וויל סמית', פו הדב ובן אל תבורי - רגעי הקרינג' של 2022 שהיינו מעדיפים לשכוח

נשכח מאחור: שנת 2022 הייתה עמוסה באירועי תרבות ובידור, שחלקם אולי אפילו שינו משהו בהיסטוריה, אבל יש כמה אירועים שאם נודה באמת, עדיף שלא היו מתרחשים

זמן צפייה: 07:57

1. הסטירה של וויל סמית'

אף אחד לא יזכור איזה סרט זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי האוסקר ה-94, גם לא מי זכה בפרס הבמאי. הדבר היחיד שאף אחד לא ישכח הוא הרגע שבו כריס רוק לא "השאיר את השם של אישתו של וויל סמית' מחוץ לפה המזוין שלו", מה שלא הותיר לסמית' ברירה והוא נאלץ לעלות על הבמה ולסטור לקומיקאי אל מול עיניהם של 15 מיליון צופים המומים בשידור חי. סמית' אמנם התנצל אחר כך כשעלה לקבל את פרס השחקן הטוב ביותר, אך התקרית המביכה הזאת תישאר חקוקה בזכרוננו לנצח.

וויל סמית' תוקף את כריס רוק על במת טקס האוסקר
וויל סמית' תוקף את כריס רוק על במת טקס האוסקר | צילום: רויטרס

 

2. המשפט של ג'וני דפ ואמבר הרד

הקרקס התקשורתי של ג'וני דפ ואמבר הרד נגמר בהכרעה של חבר המושבעים לטובתו של דפ. המשפט התנהל בשני צירים מקבילים, האחד הוא בית המשפט המחוזי פיירפקס, וירג'יניה, והשני הוא הטיקטוק. במשך שישה שבועות נחשפנו כולנו לעדויות על הזוגיות המטורללת והאלימה של השניים עם תיאורים שכוללים אלכוהול סמים וצואה. דפ אולי ניצח במשפט, אבל במאבק המשפיל הזה כולנו הפסדנו.

ג'וני דפ ואמבר הרד
ג'וני דפ ואמבר הרד | צילום: GettyImages

 

3. התחפושת של היידי קלום

מדי שנה בהאלווין כולנו מחכים לראות איזו תחפושת מושקעת תלבש היידי קלום. כבר ראינו אותה כחייזרית, כקופה ואפילו בתחפושת מטרידה במיוחד כנטולת עור, אבל שום דבר לא משתווה לתחפושת התולעת איתה הגיעה השנה למסיבת האלווין. זה לא שיש לנו משהו נגד תולעים, בעצם דווקא כן יש לנו משהו נגד תולעים. איכס.

היידי קלום
היידי קלום בתחפושת האלווין 2022 | צילום: מתוך האינסטגרם

 

4. ההקלטה של בן אל

עבור בן אל תבורי, שנת 2022 הייתה כמו עמוד תאורה שקורס בהופעה: מצד אחד היא האירה לו פנים - הוא מצא אהבה חדשה עם קשר ישיר למשפחת קרדשיאן, אך מצד שני זאת הייתה השנה שבה הזוגיות שלו ושל סטטיק הגיעה לסופה. אבל אם יש רגע אחד שכולנו היינו מעדיפים לשכוח, זאת אותה הקלטה מזעזעת שפורסמה, בה הוא קילל את אורטל עמר ואמר שהוא לא רוצה לראות את הילד שלהם. בהמשך הוא התנצל ואף חשף שהוא סובל מהפרעה נפשית. כך או כך, זה היה רגע שכולנו מעדיפים לשכוח.

בן אל תבורי
בן אל תבורי | צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם

 

5. פו הדב הופך לסרט אימה

החל מינואר 2022 פקעו זכויות היוצרים של ספר הילדים האהוב, כך שדיסני איבדה את הזכויות הבלעדיות על כריסטופר רובין, פו, חזרזיר ושאר חברי יער ת"ק פרסאות. וכך קרה שבמאי סרטי האימה רייס פרייק-ווטרפילד וחברת ההפקה "Jagged Edge" הרימו את הכפפה והכריזו על סרט אימה חדש שיעלה בקרוב: "פו הדב דם ודבש". הטריילר לסרט מציג את פו כרוצח סדרתי אכזרי צמא דם. אה, ודבש. בכל זאת, פו הדב.

פו הדב: דם ודבש
פו הדב: דם ודבש | צילום: Jagged Edge Productions

 

6. טרנד הטיקטוק של המיניונים

אחת התופעות הביזאריות ביותר של השנה החולפת התרחשה במהלך הקרנות הסרט "המיניונים: עלייתו של גרו". טרנד טיקטוק עולמי הביא אלפי בני נוער לאולמות הקולנוע כשהם לבושים בחליפות ופפיונים. למה הטרנד הזה תפס? האמת שזה לא ברור, אבל בתי הקולנוע נערכו לזה, וחלקם אף עודדו את היח"צ החינמי שהסרט קיבל. מה שהם לא ציפו שיקרה, זה עשרות דיווחים על התפרעויות ומעשי ונדליזם באולמות. הנערים הלבושים בחליפות נהגו לצעוק במהלך הסרט, להשליך פופקורן על הקהל, ואפילו לפצוח בשירת "התקווה". תגידו מה שתגידו על דור העתיד, לפחות הם פטריוטים.

המיניונים
המיניונים | צילום: Shutterstock

 

7. הפרגון של פוטין לג'יי קיי רולינג

הסופרת המפורסמת שעומדת מאחורי הארי פוטר וחבריו לבית הספר לקוסמים, הפכה בשנים האחרון למושא לביקורת לאור מספר התבטאויות בעלות גוון טרנספובי. מי שהתייצב לצדה של רולינג הוא לא אחר מאשר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שאמר שתרבות המערב מבטלת את רולינג פי שהיא מבטלת את רוסיה. רולינג עצמה לא התלהבה מהתמיכה המפוקפקת של הנשיא, וכתבה: "ביקורת על תרבות הביטול המערבית לא יוצאת טוב מפי אלו ששוחטים אזרחים על התקוממות, וכולאים ומרעילים את מתנגדיהם".

ג'יי קיי רולינג, ולדימיר פוטין
ג'יי קיי רולינג, ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

 

8. בדיקת הפוליגרף של אסי עזר

יהודה נהרי העיד כי עבר הטרדה מינית לכאורה ע"י אסי עזר. לפי עדותו, עזר שלף לכאורה את איבר מינו במהלך פגישה מקצועית לקראת ליהוק אפשרי לתפקיד בסדרה "להיות איתה". רבים בתעשייה מיהרו להתייצב לצדו של עזר, שמצדו הכחיש את הדברים. הוא גם מיהר לערוך בדיקת פוליגרף כדי להוכיח את חפותו, אך השאלות נוסחו בצורה שנויה במחלוקת: במקום שאלות ישירות וברורות הוא נשאל שאלות סובייקטיביות. הפרשה ירדה מסדר היום, אסי עזר עדיין מככב על המסך ואף אחד לא זוכר מי זה יהודה נהרי.

יהודה נהרי, אסי עזר
יהודה נהרי, אסי עזר | צילום: וואלה, אינסטגרם

 

9. ההכפשות נגד דיאן שוורץ 

זה לא סוד שדיאן שוורץ הייתה דיירת שנויה במחלוקת. היא נכנסה לבית האח הגדול על תקן הדוגמנית ומהר מאוד סומנה בעיני רבים כדמות הנבל של העונה. מה לא אמרו עליה? שהיא מדרדרת את נתנאל, שהיא צועקת, שהיא חצופה. לא משהו שלא ראינו מדיירים ודיירות אחרים בבית. דיירים רבים נאלצים להתמודד עם שיח אלים ברשתות החברתיות, אבל נראה שמי שחטפה את האש יותר מכולם היא דיאן. התגובות הרעילות הגיעו לשיאן עם הדחתה של דיאן כשגולשים רבים איחלו לה איחולי מוות. מאז עברו הרבה מים בנהר, דיאן ונתנאל כבר לא ביחד, וכולנו למדנו להתאהב מחדש באחת הדיירות הבולטות בתולדות התכנית.

האח הגדול עונה 4 | דיאן
האח הגדול עונה 4 | דיאן | צילום: האח הגדול

 

10. האנטישמיות של קניה ווסט

קניה ווסט ידוע כאחד שאוהב לעורר שערוריות, אבל בחודשים האחרונים הוא התעלה על עצמו עם סדרת אמירות אנטישמיות שגרמו לכל הוליווד לצאת נגדו. בהתחלה הוא טען שאינסטגרם נשלטת על ידי יהודים, ולאחר מכן איים ב-DEFCON 3 על העם היהודי, מה שהוביל את אינסטגרם לחסום אותו ואת ויקיפדיה העברית להקים את הערך "DEFCON". הביקורת נגדו רק ליבתה את האש, וככל שיותר גופים מסחריים התנערו ממנו, כך הוא העצים את חיבתו לאדולף היטלר ולשנאת היהודים. לשמחתו של יה יש מי שכן הביע בו תמיכה, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ.

קניה ווסט בנאום התודה שלו בטקס ה-VMA
קניה ווסט בנאום התודה שלו בטקס ה-Vma | צילום: Getty Images