אורוגוואי ניצחה את מקסיקו 0:1 ותפגוש את ארגנטינה ברבע הגמר

שער של אלבארו פריירה בדקה ה-15 סידר לאוסקר טבארס והסלסטה את המקום השני בבית ג'. ליאו מסי והמארחת מחכים בסנטה פה

שחקני נבחרת אורוגוואי חוגגים בקופה אמריקה
שחקני נבחרת אורוגוואי חוגגים בקופה אמריקה | צילום: רויטרס

ניצחון שכולו הפסד, כך ניתן להגדיר את ה-0:1 של אורוגוואי לפנות בוקר (רביעי) מול מקסיקו במסגרת המשחק האחרון בבית ג' המוקדם בקופה אמריקה. נכון, הניצחון סידר למאמן אוסקר טאבארס את המקום השני בבית ואת הכרטיס לרבע הגמר, אבל שם כבר מחכים לו ליאו מסי ונבחרת ארגנטינה, שנראו יוצא מן הכלל ב-0:3 על קוסטה ריקה.

מה שבטוח הוא שיהיה משחק מרתק ברבע הגמר, שכן ארגנטינה ואורוגוואי, שתי הנבחרות שזכו הכי הרבה פעמים בקופה אמריקה (14 פעם), הן יריבות ותיקות. שתי הנבחרות נפגשו בגמר המונדיאל הראשון ב-1930 במונטווידאו, כאשר המארחת אורוגוואי פיגרה 1:2 בהפסקה, אבל התאוששה וניצחה 2:4 בדרך לתואר העולמי.

 

עבור אורוגוואי, שנחשבת כאחת הפייבוריטיות ללכת עד הסוף, היה זה הניצחון הראשון בטורניר אחרי שתי תוצאות תיקו מאכזבות. במשחק הראשון סיימה הסלסטה ב-1:1 מול פרו המפתיעה ובשני באותה תוצאה מול הצ'יליאנים האנרגטיים, שלקחו את המקום הראשון בבית ג' בזכות שער עצמי דרמטי מול פרו בתוספת הזמן.

 

שער הניצחון של אורוגוואי הגיע כבר בדקה ה-12, כאשר המגן אלבארו פריירה ניצל חוסר אונים מוחלט של שוער מקסיקו, שהשמיט כדור פשוט ודחק מקרוב את ה-0:1. 2 דקות לאחר מכן מיצ'ל תיקן מעט את הרושם כשהתעופף והדף בעיטה מרחוק של דייגו פורלאן.

בדקה ה-22 מקסיקו נכנסה למשחק. ג'יובאני דוס סאנטוס (הוחלף בהפסקה) ניסה להציל את המולדת במהלך אישי, אבל מוסלרה היה במקום. 6 דקות לאחר מכן הגיעה החמצה ענקית של פורלאן. החלוץ קיבל כדור לבד מול מיצ'ל ומ-8 מטרים בעט לקורה.

 

הלחץ של אורוגוואי נמשך והזכיר במעט את מופע ההחמצות אמש של ארגנטינה כאשר גם סוארס, פורלאן (שוב) ואפילו ניקולאס לודיירו הצטרפו לרשימת המחמיצים. האחרון מצא את הקורה (בעזרת מיצ'ל) בפעם השניה הערב בדקה ה-73. בסיום 0:1 לאורוגוואי ששלח אותה לסנטה פה למפגש רבע הגמר בשבת מול ארגנטינה. יהיה חם.

 

אורוגוואי: פרננדו מוסלרה; אלבארו פריירה, דייגו לוגאנו, מקסי פריירה, סבסטיאן קואטס; כריסטיאן רודריגס (סבסטיאן אגורן/ 83), דייגו פרס, אלבארו גונסאלס (ניקולאס לודיירו/ 68), אחידיו ארבלאו; דייגו פורלאן (סבסטיאן אבראו/ 89), לואיס סוארס.

 

מקסיקו: לואיס מיצ'ל; פאול אגילאר (חבייר אקינו/ 45), דארווין צ'אבס, היראם מיאר, הקטור ריינוסו; חורחה הנריקס, מיגל פונסה (אדגר רודריגס/ 70), נסטור אראוחו; ג'יובאני דוס סאנטוס (אוריבה פראלטה/ 45), רפאל מארקס.