רוביניו: "שיחקנו טוב מאוד, כל מה שהיה חסר זה גול"

שחקני נבחרת ברזיל שלפו את התירוצים אחרי ה-0:0 מול ונצואלה. אלבס: "קשה לנצח בימינו". ניימאר התעמת עם פאריאס, המאמן מאנו מנזס נחלץ עזרתו וקבע: "הם הכו חזק, הדשא היה גבוה מדי"

רוביניו מבואס במדי נבחרת ברזיל
רוביניו מבואס במדי נבחרת ברזיל | צילום: רויטרס

"עוד גדולה שלא הצליחה", עקצה הכותרת ב"קלארין" הארגנטינאי, בעוד שב"גלובו" הברזילאי עסקו בעיקר בתסכול שאחרי. ברזיל סיימה ב-0:0 מאכזב את משחק הפתיחה שלה מול ונצואלה הצנועה, שהפסידה בכל חמשת המפגשים הקודמים ביניהן במפעל (7:0 באחרון).

"שיחקנו טוב מאוד במחצית הראשונה וכל מה שהיה חסר לנו זה גול", תירץ רוביניו. "יצרנו המון מצבים וזה מרגיע אותנו, מעבר לזה שתמיד עדיף לנצח. עכשיו אנחנו צריכים לתקן את מה שעשינו גרוע ולחשוב על המשחק מול פראגוואי".

 

"ונצואלה הכתה חזק וגם הקשה עלינו שהדשא היה גבוה", תירגל גם המאמן מאנו מנזס תירוצים משלו, וביקש מהאוהדים סבלנות. "במחצית הראשונה יצרנו כמה הזדמנויות שלא הצלחנו לנצל ובשניה כבר לא עשינו גם את זה. אנחנו צריכים להציב עוד שחקן בין שחקני ההגנה של היריבה".

 

"ככל שלא כבשנו הסתבך לנו המשחק והם שיחקו טוב בהגנה וביציאה למתפרצות", הסביר דני אלבס. "קשה מאוד לנצח בימינו. על המגרש אנחנו מחפשים את הניצחון ומחוצה לו המאמן עושה את החישובים שלו".

"במגרש זה רק 11 שחקנים מול 11 שחקנים", הזכיר השוער ז'וליו סזאר, והקשר המחליף אלאנו הוסיף: "השיטה פעלה, אבל לא ניצלנו את ההזדמנויות. התחלנו עם תיקו בזמן שחשבנו לנצח".

 

בניגוד לכל הדיבורים על הגאונות של ניימאר לפני פתיחת הטורניר, אחרי המשחק שמרו כולם על שקט תעשייתי בנושא. הצעיר, שהציג הבלחות של כשרונו אבל לא הרשים, התעמת במחצית עם מאמן היריבה ססאר פאריאס, שזעם כי הברזילאי לא הרחיק כדור בזמן שמיקו שכב על הדשא. "ניימאר לא תקף אותי", אמר מאמן ונצואלה. "חשבתי שזה לא צודק שברזיל תנצח משער במצב כזה ודרשתי שייתן כבוד. לא ראיתי מי דחף אותי כי המשטרה מיד התערבה".

 

מי שנזעק לעזרת הילד היה מנזס, שהבהיר: "בסיום המחצית הראשונה ניימאר ספג עלבונות ממאמן היריבה ואין לו זכות לשוחח איתו. לי יש זכות לתת לניימאר על הראש מתי שאני חושב שזה נחוץ".

 

ומה אמר ניימאר? "הייתי עם הגב אליו והמאמן הוונצואלני התחיל להעליב אותי. לא הבנתי דבר. מאנו, שהבין מה הוא אומר, בא להגן עליי".

 

בשבת (22:00) תתמודד ברזיל מול פראגוואי, שסיימה ב-0:0 את משחקה מול אקוואדור. נכון לעכשיו כל הנבחרות בבית 2 צמודות עם נקודה לכל אחת ובלי שערים בכלל.