ארגנטינה הביסה את קוסטה ריקה 0:3 בדרך לרבע הגמר

האלביסלסטה הופיעה לקופה אמריקה: מסי נולד מחדש עם משחק ענק ושני בישולים, אגוארו נכנס להרכב והגיב בצמד ומארחת הטורניר ניצלה מהדחה ועלתה לשלב הבא מהמקום ה-2 בבית א'. היריבה הבאה: צ'ילה, פרו או אורוגוואי

אגוארו, מסי ודי מאריה חוגגים בקופה אמריקה
אגוארו, מסי ודי מאריה חוגגים בקופה אמריקה | צילום: רויטרס

זה לקח 11 ימים אבל בסופו של דבר ליאו מסי ונבחרת ארגנטינה הופיעו לקופה אמריקה. אחרי שתי תוצאות תיקו, יכולת חלשה וביקורת מוצדקת הגיעו סרחיו באטיסטה ושחקני האלביסלסטה למשחק מול קוסטה ריקה עם הגב לקיר, ולא רק שהפגינו כדור שוטף ומלהיב אלא שהחיו מחדש את הכוכב הגדול של ברצלונה והנבחרת. זה נגמר ב-0:3 קל ומשכנע ובכרטיס לרבע הגמר מהמקום השני בבית א'. 

הלחץ העצום על מסי היה נראה בפתיחה, אבל מה שבעיקר בלט לעין זו הדומיננטיות של ארגנטינה במערך החדש, עם 4 שינויים בהרכב לעומת שני משחקיה הראשונים ו-7 שחקנים שזכו בטורניר האולימפי בבייג'ין. שינוי המערך של באטיסטה הביא לשינוי גישה במשחקה של ארגנטינה, שנהנתה מיכולת מצוינת של פרננדו גאגו וקון אגוארו שלא פתחו עד היום. קוסטה ריקה מיעטה לעבור את מחצית המגרש ככל שנקפו הדקות, וניצלה מתבוסה אסטרונומית רק בגלל החמצות מסמרות שיער של אגוארו וגונסאלו היגוואין.

 

מסי עלה למגרש כשהוא שומע חלק מהקהל שורק לו בוז וחלק אחר קורא בשמו של דייגו ארמנדו מראדונה, שנפצע קל בתאונת דרכים שעה קלה לפני המשחק. כשהוא ירד מכר הדשא, כל 57 אלף הצופים הריעו לו. אחרי תצוגה נפלאה של כדורגל שניהל ושתי הברקות שהסתיימו בבישולים לשערים של אגוארו ודי מאריה, הוא חזר להיות קונצנזוס. המשיח של ארגנטינה. המסי שכולם מכירים ואוהבים.

 

קוסטה ריקה, שהגיעה לקופה בסגל צעיר שמרבית משחקניו מתחת לגיל 22, עלולה להיפרד מהטורניר עם ניצחון אחד, 0:2 על בוליביה. קוסטה ריקה, המדורגת שלישית בבית עם הפרש שערים שלילי, עשויה עוד להעפיל ממקום זה אולם היא תלויה בתוצאות יתר המשחקים בשאר הבתים. ההגנה של ריקרדו לה וולפה ניסתה הכל ואחזה מעמד היטב במשך 45 דקות מול המכבש של ארגנטינה, אבל כשהמים החלו להגיע הסכר נפרץ. הצדק נעשה, וכעת רק נותר לראות האם המומנטום של מסי ואגוארו יימשך גם ברבע הגמר.

ארגנטינה - קוסטה ריקה 0:3

אחרי פתיחה בשליטה מסוימת של ארגנטינה, שניסתה ללחוץ ולהכניס כדורים פנימה להיגוואין, ירה מסי בדקה ה-8 כדור אותו קלט מוריירה. דקתיים אחר כך תיעתע מסי בשני מגינים וניסה לבעוט כדור לשער, אך ההגנה הצעירה של קוסטה ריקה הדפה לקרן. בדקה ה-12 התקרבו המארחים לשער המיוחל, כשגאגו מצא בפינה הימנית של הרחבה את אגוארו, שבנגיעה פנטסטית השאיר את היגוואין במצב נפלא אך הטיל שיצא מרגלו של האחרון טס מחוץ למסגרת. הלחץ נמשך: בדקה ה-13 סובב מסי כדור עונשין משמאל אך זה חמק במעט מעל למשקוף שערו של מוריירה.

 

אגוארו התקרב לשער בדקה ה-22 אולם הכדור שבעט מ-18 מטרים יצא החוצה. בדקה ה-25 הדף מוריירה כדור טוב של היגוואין מתוך הרחבה, כשבין לבין ניסתה קוסטה ריקה לעקוץ ומורה ניסה בעיטה מפתיעה מרחוק שעברה מעל לשערו של רומרו. בדקה ה-27 נגח בורדיסו קרן למשקוף. אגוארו המשיך להחמיץ פעם אחר פעם, כשמסי שלח לו בדקה ה-37 כדור נהדר אך הוא לא הצליח לנגוח מקרוב.

 

הקהל בקורדובה התחיל לאבד סבלנות, אבל אגוארו והיגוואין המשיכו להחמיץ ממצבים נהדרים. אגוארו בעט כדור חד מ-8 מטרים מעל לשער, והיגוואין נשאר לבד מול השוער אחרי מסירת אמן של מסי וגם הוא בעט גבוה מדי. בדקה ה-45 השער של ארגנטינה הגיע: גאגו בעט, הכדור פגע בקאלבו וניתז מגופו של מוריירה היישר לאגוארו ששלח את הריבאונד לרשת, 0:1 ששיחרר הרבה לחץ אצל האלביסלסטה.

 

קוסטה ריקה ביצעה חילוף כפול והתקפי עם פתיחת המחצית השניה, אך ארגנטינה הייתה בשלה וכבר בדקה ה-53 השילוב בין מסי ואגוארו הוכיח את עצמו: כוכב ברצלונה בישל את השער השני במסירה יוצאת מהכלל לרגליו של קון שמול מוריירה לא התקשה וקבע 0:2.

 

השער השלישי ריחף באוויר והוא גם כמעט הגיע. בדקה ה-62 שלח מסי כדור פנטסטי להיגוואין, וזה נתפס ברחבה אך השופט החליט בצורה תמוהה שלא היה פנדל. שניות אחר כך שיחרר מסי כדור נהדר ימינה והיגוואין שעט עליו בעט שוב גבוה מעל לשער. מסי המשיך ללהטט, ורשם לזכותו בישול נוסף. בדקה ה-65 הסיט מסי כדור לצד הימני של הרחבה, שם חיכה אנחל די מאריה שבעט כדור חד פנימה, 0:3.

 

בדקה ה-79 חילופי מסירות מדהימות בין מסי לאגוארו כמעט והסתיימו בשער נוסף. 10 דקות לסיום הכניס באטיסטה את חאבייר פאסטורה במקום היגוואין ואת לוקאס ביגליה במקום די מאריה. 4 דקות לסיום הכניס מסי כדור ענק לאסקייל לאבצי שעלה כמחליף, וזה בנגיעה הראשונה שלו בכדור שלח בעיטה שנעצרה רק בקורה.

 

הרכב ארגנטינה: סרחיו רומרו; פאבלו סבאלטה, ניקולאס בורדיסו, גבי מיליטו, חבייר סאנטי; חבייר מסצ'ראנו, פרננדו גאגו, ליונל מסי; אנחל די מריה, סרחיו אגוארו, גונסאלו היגוואין.

הרכב קוסטה ריקה: לאונל מוריירה, פרנסיסקו קאלבו, חוסה סאלבטיירה, ג'וני אקוסטה, דייגו מאדריגל, חוסה מיגל קוברו, היינר מורה, פדרו לאל, אוסקר דוארטה, ג'ואל קמפבל, חוסה מרטינס.