הישג ל"שמים אדומים": תתחרה בפסטיבל הסדרות הבינלאומי של ברלין

הסדרה שמתרחשת בימי האינתיפאדה השנייה ועלתה השבוע לאוויר ברשת 13, תהיה הסדרה הישראלית היחידה שתתחרה בתחרות רשמית בפסטיבל • בנימוקי הוועדה נכתב כי "שמים אדומים בלטה בזכות הגישה היצירתית החדשנית והכוללת שלה"

ג'ני, עלי וסער
ג'ני, עלי וסער | צילום: שמים אדומים

"שמים אדומים" של רשת 13 תתחרה בפסטיבל הסדרות הבינלאומי של ברלין - כך הוכרז הבוקר (חמישי). הסדרה, שעלתה השבוע לאוויר בפרק בכורה, נבחרה להשתתף בקטגוריית "סדרת הדרמה הטובה ביותר" בתחרות המרכזית של הפסטיבל.

"שמים אדומים" תהיה הסדרה הישראלית היחידה שתתחרה בתחרות רשמית בפסטיבל, והיא תתמודד מול ארבע סדרות אחרות. בנימוקי הוועדה נכתב כי "שמים אדומים בלטה בזכות הגישה היצירתית החדשנית והכוללת שלה".

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

הסדרה מתרחשת בימי האינתיפאדה השנייה ומביאה את סיפורם של שני חברים קרובים, יהודי וערבי, שהמציאות הביטחונית מובילה אותם לעימות ישיר. "שמים אדומים" מבוססת על ספרו של דניאל שנער - שגם כתב את הסדרה יחד עם רון לשם ("אופוריה"), דניאל אמסל ("שעת נעילה") ועמית כהן ("כפולים"). מי שחתום על הבימוי הוא אלון זינגמן ("שטיסל").

הפסטיבל בברלין, שייערך השנה בפעם השביעית ברציפות, הוא אחד הפסטיבלים לסדרות וסרטים החשובים בעולם. הסדרה נבחרה מבין סדרות רבות שהוגשו השנה לוועדה הבוחרת מ-25 מדינות, ומבין הפלטפורמות המובילות בתחום הטלוויזיה והדרמה כמו Hulu, BBC, דיסני + ו-Paramount. הפסטיבל ייפתח ב-10 ביולי, ובמשך שלושה ימים יוקרנו בו יותר מ-30 סדרות דרמה ודוקו מכל רחבי העולם - בהם גם, כמובן, "שמים אדומים".

זה הפסטיבל השני אליו נבחרת "שמים אדומים", לאחר שבחודש מארס האחרון הייתה הסדרה הישראלית היחידה שהשתתפה בתחרות הרשמית של פסטיבל הסדרות "סירייס מאניה" היוקרתי המתקיים אחת לשנה בליל שבצרפת.