קופה אמריקה: ברזיל חילצה 2:2 מפארגוואי בדקה ה-90

הסלסאו שוב נראו רע ועוד לא הבטיחו את העלייה משלב הבתים. ג'אדסון כבש ראשון, אך סנטה קרוס וואלדס הפכו את התוצאה. פרד הותיק עלה מהספסל כדי לחלץ נקודה ולהציל את המשך הטורניר

רוביניו מבואס במדי נבחרת ברזיל
רוביניו מבואס במדי נבחרת ברזיל | צילום: רויטרס

מה עובר על נבחרת ברזיל? אחרי התיקו המאכזב במשחק הפתיחה מול ונצואלה החבורה של מאנו מנזס קיוותה לחזור למסלול מול פראגוואי, אבל ידעה שקל זה לא יהיה. הכל היה נראה טוב מבחינת הסלסאו כאשר ג'אדסון שבר את הקרח בדקה ה-39 והעניק לברזיל את שער הבכורה שלה בקופה אמריקה. אלא שמאמנו לא ממש התרשם, הוציא אותו כבר במחצית לטובת אלאנו ולמעשה ההחלטה התמוהה הזו סימנה על ההמשך. 12 דקות קסומות של פראגוואי במחצית השניה הדהימו את אלופת דרום אמריקה,שכבר שקעה עמוק במקום האחרון של בית ב'. אלא שדווקא אז הופיע פרד, שכבר נשכח בבינוניות של הליגה הברזילאית, שלח כדור מדויק לרשת ומנע ביזיון גדול עם 2:2 דרמטי.

לפני ההתמודדות מנזס דיבר על הצורך להשיג תוצאות, כאשר היכולת פחות מעניינת. כנראה שאין הוקוס פוקוס גם אם השחקנים שלך לובשים את המדים בצהוב-כחול. דווקא ההגנה, שהיתה אמורה להיות החלק החזק של ברזיל נראתה כמו מסננת. דני אלבס שבימים כתיקונם מבלה במחצית המגרש של היריבה עשה זאת גם הפעם, אלא שבנבחרת לא ממש יודעים לשחק את משחק הלחץ של ברצלונה ומה שנשאר מאחור זה בעיקר חורים. עם מעט יותר ריכוז פראגוואי היתה סוגרת את המשחק הרבה לפני השיוויון של פרד. אבל אם בהגנה נפלה שלהבת מה יגידו בחלק ההתקפי?

 

לפני הקופה ידענו שהקישור של מנזס די אפור ומוגבל. כנראה שההערכות היו במקום, אלא שמי שהיו אמורים לעשות את ההבדל היו ניימאר, פאטו ורוביניו. האחרון איבד את מקומו בהרכב ואפילו לא זכה לדקה אחת של כדורגל על המגרש בקורדובה. חברו למילאן שוב איכזב, לא תרם הרבה ובעיקר טייל על כר הדשא. אבל מה עם ניימאר? כמה שמענו על ילד הפלא הזה בפתיחת הטורניר ועד כה דיבורים כמו חול. שני משחקים עברו והחלוץ הצעיר פשוט לא מסתדר. קבלת החלטות איטית מדי, חוסר דיוק ומעל הכל תיזכר לו הדקה ה-66, בה במקום לעלות את הברזילאים ליתרון החמיץ ברשלנות במה שהפך למתפרצת שהובילה ל-1:2 של פראגוואי.

דווקא פראגוואי פתחה נהדר את המשחק. שתי דקות עברו ולוקאס באריוס מצא בכדור עומק אדיר את רוקה סנטה קרוס. החלוץ הוותיק ניצב לבד מול ז'וליו סזאר, אבל בעט בשלומיאליות מעל השער. היה חייב לכבוש. ברזיל נכנסה למשחק ובדקה ה-19 כמעט עלתה על הלוח. מהלך צירופים יפה הסתיים במסירה של ג'אדסון לפאטו, אך ויאר יצא טוב, סגר את הזוית והבעיטה נהדפה לקרן.

 

בדקה ה-39 השער של ברזיל סוף סוף הגיע. פראגוואי איבדה את הכדור במרכז המגרש. ג'אדסון השתלט, הצדיק את הקרדיט שקיבל על חשבון רוביניו ומ-20 מטרים ירה כדור חד שטס לפינה של ויאר. 0:1 ברזיל.

 

המחצית השנייה נפתחה בקצב טוב. ניימאר ניסה את כוחו בבעיטה מרחוק בדקה ה-54, אך לא פגע בכלום. דקה עברה אסטיגריביה ניצל חור גדול בהגנת ברזיל, העביר רוחב למרכז ומצא את סנטה קרוס. הפעם החלוץ לא נכשל ומ-10 מטרים גילגל לרשת. 1:1.

 

בדקה ה-66 ניימאר קיבל עוד הזדמנות, אך השתהה ואיבד מצב נוח. פראגוואי יצאה להתקפה (67) דני אלבס איבד כדור לריברוס, שמצא את סנטה קרוס. החלוץ השאיר לואלדס שיר, נבלם פעם אחת, אבל הריבאונד ניתז ממנו לרשת 1:2 לפראגוואי.

 

פראגוואי קיבלה הזמדנות לסגור את הסיפור. אך חוסר ריכוז בהתקפה מנע את השלישי והחבורה של מרטינס שילמה על כך ביוקר. ממש לפני הכניסה לתוספת הזמן לוקאס מסר לגאנסו. הקשר השאיר לפרד שמקצה הרחבה שלח כדור מדוייק לפינה של ויאר וקבע 2:2. אנחת רוווחה? לא ממש, אבל פראגוואי נשארת מתוסכלת.

 

ברזיל: ז'וליו סזאר, דניאל אלבס, לוסיו, טיאגו סילבה, אנדרה סנטוס, לוקאס לייבה, רמירס, גאנסו, ג'אדסון (אלאנו 46), אלשנדרה פאטו, ניימאר.

 

פראגוואי: חוסטו ויאר, דריו ורון, פאולו דה סילבה, אנטולין אלקראס, אורליאנו טורס, אנריקה ורה, כריסטיאן ריברוס, נסטור אורטיגוסה, מרסלו אסטיגריביה (מרטינס 79), רוקה סנטה קרוס, לוקאס באריוס (ואלדס 58).