2023 תהיי טובה: 5 האירועים שאנחנו הכי מצפים להם בשנה החדשה

ביונסה חוזרת, טרנטינו מצלם סדרה, ריהאנה מיצתה חופשת לידה וגם ברבי אחת חתרנית נמצאת בפנים: אלו האירועיים התרבותיים הכי מסקרנים ומצופים שעתידים להתרגש עלינו לטובה בשנת 2023

2023 Stamp3

1. הסרט ברבי וקן

הבימאית והיוצרת גרטה גרוויג מחזיקה את כולן על קצה הכסא עם עם מרגו רובי המעולה בתפקיד ברבי וראיין גוסלינג הלא מכוער בעליל בתפקיד קן. מדובר בסרט יותר מסקרן מ"רוצחי פרח הירח" של מרטין סקורסזי (אוהבים אותך מרטי!). בינתיים, כל שקיבלנו מאת ההפקה אלה תמונות של רובי וגוסלינג מסט הצילומים וטריילר שהרעיד את העולם בצרחות של ציפייה והתרגשות. למרות שהסרט קורה בשיתוף פעולה עם חברת "מטאל" שמייצרת את הבובה האיקונית (ולא מאוד ידועה בזכות חוש ההומור שלה), נראה כי התאגיד עשה את הלא יאמן והסכים קצת לצחוק על עצמו. הטריילר מראה ילדות קטנות משחקות בבובות וזורקות אותן לאלף עזאזל כשהן רואות את ברבי. ביקורת על הסללת נשים לגידול ילדים שמתחלף בציפיה לא הגיונית למימדי גוף חולניים? אולי זאת בכלל ברבי אחרת לגמרי שחיה את החיים ומלמדת בנות על חיים לא מחויבות לכלום מלמד לעצמך? כך או כך כבר הזמנו כרטיסים.

 

קן גרסת 2022 - בסרט ברבי
קן גרסת 2022 - בסרט ברבי | צילום: מתוך טוויטר

 

2. סיבוב הופעות של ביונסה

את הביקורת שלי על האלבום של ביונסה, האמא הרוחנית שלי, אפשר לסכם במשפט "לא רנסנס ולא בטיח". אבל עדיין, עם נתוני האזנה לא קונים במכולת ועם סיבוב הופעות כן. מי שעוקבת אחרי מלכתנו באדיקות דתית, בטח התאכזבה מהאלבום הזה שהרגיש מעט מידי ומאוחר מידי, ובעיקר לא קשור מידי. ביונסה הקלאברית? מה? צריך לפטר את האסטרטג השיווקי שחשב על הדבר הזה, לא כל שכן את האיש שאמר "כן בואו נעשה מחווה לתרבות הנשפים של הגייז, שנה אחרי שזה כבר מיינסטרים לגמרי".

סיבוב ההופעות הזה הוא תקווותנו היחידה לא לאבד צלם אנוש ולחזור לאמא בגדול. כי אין בעולם אהבה כמו אהבה של ביונסה, שהיא גם במקרה אמנית הלייב הכי טובה בהווה בעבר ובעתיד.

 

 

3. ריהאנה בסופרבול

שיגעה אותנו זאתי, קודם הריון, אחרי זה סינגל מ"הפנתר השחור", פתאום סופרבול, עוד לנז'רי, אחר כך עוד הכחשה על אלבום מתקרב. רירי אם את רוצה לחסל אותי סופית פשוט תתחילי לשיר פופ אמוני וזהו.

אחרי ההופעה המדהימה, החד פעמית, הפסיכית, המטורפת והמושלמת של חבורת ד"ר דרה בשנה שעברה, יהיה מאוד קשה להתעלות אבל ריהאנה היא אחת שהתעלות זה משהו שאינו חדש לה, בלשון המעטה.

ממתינים שתפגיזי אותנו מהכסא, מחכים לרגעים שיהפכו לממים, מצפים לכוריאוגרפיה פצצה, ומעל לכל – אם עדיין לא יהיה תאריך לאלבום, תיזהרי ממני.

 

ריהאנה
ריהאנה | צילום: שאטרסטוק

 

4. סדרה חדשה לקוונטין טרנטינו

בתקופה האחרונה, הבמאי הטוב בתבל מתראיין תחת כל פודקאסט רענן ומספר על הסדרה והמחזה שהוא כותב. באופן אישי אני מרגישה שהמעבר של טרנטינו מקולנוע לטלוויזיה הוא רעידת אדמה בסדר גודל היסטורי והיסטרי, שלא מקבלת מספיק תשומת לב. הספקולציות מצביעות על צילומים במהלך השנה הבאה, מה שאומר שזה הזמן להגיד תהילים ולפלל לחלקיקי מידע שאולי ידלפו משם וייתנו לנו עוד קצת מושג על החזון היצירתי של הבמאי התל אביבי בעידן שירותי הסטרימינג.

 

קוונטין טרנטינו
קוונטין טרנטינו | צילום: רויטרס

 

 

5. המירוץ לדראג של רופול

העונה ה-15 של סדרת הריאליטי הכי טובה על המסך העולמי מתקרבת אלינו בצעדי ענק ויחד איתה (יש לקוות) ליהוק מוצלח, גינונים של אנשים באילוז', אור ניאון מוגזם על מישל ויסאז' והמלכה האם (סורי גלית גוטמן) – רופול צ'ארלס האחד והיחיד. אז נכון שמאז אקווריה לא הצליחו לנפק שם סופרסטארית אמיתית אבל רק בשביל לדעת איזה עוד מטבעות לשון יביא לנו התרגום העברי חוץ מ"טופפי והתחפפי", שווה לחכות.

 

מתמודדות ב''המירוץ לדראג של רופול''
צילום: שאטרסטוק