הקשב המפקד: תאג"ד תהיה ההתמכרות החדשה שלכם

הסדרה הצה"לית החדשה של yes נראית כאילו היא לקחה קצת מכל סרט/סדרה אחר שעסק בצבא, אבל אצלה הכל מתחבר והופך לסדרה שפוטנציאל ההתמכרות אליה גבוה מאוד. יחד עם צוות שחקנים פוטוגני ומוצלח, נראה שמצאנו את הסדרה הישראלית הכי כיפית של התקופה

תומר קאפון, שמשחק את דניאל בסדרה "תאג"ד"
תומר קאפון, שמשחק את דניאל בסדרה "תאג"ד" | צילום: יחסי ציבור

 

עולם התרבות הישראלי עסק מאז ומעולם בצבא הישראלי. בספרים, בקולנוע, בטלוויזיה, בתיאטרון, במוסיקה ועוד - הצבא נמצא בחיינו לא רק בעניינים ביטחוניים, אלא גם בעולמנו הפרטי. השבוע עלתה לשידור בערוץ yes Action הסדרה הצה"לית החדשה "תאג"ד", וצפייה בפרקיה הראשונים מביאה איתה הרבה הנאה, כיף ואפילו ציפייה לבאות.

 

בואו נתחיל בהגדרה השטחית של הסדרה: דרמה יומית. המונח הזה היה נחשב בעבר כשם מכובס ל"טלנובלה ישראלית", ובצדק. הז'אנר הטראשי הזה היה דבילי לחלוטין ובמשך כמה שנים לא היה ערוץ ישראלי שלא התכבד בשידור של "דרמה יומית" עם מיטב הכוכבים שהתבזו בשביל הכסף והרייטינג. בשונה מאותן סדרות, "תאג"ד" עושה את ההיפך הגמור בכך שהיא לא מתקרבת אל הטראש, אבל כן נוגעת קצת במבנה העלילתי של אותן סדרות, כלומר הרבה סודות, שקרים, אהבות, סקס - וכל זה עם תיבול של מדי ב' בצבע זית.

 

שחקני סדרת הטלוויזיה
שחקני סדרת הטלוויזיה "תאג"ד" | צילום: יחסי ציבור

הסדרה עוקבת אחרי כמה חובשים ופרמדיקים בתאג"ד של חיל הצנחנים בבסיס שכוח אל, על כמה הם מחכים לשחרור ועל כל האירועים השונים בהם הם נאלצים לטפל, כשבין לבין לכל אחד יש את הבעיות והצרות האישיות שלו. גם מבחינת הדמויות תוכלו למצוא פה כמה וכמה דמויות סטריאוטיפיות שמנסות לצאת מהקופסא: החובש הגדודי החתיך שמתאהב בבחורה החדשה בחבורה, האשכנזי החננה, המזרחי שאוהב לעשות רעש (רק חכו לרומן שבטוח ויקרה בינו לבין הבדואית הטבעונית!), האתיופי השקט, הבחורה שלא סגורה על עצמה, תלמיד הישיבה החרמן והרוסי הגדול והמפחיד. הסדרה מודעת לייצוג הסטריאוטיפי הזה, אבל היא מנסה לשחק איתן ולא ללכת איתן במסלול ישר.

 

אבל, בואו נודה בזה, הסדרה צריכה לתת את הפוקוס על דמות אחת לפחות, ומי זה יהיה אם לא החוג"ד החתיך דניאל, אותו מגלם תומר קאפון (שהולך לו ממש לא רע לאחרונה: הוא מופיע גם בסרט "שבוע ויום" המצליח, עליו זכה בפרס אופיר) בצורה קשוחה ורצינית, כיאה למישהו שמהווה את הסמכות הישירה על מרבית הדמויות. באיזשהו שלב מוצא דניאל את הנמסיס שלו בדמותו של הרופא הראשי החדש בגדוד (יחזקאל לזרוב המצוין שהופך את דמות ה-bad guy הזו לדמות שפשוט תאהבו לשנוא), כשגם הרס"ר המניאק (קובי פרג') לא יהפוך בדיוק לחבר קרוב של דניאל וחבורתו.

 

אלה לא רק הדמויות שהופכות את הסדרה למה שהיא. מהתלבושות, הרכבים, כלי הנשק, התפאורה המדהימה והסלנג הצבאי - כל רגע בסדרה יגרום גם לכם להרגיש כאילו התגייסתם (מחדש או לראשונה). ברגעים המעיקים אתם תרצו לצעוק למסך "עד מתי?!" ולהוריד מכם את המדים, וברגעים הכיפיים אתם תרצו להצטרף לחבורה הגדולה הזו. כי ככה זה באמת הצבא: יש לך את הרגעים האלה שאתה פשוט רוצה להגיע כבר לבקו"ם ולהשתחרר, אבל יש לך גם רגעים מוצלחים מאוד שבהם החברים עוזרים לך להעביר את השירות בדרך שמקלה על כל מה שמסביב.

 

קובי פרג
קובי פרג | צילום: יחסי ציבור

אם מסתמכים על הפרקים הראשונים של הסדרה, "תאג"ד" יכולה להיות אחלה של תוכנית. בינתיים לא נראה שהיא מציעה איזושהי נקודת מבט חדשה על הצבא, וגם לא ברור אם היא מתכוונת ללכת יותר על הקו הדרמטי (כמו "טירונות") או הקומי (כמו "אפס ביחסי אנוש"), אבל היא לגמרי סדרה שאפשר להתמכר אליה בלי רגשות אשם. העובדה שגם צוות השחקנים עושה עבודה לא רעה בכלל וגם שנראה שהעלילה עשויה להתפתח לכיוונים מעניינים (מה לעזאזל יש לחייל שחלה בפרק הראשון?!), גורמת לכך שהתאג"ד גורם פתאום לצבא להיות דווקא לא משעמם בכלל.

 

שחקני סדרת הטלוויזיה
שחקני סדרת הטלוויזיה "תאג"ד" | צילום: יחסי ציבור