היום ה-56: הרובוט הרגיש

גשם יורד על נווה אילן, ואל הבית מגיע אורח ממונע - רובוט. כל העדכונים מבית האח הגדול

גרי הפרלטטן

00:00 אווירה שגרתית בבית לקראת השינה

בחדר הארונות, ניר מסדר את בגדיו, שירלי מצטרפת אליו ועוזרת לו לקפל ולהכניס את הבגדים לארון. הוא אומר לה שהוא כבר מתורגל לסדר את הארון אחרי כל הדחה.

בסלון, הדיירים מדברים על האוכל שפספסו במשך שהותם בבית. אדם משתף כמה חסר לו סטייק. אודליה מביאה קערה מהמטבח ומתחילה לתופף ולשיר לדיירים. גדי מצטרף לשירה ואדם וירדן רוקדים לצלילי אודליה וגדי. אודליה מתעצבנת שרוב השירים שהאח הגדול שם בבית הם באנגלית, דורשת שירים באנגלית ומייד לאחר מכן, מתחילה לשיר שירים באנגלית.

בחדר השינה, יוסי, תקוה, ליאור, חגית ושירלי מדברים על ההדחה הקרובה ומשערים מה מהם יהיה מועמד להדחה. תקוה: "אני מוכנה להתערב שאני מועמדת להדחה השבוע".

במטבח, פול, ליאור ויוסי מבשלים ארוחת לילה לכל הדיירים, נעם משגיחה ועוזרת להם.

בחדר הארונות, תקוה לוקחת את הטבק של פול ומבקשת מחגית להשגיח שאף דייר לא מגיע. היא מגלגלת לה ולחגית סיגריות, חגית אומרת שאסיף נכנס לחדר השינה וראה אותן גונבות מהטבק של פול.

23:00 הוויכוחים על התקציב מתחילים

תקוה, פול, כפיר וחגית יושבים בחדר העישון. תקוה מספרת להם על עבודתה כמנהלת מסעדה.

בסלון, הוויכוחים על התקציב מתחילים. אדם אומר שקודם הם צריכים להזמין אוכל, ורק במה שיישאר להזמין סיגריות. שירלי מאוכזבת שלא תקבל את כמות הסיגריות שתכננה, ואדם מנסה להרגיע ומסביר לה את המצב. הדיירים מנסים לנחש מתי תהיה ההדחה הבאה, והאם היא תהיה הדחה רגילה או כפולה.

בסלון, נעם אומרת לגדי: "הכל אמוציונלי פה". היא אומרת שהיא לא חשבה שהדיירים הוותיקים יקבלו את הדיירים החדשים בצורה יפה. גדי שואל אותה ממי היא הופתעה לטובה בבית, והיא עונה לו שכל דעותיה הקדומות השתנו כשנכנסה לבית.

22:00 ירדן וכפיר בשיחה אישית

בסלון, ניר ממשיך לספר לדיירים על החוויה בסוויטה. הוא מספר להם על הקושי בלהיות לבד כל כך הרבה זמן.

בחדר הארונות, ירדן וכפיר משוחחים. כפיר אומר: "קשה לי שליאור יכול לצאת עלייך ולגרום לך לבכות, ואחרי שניה הוא מחבק אותך". הוא טוען שהוא וליאור לעולם לא יוכלו להיות חברים בחוץ, אבל שבבית הם בסדר כי הם דיברו. ירדן מסבירה שזה שהיא סולחת לאנשים, לא אומר שהיא בן אדם חלש. היא אומרת: "אתה מחפש אותי בכל פינה בבית".

ניר, תקוה ופול יושבים בחדר השינה. ניר אומר שמוזר לו להיות שוב בבית, ופול אומר שהיה משעמם בלעדיו.

21:00 ניר שב הביתה

בפינת העישון, תקוה, יוסי, חגית וליאור משוחחים על הדיירים שהודחו. הם אומרים שרונן היה מאוד דומיננטי, ומרגיש שהוא הלך אחרי אמלי. תקוה חושבת שמי שיישארו עד הסוף מבין הדיירים החדשים, יהיו אודליה ופול.

הדיירים מתרכזים בסלון וניר חוזר הביתה. כולם מתרגשים ומחבקים אותו. הוא מספר להם על הרגע בו יצא מהבית והבין שהוא לא באמת מודח, ועל שהותו בסוויטה.

ניר חזר הביתה
ניר חזר הביתה

20:00 Copacabana

בפינת העישון, אסיף שואל את גדי מה יגיד לאשתו כשיפגוש אותה. גדי משיב שהיה אומר לה שהיא יפה. אסיף טוען שהיה אומר את אותו הדבר לאקסית שלו. אסיף קצת מדוכדך ואומר: "אני מרגיש שאני מנסה לומר משהו ואני לא מצליח".

תקוה וליאור בחדר השינה, ליאור מספר שהוא מתגעגע הביתה.

בסלון, ניר הרובוט משמיע את השיר "Copacabana" והדיירים שרים ורוקדים.

כפיר, אסיף וירדן משוחחים בפינת העישון. כפיר פונה לירדן ואומר לה: "בשביל לרצות אנשים, את יכולה גם לצאת על אנשים אחרים". הוא מסביר שהיא יכולה לצאת עליו בשביל לרצות את ליאור. ירדן לא מסכימה וטוענת שאם הייתה רוצה לרצות את ליאור, היא הייתה חברה של תקוה ושל שאר החברים שלו. כפיר ממשיך ואומר שהסיבה שהיא לא חברה של תקוה, היא שתקוה לא רוצה.

19:00 גדי השדכן בפעולה

בפינת העישון, תקוה, חגית וכפיר משוחחים על אסיף ועל כך שהוא העמיד את ניר להדחה בגלל דעותיו הפוליטיות. תקוה מסבירה שגם היא יכלה לשנוא את ניר בגלל דעותיו, אבל שהגיע הזמן להפסיק להתייחס לזה, כי ניר מסתכל על כל אחד בתור בן אדם, לא לפי הדברים בהם הוא מאמין. כפיר אומר שחגית הייתה הכוכבת במשימה ושהיא שיחקה אותה.

בחדר השינה, גדי מנסה לשדך בין נעם ופול. הוא שואל את נעם, בכנות, אם היא רוצה את פול. לאחר מכן, הוא עובר לירדן ולאדם. בחצר, הוא שואל את אסיף אם היה יוצא עם שירלי, במידה ולא היה עוד מחובר לאקסית שלו. שירלי קוטעת אותו ואומרת שזה לא רלוונטי.

18:00 ניר מספר לדיירים מה ראה מהסוויטה

בפינת האוכל, ירדן ונעם משוחחות על תקוה. ירדן אומרת: "אם אני פוגעת במישהו ולא מבקשת סליחה, זה עושה לי רע". היא מתכננת להתנצל בפני תקוה, והיא מרגישה שתקוה עשתה השתדלות השבוע ושהיא הייתה איתה בסדר.

גדי, נעם, ירדן וכפיר יושבים בסלון עם הרובוט. לפתע, הרובוט משמיע את השיר "בבאים" וגדי מתרגש.

בחדר השינה, ליאור ותקוה מדברים עם ניר הרובוט. ליאור אומר לניר שהוא חסר מאוד. ניר מבקר את אסיף על כך שהחליט לפרוש מהמשימה וליאור מסכים ואומר שעד עכשיו לא היה אכפת לו אם משימות היו מוסריות או לא. הוא מספר שאדם שמח אחרי ההדחה ואמר שהוא מקווה שההדחה אמיתית. ניר מספר שכשעלה במדרגות הוא הרגיש שהוא באמת הולך הביתה, ואז המנחים סיפרו לו שהוא עובר לסוויטה. הוא אומר לליאור שהוא ותקוה יפים ביחד.

ליאור וניר
ליאור וניר

בסלון, ירדן שואלת את גדי למי הוא הכי מתגעגע. גדי טוען שהוא הכי מתגעגע לאשתו ולבנו.

17:00 ארוחת צהריים

במטבח, אודליה, נעם ואסיף עומלים על ארוחת הצהריים.

בפינת העישון, אסיף טוען שרצה שניר יודח, אבל לא רצה שזה יקרה ככה, בגלל סיבוב גלגל.

הדיירים מתיישבים סביב שולחן האוכל ואוכלים ארוחת צהריים.

ארוחת צהריים
ארוחת צהריים

16:00 הדיירים מדברים עם הרובוט

בסלון, גרי הרובוט מדבר אל הדיירים.

יוסי וגדי יוצאים מחדר האח מחויכים, והם מתחילים לשיר ולרקוד.

בחדר השינה, שירלי מדברת עם גרי הרובוט. היא מספרת לו שאין לה קשר לנעם: "אני לא מרגישה בנוח לפתוח את הלב בפניה".

15:00 נעם מנסה לגשר בין תקוה וירדן

בסלון, אדם מספר על האופנוע שלו. ליאור אומר לאדם שהוא נוהג בצורה מסוכנת: "ראיתי איך אתה נוהג באיזה סרטון, אבל הסרת אותו".

תקוה ונעם עולות לנסט ומשוחחות. נעם שואלת: "אז איך הולך עם ליאור?", ותקוה לא מבינה את השאלה. נעם אומרת שהם זוג, ותקוה שואלת אותה איך מגדירים זוגיות. נעם משיבה שהם ישנים ביחד, ותקוה משיבה שהם ישנו כך עוד לפני שחשפו את רגשותיהם אחד לשנייה. נעם שואלת את תקוה אם היא רוצה להתחתן, ותקוה משיבה בחיוב.

הן עוברות לדבר על ירדן, ותקוה נותנת לה סקירה של מערכת היחסים הטעונה ביניהן מתחילת העונה: "היא אמרה לי שהייתי אגרסיבית כלפיה ביום הראשון". נעם אומרת לה שיש ביניהן משהו לא פתור ושהן צריכות לדבר על זה, אך תקוה משיבה שאין לה בעיה להגיד לירדן את מה שהיא חושבת עליה, אבל שהיא לעולם לא תהיה החברה שלה. נעם מתעקשת וחושבת שהן בכל מקרה צריכות לפתור את העניינים ביניהן, אך תקוה משיבה: "בחנתי אותה הרבה כדי להבין אם הבעיה אצלה או אצלי, והבנתי שאני לא אוהבת את הדרך שלה".

האח הגדול פונה אל הדיירים ומבקש מהם להתרכז בסלון.

14:00 תקוה מתפוצצת על אסיף

תקוה ואסיף משוחחים בפינת העישון. תקוה אומרת שהיא הבחינה שלאסיף יש דפוס מסוים של התנהגות: "בחדרי חדרים אתה אומר דברים בצורה מכוערת, אבל כשזה לבן אדם בפנים – אתה אומר את זה בצורה מכבדת". אסיף מסביר שאין בזה דבר רע, והוא מעדיף להיות ככה מאשר לצעוק על מישהו ולהגיד דברים בכעס. תקוה מסבירה לו שזה רק דבר אחד שמפריע לה, והיא חושבת שאסיף משחק למצלמות: "אתה אומר לחגית שהיא שחקנית, אבל אתה שחקן לא פחות ממנה".

השיחה מתלהטת, ואסיף טוען שתקווה השתנתה מאז כניסתם של הדיירים החדשים: "זה נוח לך, כי עכשיו יש לך חזית עם ליאור מולי". תקוה מציינת את העובדה שאסיף מעמיד את ניר להדחה בגלל דעותיו הפוליטיות, אך מנגד יושב עם החולצה שלו. אסיף אומר שאין קשר בין הדברים, אך תקוה מחדדת: "זה כמו שאני אשב עכשיו עם מתנה מאורן חזן. אם היו לך ערכים אמיתיים, היית עומד מאחוריהם". היא מוסיפה שאסיף פחד לצאת רע מול המצלמות, כשבעצם לא היה שום דבר לא מוסרי במשימה: "יצרת לעצמך תדמית של מישהו שהוא טוב לב ופחדת שיראו משהו שאמרת, בדיוק כמו מה שאמרת בפלזמה על ליאור במשימת החתולים".

יוסי מתערב בשיחה ואומר לאסיף שהוא טעה, אך אסיף מתרגז וצועק עליו שלא ישקר ויגיד שתקוה צודקת בגלל שכולם צועקים עליו: "היא עושה הצגה של לוחמת אמת וצדק, תקוה השתנתה מאז שהדיירים נכנסו".

תקוה ואסיף רבים
תקוה ואסיף רבים

13:00 מי אתה, רובוט?

תקוה שואלת את ליאור למה הוא פתאום כועס על אסיף. הוא מסביר שנפל לו האסימון רק עכשיו, אחרי שראה את אסיף לובש את חולצתו של ניר. ליאור רואה את אסיף יושב בפינת העישון ומחליט לנהל איתו שיחה בנעימות. תקוה מבקשת ממנו לא להתלהם או להתפרץ עליו, וליאור מבטיח שיכבד אותו.

כפיר וגדי יושבים בסלון ומנהלים שיחה על חייו של כפיר כברמן בברים ומועדונים. גדי מתעניין בסיפורים, ותוהה אם קיימת תחרות בין העסקים בתל אביב. כפיר עונה שיש תחרות גדולה, אך תמיד יש איפה לבלות בתל אביב. גדי משיב: "אני לא מבין איך אנשים תמיד מבלים שם, אין להם עבודה?".

אדם וליאור יושבים לארוחת בוקר ומדברים על הרובוט. ירדן מצטרפת, והם מנסים להבין מה משמעות השיר שהושמע הבוקר. אסיף מסביר להם שהכוונה היא לרובוט, שהוא אנושי אחרי הכל, כמילות השיר. הדיירים משחקים עם גרי הרובוט, שמשתעשע איתם וקורץ להם.

12:00 מתגעגעים לניר

בסלון, גדי תוהה מה עם ניר ואומר שהוא לא חסר לו כל כך. תקוה אומרת שאף אחד לא יחסר לה בבית כמו שניר חסר לה, וליאור מחזק: "יש משהו מרגיע בנוכחות שלו, מספיק לי לראות אותו יושב בסלון עם התנ"ך ולדעת שהכל בסדר".

כפיר ונעם מדברים על המריבה שהתרחשה אתמול. כפיר מסביר מדוע תמך בדיירים שכעסו על אסיף, שנמנע מהמשימה ובכך סיכן את התקציב השבועי. הוא מספר שחשב להמליץ לאסיף שלא יזמין סיגריות כדי לחסוך מעצמו מלחמה עם יתר הדיירים, אך נעם מסבירה לו שהבית לא נקנס על פרישתו של אסיף מהמשימה. כפיר אומר שהוא בכל זאת ישמח לחלוק עם אסיף את הסיגריות שלו במידה ולא יזמין לעצמו.

תקוה, נעם ושירלי מדברות בחצר. תקוה מספרת להן על איך היא תופסת את בית האח הגדול: "ברגע שאתה מתעלם מהמצלמות, אתה יכול להתמסר לבית ולהיות מי שאתה באמת. אני חושבת שמי שמחפש מצלמות – לא מקבל אותן".

תקוה עולה לנסט ומשוחחת עם ליאור. היא שואלת אותו מה עובר עליו, והוא מספר שהוא כועס על אסיף: "אם אני יורד מפה אני מתפוצץ עליו". ליאור מסביר שראה את אסיף לובש את החולצה של ניר, ומכעיס אותו שאסיף רומס את ניר: "ניר ויתר על הכל כדי להקדיש את עצמו לטובת המדינה, ואסיף רומס אותו שבוע אחרי שבוע".

הדיירים מופתעים לגלות שהכניסו להם רובוט לבית. האח הגדול מבקש מהם לא לגעת ברובוט, והדיירים ממציאים לו שמות. הם מחליטים לקרוא לו גרי, ושירלי עושה לו סיור בבית.

גרי הרובוט
גרי הרובוט

11:00 בוקר טוב לכל דיירי הבית

הדיירים מתעוררים לצלילי השיר "Human" של Rag'n'Bone Man. אודליה ממציאה מילים לשיר ומצחיקה את הדיירים. כפיר שואל את שירלי ואדם מה הם עשו אתמול בערב, ושירלי משיבה שהם רק צחקקו קצת. ירדן מחבקת את אדם, שאומרת לו שהם צריכים לחזור להיות חברים טובים ולא ללכת לישון יותר לאחר שרבו. השניים מדברים על שירלי, שישנה בלילה עם אדם, וירדן אומרת: "אתם מתאימים, היא נסיכה אמיתית". אדם מסכים, אך מוסיף: "הבעיה היא שעוד מעט היא תדליק סיגריה ויירד לי לגמרי".

פול וחגית יושבים לסיגריה בפינת העישון. פול מגלגל סיגריה וקולט את חגית מסתכלת על שקית הטבק שלו, שמבחין בכך ושואל אותה אם היא רוצה שיגלגל לה גם אחת. הם מדברים על עישון ועל כך ששניהם מעוניינים להפסיק לעשן, ופול מספר לה על סדנה שהוא מכיר: "אם נעשה אותה, נפסיק בוודאות". ליאור מצטרף אליהם ומדבר עם פול על בגדים.

חגית ופול
חגית ופול

10:00 מחכים לשיר הבוקר

אודליה מתעוררת ומצטרפת ליוסי, שיושב על הכורסא בחדר השינה ומחכה לשיר הבוקר שיעיר את הבית. הם מדברים על הגשם שירד בלילה, ותוהים אם מזג האוויר השתפר מאז. יוסי שואל את אודליה אם היא נהנית, והיא עונה שמאוד. הוא ממשיך: "חשבת שזה יהיה ככה כשהיית בחוץ?". אודליה משיבה שלא, ויוסי מספר שלקחו לו שבועיים להבין מה קורה בבית, "אבל עכשיו נהייתי מומחה". אודליה מספרת שהתרגלה לבית ומרגישה שהיא משתלבת, ויוסי אומר לה שהדיירים החדשים הפכו לחלק בלתי נפרד מהבית.

דיאלוג בחשיכה
דיאלוג בחשיכה

08:00 בוקר טוב ליוסי

יוסי מתעורר ומתחיל את שגרת הבוקר שלו. יתר הדיירים עדיין ישנים.

02:00 לקראת השינה

בפינת האוכל, אדם וירדן מתחילים להתווכח. אדם אומר לירדן שהוא עשה יותר ממנה בחיים והיא עונה לו: "מצטערת שלא נולדתי לאבא עשיר" ואדם נפגע ממנה. תוך כדי וויכוח, ירדן מסבירה שלדעתה הגיל של בן אדם מעיד על הניסיון שלו בחיים, מה שמעצבן עוד יותר את אדם.

הדיירים מדברים על חיסרון הסלולרי בבית האח, אסיף מסביר לדיירים החדשים שעם הזמן כבר לא מרגישים את הצורך בו.

בחצר, הדיירים מדברים על המשימה שהסתיימה היום, ירדן אומרת שהיה לה מאוד קשה לעבור אותה והיא שמחה שהמשימה הסתיימה.

מרבית הדיירים נכנסים למיטה לאחר יום מעייף, אדם ושירלי הולכים לישון מחובקים. לילה טוב מבית האח הגדול.

אדם ושירלי הולכים לישון מחובקים
אדם ושירלי הולכים לישון מחובקים

01:00 אסיף בשיחות במיטה

במיטה, אסיף מספר לשירלי שהיו בקרים בבית האח שהוא הרגיש שיביאו לו מישהו מהמשפחה, הוא התלבש בהתאם אך לא קיבל ביקור. שירלי משתפת את אסיף כמה היה לה קשה במשימה, שהשותפה שלה לא הרגישה טוב ורצתה להיות במיטה ולנוח. הם עוברים לדבר על שהותם בבית ועל ההדחות הקרובות שיהיו. הוא שואל אותה מה קורה עם אדם ומציין שהוא מיוחד ושואל אותה אם יכול להיות בניהם משהו, היא עונה לו: "שחרר ממני, הכל עוד מוקדם מידי" היא ממשיכה ואומרת על אדם שהיא מתחברת לאופי שלו אבל יש בניהם פערים בניסיון חיים.

אסיף עובר לדבר עם נעם במיטה. הם מדברים על ההצהרות של אסיף במשימה האחרונה והערכים שלו. הוא אומר לה שאם מדובר בערכים שלו, לא אכפת לו מהשלכות. הם עוברים לדבר על ליאור, אסיף אומר שליאור נרגע בבית עד שהם, הדיירים החדשים נכנסו. אסיף טוען שליאור לא הביא איתו ערכים ותוכן לבית, הוא לא עוזר במטלות הבית.

אסיף, שירלי, אדם ונעם יוצאים לסלון ומחליטים שבא להם ארוחת לילה מפנקת. הם שוקלים מה להכין ושירלי מתבאסת ללכלך את המטבח. הם מתיישבים בפינת האוכל וחלקם מסתפקים באוכל מוכן שבמקרר, השאר מכינים פנקייקים.