עם הופעה של אמדורסקי ושבן - ורק הצגה אחת מחו"ל: תוכנית פסטיבל הפרינג'

64 גופים בינלאומיים סירבו לקחת חלק בפסטיבל המסורתי, זאת בשל מלחמת חרבות ברזל • ההפקה שתעלה בכל זאת הינה שיתוף פעולה ספרדי-צרפתי המשלב בין פלמנקו ותיאטרון חפצים • עוד בתוכנית: מופע של גברי בנאי ובניו והופעות של ג'ימבו ג'יי, יונתן רזאל וקובי אוז | כל הפרטים

אסף אמדורסקי, שלומי שבן
אסף אמדורסקי, שלומי שבן | צילום: אור גפן, רלי אברהמי

ברקע מלחמת חרבות ברזל, כשהתרבות הישראלית מוחרמת ברבים ממוסדות התרבות ברחבי העולם, פסטיבל הפרינג' הבינלאומי יתקיים זו השנה ה-14 בבאר שבע - אך למרבה הצער יציג רק הפקה בינלאומית אחת. הפסטיבל, שיתקיים בתאריכים 18-14 ביולי, יעמוד בסימן "החיים כמערכת יחסים".

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום בזום, סיפרה מנכ"לית תיאטרון הפרינג' אפרת זיו אספיס כי לא פחות מ-64 גופים סירבו לקחת חלק בפסטיבל המסורתי - זאת בשל המלחמה ובצל החרם התרבותי. ההפקה הבינלאומית שכן תוצג היא "cafe ole" - שיתוף פעולה ספרדי-צרפתי המשלב בין פלמנקו ותיאטרון חפצים.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

בניגוד לשנים קודמות, עקב המצב הביטחוני לא יתקיים השנה פסטיבל רחוב והמופעים יועלו במתכונת שונה. עוד בתוכנית: "ארוחת פרידה" - המחזה הצרפתי המצליח, הפקת המקור של אנסמבל עיט, להקת הבית של תיאטרון הפרינג; "אלה הם בנאי" - גברי בנאי ושני בניו, אורי ובועז, במופע בידור מוזיקלי; "התחנה הישנה" - קובי אוז מספר על תחנות חייו; "החלונות הגבוהים" - מופע של שלומי שבן, אסף אמדורסקי ויעל קראוס משירי הלהקה המיתולוגית; ומופעים נוספים של יונתן רזאל, ג'ימבו ג'יי, אנסמבל "ציפורלה" ועוד.

המנהל האמנותי של תיאטרון הפרינג' והפסטיבל יואב מיכאלי, מסר כי "בתקופה מורכבת זו, בה אנו נושאים עיננו למלחמה המתרחשת בגבולות הארץ, מצאנו את עצמנו מחפשים נחמה בטוב ובמוכר - עולם התיאטרון. הפסטיבל שלנו הוא הטוב והמוכר שלנו. הוא משאיר אותנו מחוברים לנפש שלנו, למשפחה שלנו ולחברים שלנו, ולרגעים ספורים מנתק אותנו מהמציאות הכואבת.

"לפיכך, בחרנו כי הפסטיבל יהיה בנושא 'החיים כמערכות יחסים', מתוך שאיפה להדגיש את הצורך בחיבוק חם ואוהב מהסובבים אותנו ומהמדינה שלנו", הוסיף מיכאלי. "כולי תקווה שהחטופים יחזרו הביתה בשלום, ויחד נוכל לחזור לימים יפים".

לתוכנית המלאה של הפסטיבל לחצו כאן