האסירות של "כתום זה השחור החדש" פרועות מאי פעם

מיותרת או מבריקה? הסדרה על כלא הנשים חוזרת לעונה חדשה ומצליחה להפתיע. אזהרת ספויילרים

כתום זה השחור החדש - העונה החמישית
"כתום זה השחור החדש" | צילום:

כשנלקחת ממך דמות טלויזיה אהובה בטרם עת, הדבר הכי טוב שאתה יכול לקבל כצופה זה נקמה, לדעת שהמוות לא היה לחינם. וכך העונה החמישית של סדרת הכלא "כתום זה השחור החדש" נפתחת עם מסר חשוב למעריצים: מותה הטרגי של האסירה פוסיי וושינגטון לא יעבור בשתיקה, יהפוך לאירוע המחולל של העונה החדשה וכלא הנשים ליצ'פילד לא ייראה שוב אותו דבר.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-television-world-tv-006' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_f3fdsy5v' duration='57']

אזהרת ספויילרים

אחרי שהאסירה הרגישה והנוגעת ללב נמחצה למוות לקראת סיום העונה הקודמת על ידי סוהר במהלך מהומה שפרצה בבית הסוהר, חברותיה למאסר לא נותנות למותה לעבור על סדר היום למרות הרצון העז של הנהלת הכלא לטאטא את הטרגדיה מתחת לשטיח.

[youtube_embed youtube_id='NzJATbm8U98']

במהלך העונה הרביעית, האסירות נאלצו להתמודד עם צוות סוהרים חדש ואכזר שבז להן ורדה בהן. בסוף העונה יחסי הכוחות התהפכו כשלאחר המהומה בה נהרגה פוסיי, האקדח של אחד הסוהרים הגיעה לידייה של האסירה דאייה דיאז וכרגע היא השולטת בעניינים כששני הסוהרים שממולה כפופים על ברכיהם ומתחננים על חייהם. ברגע הזה נפתחת העונה החדשה. יכלו לחשוב הצופים שדאיה הסימפטית תוותר על האקדח במהירות ותחזור למוטב אך לא כך הדבר. יתרון הכוח של דאיה מוביל למרד האסירות הגדול ביותר שידע ליצ'פילד והרי לכם כאוס אמיתי ותחושה דיסטופית אך מרגשת.

יש בוס חדש בכלא. דאיה דיאז (דאשה פולנקו)

עוד ברשת תרבות ובידור:

"טודו בום" הוא ה"גאנגאם סטייל" של ישראל

הפרקים החדשים של "משחקי הכס" יהיו ארוכים מהרגיל

הסלבס מגיעים ליום הולדת של ניקול ראידמן

תוך כדי האנדרלמוסיה בבית הסוהר הפרק עוקב אחרי קבוצות שונות של אסירות שלכל אחת מהן אג'נדות ורצונות אחרים. האסירות הלטיניות מתאחדות מאחורי דאייה ומריה הכוחנית, משתלטות על הכלא ואוספות אסירים כבני ערובה. ניקי ומורלו רוצות להשתלט על מאגר התרופות, ג'ינה מנסה לנתק את האזעקה, בו ופנסאטוקי מתבצרות בחנות, רד מחפשת דרך לנקופ בסוהר פיסקטלה ופייפר ואלכס רוצות לשמור על פרופיל נמוך ומנסות להתחמק מהבלאגן. אבל קו העלילה המעניין ביותר מתהווה סביב סיפורן של האסירות השחורות. אולי כי האג'נדה שלהן מעוררת הזדהות יותר משל השאר. טייסטי, סינדי, ווטסון ואליסון פורצות למשרד של מנהל הכלא קפוטו, לוקחות אותו בשבי ומכריחות אותו להודות בעוול שנעשה לפוסיי בניסיון ליצור סרטון ויראלי שיציף את הרשת וישיג את הדבר שהן הכי רוצות - צדק.

האסירות האפרו אמריקאיות הן המעניינות ביותר

לאחר שנורות שתי יריות, הסוהרים בכלא ומחוצה לו לא בטוחים מה קרה. האם מה שקורה זה מסער ירי של אחד הסוהרים שהשתגע או מרד אסירות. מה שמוביל למגוון הערות קומיות שמשוות את האירוע לאירועי טבח מזעזעים מההסטוריה האמריקאית כמו הטבח בבית הספר קולמביין והירי בהקרנת "האביר האפל" בקולרדו, ובכך הכותבים חווים ביקורת על האלימות בחברה האמריקאית שאירועים מסוג זה הפכו לעניין שבשגרה.

הפתיח הגאוני:

[youtube_embed youtube_id='fBITGyJynfA']

הרבה דברים הופכים את הסדרה של נטפליקס למעניינת, ממכרת ומחדשת למרות הנוף הקבוע והאפרפר של בית הסוהר החד גוני והאסירות שרובן לבושות במדים בצבע בז' (ולא כתום). אולי זה התסריט המוקפד, חוש ההומור שתמיד מצליח לספק משב רוח רענן לנושאים הקשים או הבימוי. אבל הייחוד האמיתי של הסדרה הוא בריבוי דמויות עגולות ומעוררות הזדהות הנוצרות ממשחק משובח וכתיבה איכותית. זאת כבר מזמן לא הסדרה של פייפר צ'פמן, אלא גם הסדרה של טייסטי, דאיה, גלוריה, רד, ביג בו, פוסיי ז"ל, פרידה, אלכס ווס וקרייזי אייז. ועכשיו כל האסירות האלו חזקות ופרועות מאי פעם ואפשר רק לדמיין לאן העלילה של העונה תוביל אותן והאם תהיה דרך חזרה מהמהלך האמיץ. עלילת העונה נפרסת על שלושה ימים של מרד בלבד ולא ניתן להישאר אדישים להבדלים שבין העונות הקודמות של הסדרה לעונה הנוכחית שנראית לפחות לאחר צפייה בשני הפרקים הראשונים, מותחת, קיצונית, קצבית ומלאה באקשן. הלכתי לצפות בפרק נוסף.

כל פרקי העונה החמישית זמינים לצפייה ב-HOT Xtra VOD וב-HOT VOD