למה השחקנית הישראלית לא לובשת חיג'אב?

צורת הלבוש של ענבר לביא, כוכבת סידרת הלהיט "נמלטים", מעורר שיחה ברשת

ענבר לביא השתלטה בתקופה האחרונה על מסכי הטלוויזיה באמריקה. לפני שבוע הסתיימה הסדרה שבה כיכבה – "מתחזים" ובימים אלו אפשר לראות אותה גם בעונה החדשה של הסדרה "נמלטים". כמה שחקניות, ישראליות או אמריקאיות, יכולות להגיד שהן מככבות בו זמנית בשתי סדרות טלוויזיה? מעטות מאוד.

לביא משחקת ב"נמלטים" את שיבא, פעילה פוליטית תימניה, והדמות הזו עוררה לאחרונה דיון ברשת, כשהצופים שמו לב שלשיבא יש חג'אב, כלומר כיסוי ראש, שהיא לובשת רק במקרים מסוימים. בפרק האחרון לדוגמא, היא היתה עם שיער חשוף בזמן שדיברה עם שני גברים שלא היו קשורים אליה בקשר משפחתי, מה שנחשב לאיסור. אז האם מדובר במשהו מכוון או בחור בעלילה (כי אין מה לעשות, לביא פשוט נראית יותר טוב עם שיער פזור)? הסבר רשמי אין, אבל אפשר להניח ששיבא הולכת לפי האמונה האישית שלה, ולובשת את החיג'אב בעיקר כשהיא בציבור.
בינתיים הלו"ז של לביא ממשיך להתמלא – בקרוב יתחילו צילומי העונה השנייה של "מתחזים", שבה היא מגלמת נוכלת שמפתחת מערכות יחסים רומנטיות עם הקורבנות שלה ובורחת מהם עם כל כספם. העונה הראשונה זכתה לביקורות חיוביות ורייטינג לא רע, וממש השבוע נודע שהיא תזכה לעונה נוספת.

ענבר לביא

חוץ מזה, יש מצב שלביא תצטרך לפנות לעצמה גם את הערב של טקס האמי שייערך בספטמבר. רשת "בראבו", בה משודרת הסדרה, הודיעה שהיא הגישה את שמה של לביא כמועמדת אפשרית לפרס השחקנית הראשית בסדרת טלוויזיה. זה כמובן לא אומר הרבה, הרשתות השונות מגישות את שמות מרבית השחקנים המרכזיים שלהם,  בתקווה שאכן יקבלו מועמדות לפרס הנכסף, ובפני לביא עומדת תחרות קשה – אבל לפחות אפשר להגיד שהיא נמצאת באופן רשמי במירוץ. מחזיקים לה אצבעות.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-television-news-011' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_rs5lh9ca' duration='90']

על השטיח הסגול. ענבר לביא
על השטיח הסגול. ענבר לביא
לביא והקאסט של נמלטים
לביא והקאסט של נמלטים