ערוץ הילדים יוצא לראשונה מהארון

בעולם אוטופי, זה היה עובר בלי באזז, אבל בישראל 2016, ערוץ הילדים עושה היסטוריה ומציג לראשונה יציאה מהארון. התרגשנו

זמן צפייה: 03:13

אם נפשט את כל המצב בארץ, זו באמת תקופה טובה לנערות ונערים בקשת הלהט"בית לחיות כאן. הקהילה הגאה בולטת בשיח הציבורי, ארגונים כמו איגי מספקים מענה ומרחב בטוח לכל נערה ונער להבין ולקבל את עצמו, ולהכיר אנשים עם תחומי עניין דומים, והמסך הקטן, כמו הגדול, עמוסים בדמויות להט"ביות חיוביות. אבל כשערוץ הילדים, אחד הערוצים הכי משפיעים על הילדים והנוער, מציג סיפור להט"בי של יציאה מהארון של דמות ראשית, אנחנו מגיעים כמעט לעולם אוטופי.

שאפו ענק לערוץ הילדים על הסדרה החדשה "פלאשבק", של שחר סגל, אורן יעקובי ואביעד קיסוס, הנוגעת באומץ רב בסוגיה הכה מורכבת שכל נער הומוסקסואל בארון מכיר וחווה. החיים הכפולים, ההסתרה, תחושת הבדידות, הבושה, הפחד הנוראי ששולט בכל חלק בגוף, והשקרים שמכסים את מי שאתה באמת.

עמית רהב. כשרון עולה בעולם הבידור (צילום: רונן אקרמן)
עמית רהב. כשרון עולה בעולם הבידור (צילום: רונן אקרמן)

מתחילת הסדרה, דמותו של אביב (עמית רהב המוכשר) מוצגת במרומז כהומוסקסואל, ועקבנו אחר מאמציו להסתיר את נטייתו המינית. שני הפרקים ששודרו אתמול (שלישי) והיום (רביעי), הפכו לאירוע היסטורי של ממש בתולדות הערוץ ובמאבק של הקהילה הגאה. בפעם הראשונה, ערוץ הילדים הציג יציאה מהארון – לא מרומזת, לא כבדרך אגב, לא מתנצלת.

לצערנו המציאות היום יומית המוכרת לנוער הלהט"ב בארץ, רחוקה מלהיות אוטופית. כשרבנים ממשיכים להסית כנגד הקהילה, כשחוקים שנועדו לקדם שוויון נופלים בעקבות "אחריות קואליציונית" וכשכל יום נער/ה טרנס/ית סובלת מניכור, אלימות והשפלה, טוב שהיוצרים בחרו להראות גם את הצד הכואב של החשיפה. הסצנה בה אביב מותקף על ידי חבורת בריונים רק בשל נטייתו המינית היא סצנה קשה וחשובה, שחובה להראות בכל ערוץ שידור. אבל כשזה משודר בערוץ הילדים, האימפקט הוא כפול ומכופל. האירוע הטראומתי הזה, לא שולח את דמותו של רהב לשפל ולדיכאון, אלא מחזק אותו. אביב אז מחליט להוכיח לכל מי שפגע בו, שהוא נשאר נאמן לעצמו.

מספיק להפנים שאם בחירה בדמות ראשית גאה מהווה פריצת דרך, אזי לקהילה הגאה יש עוד דרך לעשות. כאדם גיי, אני מתפלל ומחכה ליום בו יציאה מהארון לא תהיה עניין. דרך סדרות כמו "פלאשבק", הדרמה המוזיקלית החדשה של ערוץ הילדים ב-HOT, היום הזה עוד יגיע.

פלאשבק, א'-ד' בשעה 14:35, ערוץ הילדים

קאסט ''פלאשבק''. (צילום: רונן אקרמן)
קאסט ''פלאשבק''. (צילום: רונן אקרמן)