הטיפ של הדוד מאמריקה

אפילו רופרט, השורד המיתולוגי מהגרסה האמריקאית של "השרדות" שהובא לאי להראות למשתתפים מאיפה משתין הלוקוס, לא הצליח לגרום לפרק לקיים את ההבטחה

הפרק החמישי של הישרדות הבטיח הרבה וקיים מעט מאוד, די בדומה לרופרט השורד האמריקאי המיתולוגי, לפחות עד שההפקה התערבה כדי להצדיק את הבאתו. חוץ מרופרט, אכזב גם העימות המיוחל בין ריקי לליאורה שהובטח בפרומואים, עימות שזכה לבילד אפ כבר מהפרק הראשון. בסוף נותרנו עם שתי אמהות נרגנות, במקום קרב חתולות כדבעי.

מתישהו במהלך הפרק התקיימה גם שעת חברה, בה ניסו לחנך אותנו להיות נחמדים למוגבלים, בחסות חנוך. אבל זה רק הדגיש את העובדה שכל שטות בפרק הזה נמתחה הרבה מעבר לזמן הראוי לה, כשהדבר המסעיר ביותר אמש הייתה החולצה הורודה של גיא זו-ארץ במשימת הפרס, שהעלתה את התהייה האם מדובר באמירה חברתית או סתם בטעות בכביסה.

קאראו – על מאפיונרים ופקאצות

אבל נתחיל בשבט קאראו, שמרגע לרגע נראה יותר כמו משפחה הרוסה שלגמרי לא ברור אצל מי מצאצאיה תאונת הגנים הייתה קטלנית יותר. האם זהו זיו שהמשיך להרוס את אבן האש, ואיים שוב על יעל במשפטים נבחרים מהסופרנוס כמו "הפנקס פתוח והיד רושמת" או "ללכת עם אקדח מעשן במכנסיים זה מסוכן מאוד".

אולי זו יעל שהעדיפה שכולם יחשבו שהיא מעורערת ושקרנית, רק כדי לא להסתכסך עם המאפיונרים שהיא עצמה דאגה שיישארו בסביבה. אותה יעל שגם השתדלה להוכיח שהיא הנשמה התאומה והג'ינג'ית של פריס הילטון, כשהתבכיינה שמה שמפריע לה על האי זה שאין בו דברים הכרחיים לחיים, כמו שמפו, בושם, בייביליס או עקבים. מעניין אם היא סברה ש"הישרדות: הפיליפינים" זה שם קוד למלון דויד אינטרקונטיננטל. "כל מי שיראה אותי ככה, זו תהיה הבדיחה הכי גדולה... זה אולי נשמע פקאצי, אבל ככה זה", היא חתמה. כל הכבוד על האבחנה המדויקת: את פקאצה.

יכול להיות שזו בכלל הדס, שמחליטה לנסות להתקרב לנטלי ויעל, והולכת על טקטיקת אזכור כל מגוון התארים האקדמיים שצברה, אולי כי הן נראות לה אינטלקטואליות והיא חושבת שזה יעניין אותן. בתגובה יעל משתעשעת על חשבונה, עד שנמאס לה להתעלל בגופה, והיא מנסה לרמוז להדס שתעוף לה מהעיניים. לשם כך היא מתחילה לשיר "חופשי זה לגמרי לבד". לתדהמתה הדס מצטרפת אליה בשירה ובטוחה שמעכשיו הן BFF. בחיי, מדובר בשתי סתומות שראויות זו לזו.

היחיד שנורמלי בשבט הזה הוא חנוך, ולכן גם הוא עגום בדרכו. אומלל כאב חד הורי למשפחה של ילדים טעוני טיפוח. חוץ מזה, כנראה שבפרק הבא הוא עף, לכן הוא מקבל עכשיו זמן ארוך הרבה יותר מדי כדי לדבר על ידו האחת: "בישראל במיוחד לא יודעים לקבל אנשים עם מוגבלויות. זה נושא שמאוד מאוד כואב לי". גם לנו.

טינאגו – שתי אמהות, אחד אב קדמון

גם טינאגו היא סוג של משפחה הרוסה. רק שבניגוד לקאראו, בה חסרים מבוגרים אחראיים, פה יש יותר כאלה שחושקים בתפקיד. או אם לדייק, חושקות. עם זאת, הניסיון להפוך את החיכוכים האוויליים בין ריקי לליאורה לדרמטיים הרבה יותר משהם באמת, פאתטי לחלוטין.

את תמצית הבדיחה שהיא הריב בין שתי הגראציות אפשר לסכם במשפט האוקסימורוני של ריקי: "אני אמא ואת אמא, ואין לנו שום דבר במשותף". אבל חוסר ההגיון הזה לא מפריע לבנות השבט לקחת את הצד של ריקי, ולבנים בתגובה לרחם על ליאורה ולקחת את הצד שלה, כך שנוצר תיקו משעמם. גם ככה, לאור מצב השבט השני, לא נראית מועצת שבט בעתיד הקרוב של טינאגו.

גם הזכייה ברופרט השורד האמריקאי, וכל ההתרחשות סביב העשיר המשועמם הזה, שנראה כמו הומלס בגרסת האדם הקדמון, מגוחכת. בהתחלה מסתבר שרק טל א. ואביגיל ראו בכלל את הישרדות האמריקאית ויודעים מי הוא. אחר כך רופרט שכנראה קולט שאף אחד לא שמע עליו, מנסה לפתות את השבטים להלחם עליו בהבטחה שיביא להם הרבה דגים - אבל אחרי שטינאגו זוכים בו, הוא לא מפסיק לאכזב.

הוא לא מוצא דגים, כי "אין דגים באוקיינוס" לטענתו המלומדת. בדרך הוא גם שובר את רובה הדיג, אחר כך לא מצליח להדליק אש, וגם לא לטפס על עץ קוקוס. "אני מרגיש רע עם עצמי. מאוכזב מעצמי. אבל מי שמנצח זה מי שלא מתייאש ומנסה שוב" הוא מעיד ומנסה שוב, ומה אתם יודעים - הוא חוזר עם שני דגיגונים.

אז פתאום יש דגים באוקיינוס וכל מה שצריך זו מוטיבציה? מעניין. אם כי בינינו, הרבה יותר סביר שההפקה קפצה שנייה לשוק הדגים המקומי, כדי שההשקעה ברופרט תניב את הדרמה הראויה עם מוסר ההשכל הרצוי. אחרי הכל אפילו ליאת פלדמן, סמנכ"לית התוכן של ערוץ 10, התגאתה לאחרונה בראיון בפנאי פלוס: "בעונה הזו כפינו באמצעות טוויסטים משמעותיים טון מאוד רגשי". אהה.

בינתיים קריספל מתלהב: "זה לוקוס! זה הדג הכי אין!", ואחר כך צווח באוזני האמריקאי העייף: "זה כשר! זה כשר! זה כשר!" ולמרבה הפלא לא חוטף לוקוס לפנים. לסיום ממשיך עוזר המנופאי להתלהם ומתאר את השלל כ"שני דגי לוקוס ענקיים". בלי הגזמות.

בערב החבר'ה מנסים לסחוט מרופרט טיפה תועלת שתצדיק את הגעתו, ומבקשים טיפים איך לשרוד חברתית. הוא מייעץ: "אנחנו העפנו את מי שניסו להגיד לכולם מה לעשות. כשקשה לך, אתה לא רוצה מישהו שיגיד לך מה לעשות". או בתרגום מאמריקאית מדוברת: קודם כל תעיפו את החזקים. אחר כך הוא מספר לליאורה שזה לא טוב להיות בתחתית ברית הבנות. וואלאק, מזל שבאת, זה באמת טיפ חדשני.

בסוף הפרק לוקח גיא זוארץ את רופרט בחזרה, כנראה לארץ החולצות הכעורות, ולנו נותר רק לרחם על אביגיל המסכנה שעוד חתן פוטנציאלי נחמס מתחת לציפורניה. והיא דווקא חשבה ש"יש לו אקספיריאנס". לא נורא, שמעתי שנועם טור עדיין פנוי.

"הישרדות הפיליפינים", שבת 12.9