הקרב על האי הבריטי: האם ויילס תמנע מאנגליה עלייה לשמינית הגמר?

אחרי הניצחון הגדול על איראן, האנגלים היו בדרך הבטוחה לסיים במקום הראשון, אבל התיקו מול ארה"ב והניצחון האיראני על ויילס פתח את בית ב'. הערב (21:00 ברשת 13) אנגליה תפגוש את ויילס ובמקביל ארצות הברית תשחק מול איראן. אלו כל התרחישים לקראת שלב ההכרעה

זמן צפייה: 00:18

מונדיאל 2022: שני המחזורים הראשונים בשלב הבתים הסתיימו, וכעת הגיע הזמן להכרעות. החל מהיום (שלישי) בכל יום ניפרד מארבע נבחרות וארבע אחרות יעלו לשמינית הגמר. הערב ב-21:00 ישודר ברשת 13 המשחק על טהרת האי הבריטי בין נבחרת אנגליה לנבחרת ויילס. רגע לפני ששתי הנבחרות עולות לכר הדשא הכנו לכם סקירה קצרה על המצב בבית.

אז קודם כל חשוב לדעת שכל אחת מהנבחרות בבית ב' עדיין יכולות להמשיך לשלבי הנוק-אאוט. כולן תלויות בעיקר בעצמן, לחלק יש יותר סיכויים, ולאחרות סיכוי תיאורטי בלבד.

אחרי הניצחון המרשים של נבחרת שלושת האריות על איראן (2:6) והתיקו בין ארה"ב לויילס (1:1), נראה היה כי אנגליה תעשה את דרכה בקלות לשלב שמינית הגמר מהמקום הראשון. אבל אז הגיע התיקו המאופס במחזור השני מול האמריקאים, בעוד שהניצחון של האיראנים על גארת' בייל וחבריו (0:2) פתח לחלוטין את הסיכויים של כל הנבחרות לסיים באחד משני המקומות הראשונים ולהמשיך הלאה במונדיאל.

כתבות נוספות:

שחקני נבחרת אנגליה
האנגלים כבר חשבו שהם הבטיחו את המקום הראשון בבית

אז אילו תרחישים אפשריים?

ניצחון של אנגליה יבטיח לה עלייה מהמקום הראשון, כאשר גם תוצאת תיקו יכולה להספיק לה במקרה של תיקו בין איראן לארה"ב במשחק המקביל. גם הפסד קרוב לוודאי יביא את אנגליה לשלב הבא, אך כנראה מהמקום השני. הפסד מפתיע של אנגליה ביותר מארבעה שערים, יביא אותה להיות תלויה בתוצאה של המשחק השני, שם ניצחון של איראן או ארה"ב יכול להוריד אותה למקום השלישי ולשלוח אותה הביתה.

במשחק השני גם ארה"ב וגם איראן תלויות בעיקר בעצמן. תיקו מול ארצות הברית צפוי להספיק לאיראנים (זאת בתנאי שוויילס לא תנצח את אנגליה בהפרש שערים אסטרונומי). האמריקאים לעומת זאת חייבים לנצח במחזור הסיום כדי למצוא את עצמם בשלב הבא.

האם החגיגה האיראנית לא תיעצר?
נבחרת איראן חוגגת, 0:2 מול ויילס | צילום: רויטרס

תשאלו מה הסיכויים של ויילס - כנראה שהם יכולים כבר לארוז את המזוודות ולחפש טיסה מדוחא לקארדיף. הסיכוי היחיד שלהם הוא ניצחון בהפרש של ארבעה שערים ומעלה על אנגליה, ולקוות שאיראן וארה"ב יסיימו בתיקו.

טבלת בית ב' (לאחר שני מחזורים):

  1. אנגליה - 4 נק'. יחסי שערים: 4+
  2. איראן - 3 נק'. יחס שערים: 2-
  3. ארצות הברית - 2 נק'. יחס שערים: 0
  4. ויילס - 1 נק'. יחס שערים: 2-