קופה אמריקה: ברזיל העפילה לרבע הגמר עם 2:4 על אקוודור

הסלסאו התעוררו במשחק האחרון בשלב הבתים וניצחו בזכות צמדים של ניימאר ופאטו. יפגשו את פארגוואי שסיימה ב-3:3 מטורף עם ונצואלה

הכוכב העולה של נבחרת ברזיל
הכוכב העולה של נבחרת ברזיל | צילום: אימג' בנק / Getty Images

אריות הקופה אמריקה מתעוררות בדיוק בזמן. אחרי ארגנטינה שעם גבה לקיר ניצלה מהדחה וכבשה שלישייה מול קוסטה ריקה, הגיע תורה של האלופה יוצאת, נבחרת ברזיל. הסלסאו הרשימו הבוקר (חמישי) עם ניצחון 2:4 על אקוודור שסידר להם כרטיס לשלב רבע הגמר.

הניצחון של ברזיל אף העלה אותה מהמקום הראשון בבית ב', ומי זוכר כעת את פתיחת הטורניר הנוראית מצד החבורה של מאנו מנזס? היריבה הבאה של הברזילאים תהיה נבחרת פרגוואי, מולה סיימה בתיקו דרמטי בשלב הבתים.

 

למי ששכח, גם ב-2007 פתחה ברזיל את הקופה בגימגום והשיגה תיקו והפסד בשני משחקיה הראשונים לפני שניצחה את...אקוודור. משם ואילך הטורניר ההוא שנערך בונצואלה היה שייך כולו לנבחרת הסמבה שניצחה בגמר בלתי נשכח את ארגנטינה. והפעם?

לעומת המנצחת, אקוודור הודחה מהטורניר. הסיבה העיקרית הייתה יכולתם הנהדרת של פאטו וניימאר, שכבשו צמדים לברזיל. "זה היה המשחק לו נזקקנו", סיכם פאטו, "זה היה כמו גמר עבורנו וידענו שעלינו לנצח בו ולא משנה מה יקרה. רצינו לעלות מהמקום הראשון והשגנו את המטרה".

 

"שיחקנו עם רצון עז לנצח", סיכם פאטו, "כולם מצפים מברזיל לשחק תמיד כדורגל נפלא אבל זה מאוד קשה. כל יריבה רוצה לנצח את הסלסאו וגם הפעם זה לא היה שונה. עכשיו חובה עלינו לחזור לעבודה הקשה. זהו קופה חדש עבורנו".

 

שער נגיחה של פאטו בדקה ה-28 פתח את המשחק עבור מנזס וחניכיו. אקוודור הישוותה זמנית משער ראשון מבין שניים שכבש פליפה קייסאדו בדקה ה-37 וירדה להפסקה מלאה בתקוות להפתעה. אולם אז התעורר ניימאר ובדקה ה-48 קבע 1:2 לברזיל.

 

קייסאדו הישווה בשנית 13 דקות מפתיחת המחצית השניה, אולם אז לחצה הפייבוריטית על הדוושה: פאטו סידר 2:3 בדקה ה-60 מבעיטה מקרוב אחרי שהשתלט על ריבאונד שניתז מבעיטה של גאנסו, וניימאר סגר עניין בדקה ה-76 אחרי בישול נהדר של מייקון.