אחרי שנפצע בבארי - השחקן ידין גלמן התראיין ל-CNN: "בחיים לא דמיינתי שאראה את מה שראיתי"

בזמן שהוא מתאושש מהפציעה, גלמן - לוחם בסיירת מטכ"ל - סיפר על המראות המזעזעים שראה ועל הקרב בקיבוץ שבו נורה ואיבד את חברו לצוות: "חטפתי סטירת לחי עוד בדרך לשם. ראינו גופות של נרצחים, אזרחים שנשרפו חיים – אבל הייתי חייב להתפקס ולהציל אותם"

ידין גלמן
ידין גלמן | צילום: CNN

כחודש לאחר שנפצע קשה בקרב בקיבוץ בארי, השחקן ידין גלמן התראיין אמש (שבת) לרשת החדשות האמריקנית CNN, זאת בעודו שוכב בבית החולים ומתאושש מפציעו. "חשוב לתת את התמונה המלאה ושהעולם יידע מה קרה כאן", אמר בפתח דבריו, וכשנשאל לשלומו ענה: "מסובך בשבילי להבין איך אני מרגיש. פיזית אני עדיין מחלים".

גלמן סיפר למראיינות כי בערב ה-7 באוקטובר, הוא חגג יום הולדת עם חברים משותפים ובנות זוגם. בבוקר, הגיעה הקריאה ששינתה את הכול: "בשבילנו, זו הייתה שבת רגילה. זה היה חג בישראל. קראו לנו אחרי ששמענו את התקפת הטילים אז השארנו את החברות מאחור במסיבה, עלינו על הרכבים ונסענו לשטח הכינוס. משם, עברנו לכפר עזה - שזה אחד מהקיבוצים שהותקפו, ומשם עברנו לבארי.

לכתבות נוספות:

"בדרך לקיבוץ חטפתי סטירת לחי", הוסיף. "ראיתי גופות. גופות של נרצחים, אזרחים שנשרפו חיים ברכבים שלהם - וכל זה רק בדרך לשם. כשנכנסנו, ראינו משפחות פצועות מפונות, ראיתי ילדה בת שלוש שנשרפה בכל גופה מ-RPG שפגע לה בבית. בתור מפקד ביחידה מובחרת נדרש ממני לנתק את כל התמונות ולהתפקס, במיוחד כשהבנתי שמי שמותקף אלה לא חיילים אלא משפחות וילדים, ואתה חייב להיכנס ולהציל אותם.

"בחיים לא דמיינתי שאראה דבר כזה, גם בתור לוחם. ראיתי תינוקות שנרצחו במיטה, משפחות שנרצחו בזמן שהתחבקו. ראיתי משפחה שנשרפה חיה, אנשים, הורים וילדים שנשרפו חיים בבתים שלהם. אני והצוות שלי עברנו מבית לבית וניסינו להציל כמה שיותר אנשים".

בשעות הערב, בקרב על חדר האוכל מול המחבלים, גלמן נפצע. "נסענו לחדר האוכל במטרה להציל אזרחים שנקשרו ועברו התעללות בידי הטרוריסטים של חמאס, אבל רגע לפני הכניסה נפגעתי מירי באצבע. ניטרלנו את המחבל, אבל אז נפגעתי משלושה כדורגים בחזה, בכתף וביד". אנשי הצוות שלו הוסיפו להילחם והצליחו לנטרל את המחבלים ולפנות את גלמן ואת חבר הצוות השני שנפצע, דוד מאיר, אך בסופו של דבר הוא נפטר מפצעיו.

המראיינת ניסתה להבין כיצד הצליח גלמן להמשיך לתפקד, חרף הזוועות שראה במו עיניו והפציעה שאיתה התמודד. "זאת שאלה שצריך לשאול כל ישראלי שחי בישראל ומחוץ לה", ענה לה. "כל המדינה בטראומה, הבית שלנו חולל, הביטחון שלנו נפגע ואנחנו רואים רוע טהור על גבולות המדינה. איך אני עושה את זה? אני חושב שזה לא רלוונטי לעכשיו, אלא לאחרי המלחמה. עכשיו ישראל נלחמת מול הרוע ביותר שפגשנו וזה מה שחשוב, לנצח במלחמה ולדאוג שהרוע הטהור הזה יעלם מן העולם".