אהבה היא שיר לשניים: אירועי התרבות של שבוע ט"ו באב

מסעדות מפונפנות, זרי פרחים או מארזי מתנה צ'יזיים ומגונדרים? לא תודה, אנחנו מעדיפים לחגוג את האהבה דרך מוזיקה טובה בהופעה חיה, שתביא מעט מזור בתקופה המתוחה הזו • אז לאן יוצאים? אלו המופעים המרכזיים והטובים ביותר שלא תרצו להחמיץ

אודיה, היכל מנורה, אפריל 2024
אודיה, היכל מנורה, אפריל 2024 | צילום: עמרי סילבר

ערב ט"ו באב עם קרן פלס

פלס תעלה לבימת הזאפה בפארק עם שירים שכתבה לעצמה, שירים שכתבה לאחרים ועם מיטב סיפורים שאספה לאורך שני עשורים של פעילות מוזיקלית סוחפת. בין "לשם", "אם אלה החיים" ו"באת לי פתאום", יהיו גם את "ואת", "מבול", "שקופים", "איתי" וגם "מעבר לנהר", "מי אני", "אין סוף ללילה" ועוד להיטים כאלו ואחרים, שהם רק חלק מיצירותיה הווירטואוזיות והבלתי נשכחות.

יום ראשון 18.08, פארק גני יהושע, תל אביב

קרן פלס כובשת את הבמה במופע הקברט "לילה 1 באפריל"
קרן פלס | צילום: גילעד זקש

תמיר גרינברג

תמיר גרינברג, הסנסציה הנוצצת של השנים האחרונות במוזיקה הישראלית, חוזר להיכל התרבות במופע חדש במיוחד לכבוד ט"ו באב, עם ביצועים ושירים אותם יחשוף לראשונה מתוך האלבום שבדרך - לצד שאר הלהיטים האהובים שכבשו את הפלייליסט והפכו ללהיטים גדולים.

יום ראשון 18.8, היכל התרבות תל אביב

תמיר גרינברג
תמיר גרינברג | צילום: אורית פניני באדיבות טדי הפקות

תפילה שבורה - מחווה רומנטית ללאונרד כהן

מופע מיוחד לט"ו באב של הרכב "תפילה שבורה", שיבצע את מגוון יצירותיו של הזמר האגדי לאונרד כהן. באמצעות מיטב הקלאסיקות העל זמניות, נגלה עד כמה האהבה היוותה חלק ביצירותיו הייחודיות שמתפעמות וסוגדות לנשיות ולתחושת המסתורין שבה.

יום ראשון 18.8, היכל התרבות תל אביב

אסף אמדורסקי, שלומי שבן ויעל קראוס שרים החלונות הגבוהים

בשנת 1967 יצא לאוויר העולם אלבומם היחיד של שלישיית החלונות הגבוהים ושינה את פני המוזיקה הישראלית לנצח, עם להיטי ענק כמו "אינך יכולה", "בובה זהבה", "כל השבוע לך" ועוד. מזה כמה שנים שאסף אמדורסקי, שלומי שבן ויעל קראוס מופיעים עם השירים הללו - והערב שאחרי ט"ו באב הוא הזדמנות מעולה לחגוג יחד איתם.

יום שלישי 19.08, פארק גני יהושע, תל אביב

ל׳לה דיאלי עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, המציינת השנה 30 להיווסדה, מקדישה מופע לציון ט"ו באב עם שירים וניגונים של אהבה שקיבל את השם "ל׳לה דיאלי",  שפירושו: "הגברת שלי".

יום שלישי 19.8, מונארט אשדוד

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד | צילום: יואל לוי

פסטיבל "אהבה על החוף" בבת ים

פסטיבל "אהבה על החוף" חוזר זו השנה השלישית, וגם השנה תימשך המסורת של מוזיקה משובחת ושיתופי פעולה ייחודיים ומפתיעים של טובי האומנים בארץ, באחד החופים הקסומים במדינה. חלק מהביצועים ושיתופי הפעולה נשמרים בשלב זה כהפתעה. אז עבור אלו שלא יספיקו לחגוג את יום האהבה במועדם - או למי שהפך את היום הזה לשבוע שלם - נמליץ לשריין ביומנים:

ביום רביעי, 21.08, נסרין תארח את אמיר דדון, ומיד אחריהם רמי וריטה יעלו עם המופע המשותף שלהם; ביום למחרת, 22.08, אודיה תארח את לירן דנינו וטונה. כל הטוב הזה יקרה בחוף הריביירה בבת-ים.