"הקהילה השחורה עברה שטיפת מוח לשנאת יהודים": השחקנית תקפה - והתנצלה

ג'וליאנה מרגוליס, שמזה שבועות ארוכים עוסקת בהסברה הישראלית, יצאה נגד הקהילה האפרו-אמריקאית ונגד חברים בקהילת הלהט"ב שנעמדו לצד חמאס: "אותם אנשים שרוצים שנקרא להם אתם או הם, הם הראשונים שארגוני טרור כמו חמאס יערפו להם את הראש וישחקו בו כדורגל" • בהמשך התנצלה: "לא התכוונתי לגרום למחלוקות"

ג'וליאנה מרגוליס

השחקנית היהודייה-אמריקאית זוכת האמי מסתבכת - ומתנצלת: ג'וליאנה מרגוליס ("האישה הטובה", "ER"), שמאז השבעה באוקטובר פועלת למען הסברת ישראל והעלאת המודעות על הטבח שביצעו מחבלי חמאס בתושבי העוטף, התארחה בשבוע שעבר בפודקאסט בשם "Andy Ostroy's Back Room", שבו יצאה נגד הקהילה האפרו-אמריקאית על חוסר תמיכתה בישראל.

"הקהילה השחורה תומכת בפלסטין כי אנשיה עברו שטיפת מוח לשנאת יהודים", אמרה בין היתר, והוסיפה כי "בתנועה לזכויות האזרח, היהודים עמדו לצד השחורים בכל הקשור לשיוויון זכויות, ועכשיו במקום שהקהילה השחורה תעמוד לצידנו - היא לוקחת את הצד של חמאס. או שהם לא מבינים, או שהם עברו שטיפת מוח לשנוא יהודים".

כתבות נוספות:

בהמשך דבריה היא התייחסה לחברים בקהילת הלהט"ב שנעמדו גם הם לצד הפלסטינים, ואמרה: "הילדים האלה שמעולם לא דרכו במדינה אסלאמית, אותם האנשים שתומכים בחמאס ורוצים שנקרא להם אתם/הם, הם האנשים הראשונים שארגוני טרור כמו חמאס יערפו להם את הראש וישחקו בו כדורגל. בהם הם תומכים? טרוריסטים שלא רוצים שלנשים יהיו זכויות ומוציאים להט"בים להורג?".

אמירותיה עוררו סערה ברשתות החברתיות, כשאפרו-אמריקאים ולהט"בים ציינו כי נפגעו מדבריה. כעת, מרגוליס הגיבה לפרשה והתנצלה: "העובדה שמשהו שאמרתי פגע בקהילה השחורה או בקהילת הלהט"ב מבעיתה אותי. אלו קהילות שאני מאוד מכבדת ואוהבת, ואני רוצה להיות 100% ברורה: גזענות, הומופוביה, סקסיזם או אמירה פוגענית כלפי כל אדם על רקע זהותו המינית או אמונותיו, לא מקובלת עליי. לא התכוונתי שאמירותיי ייגרמו למחלוקות נוספות, ועל כך אני מתנצלת מעומק ליבי", סיכמה.

Julianna Margulies
צילום: shutterstock

כזכור, לפני כמה שבועות תקפה מרגוליס את התעשייה בהוליווד, בטענה כי זו שותקת נוכח המלחמה המתחוללת בישראל והטבח המזעזע שאירע כאן. "השתיקה הזאת מדכאת אותי", אמרה בוועידה בנושא אנטישמיות בהוליווד אותו אירח המגזין "וראייטי". "ניסיתי להתגבר על זה שאני מרגישה כל כך מיואשת, ולהבין למה אף אדם בתעשייה שלנו לא קם. אני לא מבינה, זה מזעזע".

לדבריה, ייתכן כי השחקנים מפחדים ולכן רובם לא מתייצבים באופן חד משמעי לצד ישראל: "אני לא יודעת ממה הם מפחדים", תהתה, "לאבד עוקבים? זה פשוט מטורף בעיניי. אני לא מתנהלת כך. הדבר האחרון שאעשה בחיי זה להיות השחקנית האחת שמגנה על יהודים. אני מקווה שזה ינסוך השראה באנשים אחרים לצאת ולדבר, להשתמש בקולם ובפלטפורמה שלהם כדי להסב תשומת לב לעניין".