קופה אמריקה: 0:0 מאכזב לברזיל עם ונצואלה

ארגנטינה עשתה פדיחות? זה עוד כלום לעומת הסלסאו, שסיפקה תצוגת נפל מול אחת מהנבחרות החלשות ביבשת הלטינית. ניימאר וגאנסו היו אנמיים ולא הצדיקו את ההייפ. בקצב הזה יהיה קשה מאוד לראות את החבורה של מאנו מנזס שומרת על התואר

רוביניו מבואס במדי נבחרת ברזיל
רוביניו מבואס במדי נבחרת ברזיל | צילום: רויטרס

11 חודשים מאז הכישלון המהדהד בגביע העולם, ברזיל החדשה של מאנו מנזס קיוותה לפתוח את טורניר הקופה אמריקה בסטייל ולפתוח פרק חדש ו-ורוד יותר מהתקופה של דונגה. אבל ציפיות לחוד ומעשים לחוד. הסלסאו איכזבה עם תצוגת נפל שלא הייתה מביישת את ארגנטינה וסיימה ב-0:0 מול ונצואלה הצנועה בפתיחת משחקי בית 2. בקצב הזה יהיה קשה מאוד לצהובים-כחולים לשמור על התואר שלהם.

ברזיל - ונצואלה 0:0

ברזיל פתחה את המשחק עם הרבה התלהבות ובקצב גבוה כשהיא שולחת הרבה שחקנים קדימה. בדקה ה-2 רוביניו ניסה את כוחו מרחוק אבל רני וגה ירד טוב וקלט. אחרי 15 דקות של לחץ, המשחק מעט נרגע אבל ההזדמנויות הטובות של הסלסאו הגיעו בהמשך.

 

בדקה ה-27 דני אלבס מצא בכדור רוחב את פאטו, שהסתובב בתוך הרחבה וירה כדור אדיר למשקוף. 5 דקות מאוחר יותר עוד בעיטה  מסוכנת של הברווז הסתיימה בידיו של וגה. 6 דקות להפסקה ההתקפה היפה ביותר של האלופה נגמרה בבעיטה רשלנית של רוביניו, שנעצרה בכתף של הבלם והקפטן לוסנה.

שחקני ברזיל כנראה עלו מדושני עונג אחרי ההפסקה, אחרת קשה להסביר את היכולת הדלה שהציגו ב-45 הדקות האחרונות. למעשה לא ספרנו בעיטה אחת למסגרת במשך כל המחצית השנייה. ונצואלה הצנועה בכמה מהלכים יפים של מיקו (71) וחואן אראנגו (73) היו קרובים יותר לכיבוש.

 

מנזס הוציא בדקה ה-65 את רוביניו והכניס את פרד. פאטו זז הצידה, אבל לא השפיע כמעט על המשחק. גם החלוץ של פלומיננזה לא בדיוק הראה ניצוצות של כדורגל והשער של רני וגה נותר יתום. 3 דקות לסיום בעיטה של אנדרה סנטוס שחלפה ליד עמוד השער היה הדבר הכי מסוכן מבחינת הברזילאים.

 

ברזיל: ז'וליו סזאר; דני אלבס, לוסיו, טייגו סילבה, אנדרה סנטוס; לוקאס לייבה, רמירס (אלאנו/75), הנריקה גאנסו; ניימאר, אלשנדרה פאטו (לוקאס/75), רוביניו (פרד/65).

 

ונצואלה: רני וגה, רוברטו רוסאלס, אוסבלדו ויסקרונדו, גרנדי פרוסו, גבריאל סיצ'רו; פרנקלין לוסנה, טומאס רינקון, ססאר גונסאלס, מיקו, חואן אראנגו; סלומון רונדון.