משחקי הכס עונה 7, פרק 1: הכל צפוי והרשות נתונה

הפרק הראשון בעונה 7 של "משחקי הכס" מציג תמונת מצב של כל הגיבורים ואת אפשרויות העתיד והשאלה שמהדהדת, מי תשלוט בווסטרוז, חאליסי או סרסיי?

זמן צפייה: 00:34

"שנתחיל?". המילה הזו, היחידה שאומרת חאליסי בפרק הזה והמילה האחרונה שנאמרת בפרק, הפותח את העונה השביעית של "משחקי הכס", מסמלת את כולו. בפרק ששמו "דרגונסטון" מוצגות ומסומנות ההתחלות החדשות של כל הגיבורים החשובים שנותרו בחיים, כל אחד בפינה שלו של העולם, עם המטרות שלו, הבעיות שלו והדרך החדשה אליה הוא יוצא. פרק שמיישר קו על עלילות כל הגיבורים האהובים וכולל הרבה מהלכים אסטרטגיים, תענוג לחובבי המלחמות ותכנונן.

חאליסי | צילום: באדיבות YES

והוא נפתח באהובים ביותר, בצדק של "הטובים", בבני סטארק. אריה סטארק, מחופשת לוולדר פריי, מכנסת את כל רוצחי "החתונה האדומה" ומשקה אותם רעל, תוך שימוש במשפטים כמו "טבחתם אישה בהריון ואמא לחמישה", "זאב אחד נשאר" ו"הצפון זוכר". אחרי שבסיום העונה הקודמת היא האכילה את וולדר עצמו בפשטידה מבשר בניו, עכשיו היא מחסלת ונוקמת בשיטות שלא היו מביישות ארגון פשע רב עוצמה, עשרות אנשים מתים, ועדיין קשה שלא לחייך ולהגיד לעצמך בשקט, "יששש". המטרה הבאה של אריה היא סרסיי. "אני הולכת להרוג את המלכה," היא מספרת לקבוצת חיילים ממעלה מלך, ביניהם הזמר אד שירן ששותק לאורך כל הסצנה.

רגע אחרי שכותרות הפתיחה כוללות את שמות הכוכבים, מגיח מהערפל האיום האמיתי על שלום בני האדם, צבא המהלכים הלבנים שעושה את דרכו אל החומה הגדולה. בראן סטארק שמגיע אל השער הנסתר שבחומה מנבא שהם בדרך, זה הרגע בו בני האדם צריכים להתחיל לייצר פתרונות לאיום. הראשון מביניהם הוא ג'ון סנואו, זה שראה בעיניים למה המתים מהלכים מסוגלים. הוא מכנס את הלורדים של הצפון בווינטרפל ומבקש מהם לחפש כל פיסה של  אבן דרקון - האמצעי היחיד לנצח בעזרתו את המתים. בהמשך הפרק יגלה חברו סאם בספריה הענקית אליה נשלח, שבספרים העתיקים אותם לקח בסתר מהספרייה הנעולה, כתוב שמתחת לדרגונסטון - העיר הנטושה אליה חאליסי עושה את דרכה, זו שנשלטה על ידי סטאניס - קיים המצבור הגדול ביותר של אבן דרקון. אם סאם, שבינתיים עושה עבודות רס"ר בספריה, יצליח ליידע בזמן את סנואו, בני האדם עוד עשויים להינצל.

סרסיי עם כוס היין הקבועה | צילום: באדיבות YES

בינתיים ג'ון ממשיך להתכונן לנוראה שבמלחמות. הוא דורש מאנשיו לאמן לוחמים, מילדים עד זקנים, ומראה שהוא המנהיג האמיתי שמצליח לאחד את הצפון. את החומה, הוא קובע, יאיישו הפראים שהצטרפו אליו. למרות מחאותיה של אחותו סנסה, הוא מוחל לשני בתי האצולה שבגדו בו ותמכו ברמזי בולטון ומעניק להם את השליטה בשני מבצרי הבית שלהם, שאמורים להיות קו ההגנה השני למקרה שהמתים המהלכים יפרצו את החומה. אצבעון, לורד ביילש הבוגדני, מאזין. הוא רוצה לשאת את סנסה לאישה. היא מסרבת. האם זה יגרום לו לבגוד בסטארקים? או שמראש הוא מתכנן למכור אותם ללאניסטרים? אחרי הכינוס סנסה מפצירה באחיה ג'ון: תהיה יותר חכם מאבא ומרוב ותקשיב לי. כשמגיע עורב מסרסיי, שרוצה שג'ון יישבע לה אמונים, סנסה תומכת במהלך. "למדתי ממנה", היא אומרת על המלכה הרעה שרוצה להרוג אותה.

אחת הסצנות החזקות של הפרק מעמתת את סרסיי וג'יימי לאניסטר על רצפה שמצוירת עליה מפה ענקית של ווסטרוז. תוך חמש דקות הם מיישרים קו: טריון האח הבוגדני, חשבון הנפש של שניהם בעקבות מות שלושת ילדיהם כולל טומן הצעיר שהתאבד, והרבה אסטרטגיה: סרסיי רוצה להילחם בכל האויבים. ג'יימי המצביא רוצה לכרות בריתות. ואז מגיע למעלה המלך יורון גרייג'וי עם צי הברזל שלו. היה צפוי שהדמות שלו לה התוודענו רק בעונה שעברה, תצוץ מתישהו. הוא מבטיח לסרסיי שליטה בעולם תמורת ידה. היא מסרבת – השניה בפרק הזה שמסרבת להצעת נישואין. "אתה לא אמין, בגדת בבני בריתך", מטיחה בו סרסיי. לא, את. אבא שלך, בעלך ושלושת הילדים שלך מתו יחד עם כל אצולת העיר ולאזרחים שלך אין מה לאכול, העיקר שתהיי מלכה. יורון נשבע להביא לה מתנה יקרת ערך. האם מדובר בראשו של טריון? בראש של סנסה? בג'ון סנואו?

משמר הלילה בפעולה | צילום: באדיבות YES

סנדור קלגיין, אחת הדמויות שעוברת את השינוי האישי הגדול ביותר, מגיע לבית נטוש עם מורדי האחווה, ומוצא גופות של אב וביתו, אותם שדד בעבר. המצפון מציק לו ובאמצע הלילה הוא קובר אותם. האמונה שלו מתחזקת. "למה אל האור מחזיר אותך פעם אחרי פעם לחיים?", הוא שואל את מנהיג המורדים שתום העין, ונענה: "גם אני שואל את עצמי מה הוא מוצא בי, לא יודע לא מבין אותו. הוא רוצה אותי חי". אבל זה עוד כלום. בחלקו של קלגיין נפל הכוח לראות את נבואת הקרח בתוך האש שמדליק דונדוריון. סנדור, האיש הכי אמיץ בווסטרוז, שהכי מפחד מאש מאז שנשרף בפניו, מציץ לתוכה, "אני רואה את חומת הקרח ודם במקום בו היא פוגשת את הים. והר שנראה כמו ראש חץ והמהלכים הלבנים חולפים על פניו". מצמרר.

אבל הסצנה החזקה ביותר מחכה בסוף הפרק. חאליסי ופמלייתה נוחתים בחוף ווסטרוז, דאיינריז חוזרת הביתה לדרגונסטון. המלכה שבה כדי לכבוש את הממלכה. היא חולפת על פני כס המלכות כדי להגיע לשולחן המלחמה והאסטרטגיה. "שנתחיל?", היא שואלת את טריון. עכשיו הכל פרוש בפנינו. האיום הקיומי, הדרכים להילחם בו, נבואות החורבן, והשאלה שחוזרת ומהדהדת היא מה יגבר, האגו העצום והרצון לשלוט, או טובת המין האנושי כולו. מי תשלוט בווסטרוז, חאליסי או סרסיי? או שאולי ג'וון סנואו יהיה האראגורן של "משחקי הכס".

ג'ון סנואו | צילום: באדיבות YES
היי ליאנה
מירה, מה את עושה שם ואיפה בראן?