מיכאל הנגבי על הצגת היחיד "העד": "אני אחד מעשרת אלפים הסטנדאפיסטים המובילים"

ההצגה "העד" - זוכת פרס בחירת הקהל תיאטרונטו לשנת 2022 - אשר מספרת את סיפורו של אברהם סוצקבר, העד היהודי היחיד במשפטי נירנברג, מתארחת בימים אלה ב-"אנו", מוזיאון העם היהודי. מיכאל הנגבי מסביר את הבחירה להשתתף בהצגת יחיד העוסקת בשואה: "הצגה על השואה זה כבד, לא סתם לקחו אותי, אני אחד מעשרת אלפים הסטנאפיסטים המובילים בארץ"

זמן צפייה: 08:07

מיכאל הנגבי משתתף בימים אלה בהצגה "העד" בה הוא מגלם את דמותו של אברהם סוצקבר, מי שהיה העד היהודי היחיד במשפטי נירנברג. עדותו של סוצקבר היא אחת המשמעותיות שהייתה במשפטים. ההצגה נכתבה ע"י הדס קלדרון, נכדתו של אברהם סוצקבר.

כתבות נוספות בתרבות ובידור

"זה סיפור בלתי ייאמן של משורר שהיה בגטו וילנה", מספר הנגבי. "במהלך המלחמה הוא הצטרף לבריגדת הנייר, חבורה של אנשים שהבריחו על גופם יצירות אומנות שהגרמנים רצו להשמיד".

על הבחירה שלו להשתתף בהצגה העוסקת בנושא השואה הוא מסביר: "אתם אומרים הצגה על השואה, כבד. לא סתם לקחו אותי, אני אחד מעשרת אלפים הסטנדאפיסטים המובילים בארץ. יש בהצגה קצת הומור שחור, חלק מהבדיחות הן בדיחות מקוריות של סוצקבר, הוא עצמו היה בדחן ומצחיק".

מיכאל הנגבי, ''העד''
מיכאל הנגבי, ''העד'' | צילום: ניר סטולו

ההצגה "העד" - זוכת פרס בחירת הקהל תיאטרונטו 2022 - מביאה את סיפורו של אברהם סוצקבר, מי שנחשב לגדול משוררי היידיש, פרטיזן ולוחם שנבחר להיות העד היהודי היחיד במשפטי נירנברג, ועדותו היא אחת המשפיעות במשפטים. כובד השליחות מביא אותו למסע מטלטל של זיכרונות וחיפוש אחר צדק. זהו סיפורו של אדם יוצא דופן, שהאמין בכוחה של שירתו להביא יופי מרפא גם בתקופה הכי חשוכה. ההצגה הקרובה תתקיים ב-26.1 בשעה 19:00 במוזיאון ׳אנו׳ המוזיאון החדש של בית התפוצות באונ׳ תל אביב.