הכי נכון ללבוש לכניסה לבית

"הכניסה היא הדבר הכי קרוב לטקס האוסקר שיש בישראל", אומר הסטייליסט גילי אלגבלי שהלביש לא מעט דיירים לרגע הכניסה הגדול לאורך השנים. "תחשבו על זה, כמה אירועים כמו 'האח הגדול' יש לנו בארץ? ועוד במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה. כולם הולכים להסתכל עליכם, מהעקב של הנעל ועד לקצה של השיער. יהיו כל כך הרבה דיעות ויש המון משמעות ללוק הזה. מדובר בלוק אחד ומיוחד, את כל המאמצים שיש לכם תשקיעו בלוק הזה ותחשבו איך אתם הופכים אותו לאייקוני, יפה וזכיר".

איך עושים אותו שיהיה אייקוני ולא קרקסי?

"להתייעץ עם מומחה זה תמיד טוב ולהסתכל גם על רפרנסים קלאסיים ויפים מהעולם. מצד אחד לבחור בגד שהוא מאד אתם, שהוא באופי שלכם ולא ירגיש כמו תחפושת, אבל לזכור שאתם נכנסים לתכנית הטלוויזיה הכי נצפית, אז כן להיות בולטים. נשים, תחשבו פעמיים על הצבע שאתן בוחרות ו"תתבלו" את הלוק בעזרתו. כלומר, אם עכשיו טרנדי ללבוש אדום, אז לא ליצור טוטאל לוק אדום של שמלה אדומה ונעל אדומה ואודם אדום. תשברו את האדום עם נעל ניוד ואיפור נקי. גברים, תשאלו את עצמכם האם אתם קלאסיים או ספורטיביים? ואז איך אפשר לבנות לוק מגניב עם טוויסט אבל לא מתאמץ. לדוגמה, מכנסי ג'ינס יפים עם איזשהו ג'קט מחוייט וטי-שירט ולאו דווקא הכל מחוייט. אם כן בא לכם חליפה, אז לחשוב על גוון או טקסטורה מעניינת. תבחרו בלוק שיוציא אתכם בצורה נקייה, יפה ולא מוגזמת. אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני ואתם רוצים לגרום לצופים לחשוב 'הופה מי אתם? אנחנו מעוניינים להכיר אותם'".

מה צריך לקחת בחשבון?

"הבגד חייב לעבור מצלמה, שלא ירצד, שלא יראו סימני זיעה, שאפשר יהיה לצעוד בו, להתיישב אתו, להעביר איתו ערב שלם ולהרגיש בו בנוח".

לאורך השנים, מי אתה זוכר לטובה עם לוק כניסה מדהים?

"וואו, במהלך השנים עשיתי הרבה לוקים, אני כבר שבע עונות עושה את 'האח הגדול', ואם ללכת שניה אחורה ולהסתכל על דיירים מהעבר, אני חושב שבעונה הקודמת היה למישל מיכייב לוק כניסה מדהים, היא לבשה חצאית וטופ של ליבר בלילתי. גם ירדן אדרי נראתה מעולה בקוקו גבוה ובשמלה של מאי משיח. ליאור דואק לבש ספורט-אלגנט עם מכנסיים וחולצה מגניבים וזה היה חיבור מהמם, מאד לא מתאמץ אבל שידר "אני פה ותראו אותי". נטלי דדון באה בזמנו ביציאה "הפוך על הפוך" ונכנסה עם חליפת הפיג'מה, אבל רק היא יכולה להרשות לעצמה, מישהו אנונימי היה יכול לעורר מחלוקת. גם אסף גורן היה לבוש מדהים בערב הכניסה ובכלל לאורך כל העונה.

הלוקים הזכורים לטובה מאירוע הכניסה
הלוקים הזכורים לטובה מאירוע הכניסה

איך מבטיחים שתראה טוב במהלך העונה עצמה?

"צריך לזכור שהתכנית מתרחשת בתוך בית. תסדרו את המזוודה בצורה כזו שאתם הולכים על בטוח, עם הטרנינגים הכי יפים והגופיות הכי יפות. לא צריך הרבה, אבל שיהיה מנעד לזוז בתוך הבגדים. אם תביאו יותר מדי בסוף יהיה לכם מישמש בראש. תביאו גם פיסים בודדים שיצרו הזדהות אתכם, כמו הג'קט של ליאור דואק. הוא היה אתו לאורך כל העונה, הוא השאיל אותו לתקוה, לא הוריד אותו וזה ממש יצר סיפור שלם סביב הדמות".

איזה פריט הוא מאסט מבחינתך לשהות בבית?

"לאישה, ג'קט שחור מחוייט. אפשר לשים אותו על שמלה, על פיג'מה, עם טי-שירט. זה תמיד יעבוד וזה תמיד יראה טוב. לארוז נעל עקב אחת שנראית וואו ואם את לא אוהבת עקבים אז מגף שחור קלאסי. גבר חייב לארוז ג'ינס אחד טוב שיושב עליו מדהים, וקפוצ'ון שחור נקי עם כובע, פשוט פשוט, גם לגבר וגם לאישה. בכללי, להיצמד לפריטים שהם יותר בייסיק".

אירוע הכניסה של 'האח הגדול' ביום שבת, 5.12