כמחאה על תמיכת ארה"ב בישראל: כוכבת "סקס והעיר הגדולה" פתחה בשביתת רעב

השחקנית האמריקאית סינת'יה ניקסון (מירנדה הובס) הצטרפה לשביתת רעב של פעילים פרו-פלסטינים, ומול הבית הלבן קראה לנשיא ביידן להורות על הפסקת אש קבועה. "מה שקורה בעזה לא נורמלי", אמרה, "אי-אפשר לתת לזה להימשך" • ניקסון והפעילים נשאו שלט שעליו נכתב: "ביידן, אתה מרעיב את עזה"

סינת'יה ניקסון
סינת'יה ניקסון | צילום: shutterstock

השחקנית האמריקאית סינת'יה ניקסון, יחד עם עוד 12 פעילים פרו-פלסטינים, פתחה בשביתת רעב וקראה להפסקת אש קבועה בעזה - כך דווח אמש (שלישי) במגזין TIME. ניקסון (57), הידועה בעיקר בשל גילום דמותה של מירנדה הובס בסדרה "סקס והעיר הגדולה", התחייבה שלא לאכול במשך יומיים. היא והפעילים הגיעו אתמול אל רחבת הבית הלבן בוושינגטון ונשאו שלט שעליו נכתב: "ביידן, אתה מרעיב את עזה. הפסקת אש עכשיו!".

המשתתפים בשביתת הרעב טוענים כי ארצות הברית צריכה לשקול מחדש את תמיכה הבלתי מעוררת בישראל, וכי הפסקת אש זמנית אינה מספקת. "אנחנו מרעיבים את עצמנו מול הבית הלבן כדי להראות לנשיא ביידן את ההשלכות של מעשיו", אמר אחד הפעילים, "הגיע הזמן שהוא יראה בפתח ביתו מה זה אומר לתמוך במדיניות כזו".

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

ניקסון היא אחת מ-260 האמנים שחתמו בעבר על מכתב פתוח הקורא לנשיא ג'ו ביידן ולקונגרס האמריקני להתחייב להפסקת אש. במסיבת עיתונאים אתמול, דיברה ניקסון על המצב בעזה ואמרה: "כל זה לא נורמלי. כל זה לא שגרתי ואי-אפשר לתת לזה להימשך".

המפגינים, כפי שהסבירו, מקווים שהשביתה "תמשוך את תשומת הלב לכך שממשלת ארצות הברית, הנשיא והמנהיגים בקונגרס מממנים מדיניות של הרעבה". לדבריהם, "משלמי המיסים האמריקאים מממנים הפצצות של קהילות בעזה, ואנחנו לא חושבים שהנשיא שלנו משתמש בכוח שיש לו בשביל להביא להפסקת אש קבועה".

 

כבר בשבת השחורה ההיא ועם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", התייצבה ארצות הברית לצד ישראל והביעה תמיכה בלתי-מסויגת בזכותנו להגן על עצמנו: ביידן עצמו ביקר כאן ימים בודדים לתוך הלחימה, שלח לאזור נושאת מטוסים אמריקנית והעביר סיוע כספי בסך מיליארדים.