האם המומנטום יימשך? מסי וארגנטינה רוצים להבטיח עלייה לשלב הבא

אחרי ההפסד המפתיע במחזור הפתיחה, בארגנטינה נשמו לרווחה בסיום הניצחון על מקסיקו. הערב (21:00 ברשת 13) מסי וחבריו ישחקו מול לבנדובסקי ופולין בתקווה להמשיך את המומנטום ולהבטיח עלייה לשמינית הגמר, ואם אפשר מהמקום הראשון כדי להימנע ממפגש מול צרפת החזקה. אלו כל התרחישים לקראת שלב ההכרעה בבית ג'

זמן צפייה: 00:31

אחרי שבארגנטינה נשמו לרווחה בסיום המחזור השני, אז ניצחו את מקסיקו 0:2 ועלו למקום השני, שמוביל לשמינית הגמר, כל העיניים נשואות עכשיו למחזור השלישי והמכריע, בו לכל ארבע הקבוצות יש סיכוי לעלות.

הערב (רביעי) בשעה 21:00 ברשת 13 מסי וחבריו ישחקו נגד לבנדובסקי ופולין בקרב ישיר על ראשות הבית, כשבמפגש המקביל תשחק הפתעת המחזור הראשון ערב הסעודית מול מקסיקו, אחת המאכזבות ביותר בטורניר, שטרם הבקיעה שער אחד.

כתבות נוספות:

ליונל מסי לאחר השער שכבש מול מקסיקו
ליונל מסי לאחר השער שכבש מול מקסיקו | צילום: רויטרס

רגע לפני שהנבחרות עולות לכר הדשא הכנו לכם סקירה קצרה על המצב בבית ג', שבו לא מספיק לעלות לשלב הבא, אלא גם יש חשיבות קריטית לסיים במקום הראשון, שכן הנבחרת שתסיים במקום השני תפגוש בשמינית הגמר את אלופת העולם והנבחרת המרשימה עד כה במונדיאל - צרפת.

אף נבחרת לא תרצה לקבל את צרפת
קיליאן אמבפה חוגג | צילום: רויטרס

אז אילו תרחישים אפשריים?

הפסד של ארגנטינה ישלח אותה בוודאות הביתה, ללא קשר בתוצאת המשחק השני. ניצחון יעלה אותה בכל מקרה, כאשר כל תוצאה אחרת מלבד ניצחון של ערב הסעודית בשני שערים או יותר, יבטיח לה גם את המקום הראשון. במקרה של תיקו, גם פולין וגם ארגנטינה יכולות לעלות, בתנאי שהמשחק המקביל (בין מקסיקו לערב הסעדוית) יסתיים גם הוא בתיקו או בניצחון של פחות מארבעה שערים למקסיקו.

פולין גם היא תלויה רק בעצמה וניצחון שלה יעלה אותה לשמינית גמר, מהמקום הראשון. במידה ותסיים בתיקו עם ארגנטינה, היא צריכה לקוות שערב הסעודית לא תנצח, ובמקרה של הפסד לארגנטינה וניצחון של ערב הסעודית היא תמצא עצמה בחוץ. תיקו שלה וניצחון של מקסיקו ויחס השערים יהיה זה שיקבע.

האוהדים הסעודים
האם הסעודים יחגגו בסוף הערב? | צילום: רויטרס

ערב הסעודית יודעת שניצחון שלה והיא בשלב הבא, הפסד והיא בחוץ, ותיקו מולן מקסיקו והיא צריכה לחכות ולקוות להפסד של ארגנטינה או תבוסה של פולין. מקסיקו צריכה קודם כל לנצח את ערב הסעודית ואז לחכות ולראות מה התוצאה במשחק המקביל. הפסד של ארגנטינה ומקסיקו בשמינית. תיקו או ניצחון של הנבחרת של מסי - ומקסיקו תצטרך להתחיל לחשב יחס שערים.

טבלת בית ג' (לאחר שני מחזורים):

  1. פולין - 4 נק'. יחסי שערים: 2+
  2. ארגנטינה - 3 נק'. יחס שערים: 1+
  3. ערב הסעודית - 3 נק'. יחס שערים: 1-
  4. מקסיקו - 1 נק'. יחס שערים: 2-