נשק יום הדין: סמיר נאסרי נוצץ בארסנל

סמיר נאסרי עשה קפיצת מדרגה אדירה מאז תחילת העונה והפך לתותחן הכי משמעותי בארסנל של ונגר. באנגליה מתחילים לשווק את הצרפתי כמושא לגאווה מקומית ומקווים שלא יברח לחו"ל בעקבות התהילה

סמיר נאסרי במדי ארסנל
סמיר נאסרי במדי ארסנל | צילום: רויטרס

"ננסה לסכם איתו על חוזה חדש. אני מאמין שעבור 90 אחוז מהשחקנים הקריירה שלהם תלויה במועדון שהם מגיעים אליו. נראה לי שהוא עשה את ההחלטה הנכונה כשהצטרף אלינו וזאת תהיה גם החלטה נכונה להישאר איתנו". סמיר נאסרי אמנם רק בן 23 וחוזהו בארסנל מסתיים רק ביוני 2012, אבל ארסן ונגר כבר החל בקרב על שימור המשאב שעומד לרשותו כיום. בקיץ 2008, שלא כהרגלו, הסכים המנג'ר רב-הסמכויות להוציא 15.8 מיליון ליש"ט תמורת הקשר הצעיר. אז הוא הקדים את אינטר וריאל מדריד וגם במירוץ הבא הוא לא מתכוון להפסיד.

ההייפּ שהתפתח סביב נאסרי בשבוע האחרון אינו מוגזם, אבל הזרז שהפעיל אותו בהחלט יכול להיחשב נטול כל פרופורציה. הצרפתי הצעיר אכן הרשית צמד נפלא בליגה, אלא שפולהאם היא כבר מזמן לא קנה המידה על פיו שחקן כמותו אמור להימדד. אז מדוע העיסוק הבלתי פוסק בו מוצדק? משום שבלי קשר לצמד האחרון הוא מצליח להפוך פעם אחר פעם ליהלום הכי נוצץ בתכשיט של ונגר. אל תטעו, התותחנים של השנים האחרונות אינם חברים בדרג הראשון של קבוצות הכדורגל בעולם. מדובר בקבוצה מוכת פציעות בצורה כרונית, נטולת הגנה ראויה, חסרת ניסיון בחלק הקדמי ושמאז יינס להמן לא עמד בין קורותיה שוער איכותי. אך היא מצליחה להשלות שהיא אכן אחת הגדולות בזכות ערימות הכשרון האדירות שצבר ארסן בארסנל שלו. ונאסרי, כך מסתבר, הופך במהירות לנשק העיקרי.

 

"תאכל את הלב, ספ בלאטר. אנחנו לא זקוקים לחסדים שלך. אפשר להגיע פעם בשבועיים לאיצטדיון האמירויות ולראות שחקן שמציג כאן כדורגל מהטופ העולמי", נכתב ב"דיילי מייל" בעקבות ההצגה האחרונה של נאסרי. בשנים האחרונות דעך זרם הסופרסטארים לליגה האנגלית והצרפתי הפך באחרונה למושא גאווה אצל רבים מחובבי הכדורגל בממלכה. כריסטיאנו כבר נשכח, וויין רוני עבר תקופה קשה, פרנק למפארד פצוע, דידייה דרוגבה מדשדש, פרננדו טורס התנוון, סטיבן ג'רארד הפכפך, מיכאל באלאק עזב, ססק פברגאס בדרך, קרלוס טבס ארגנטיני ואת אנדריי ארשאבין קל לשנוא. מה נשאר? ילד הפלא ממארסיי.

נאסרי, בן להורים אלג'יראים, התגלה כבר בגיל 9 על ידי מארסיי. כשהיה בן 17 כבר ערך הופעת בכורה בבוגרים ואחרי שתי עונות התאקלמות פתח את הנוכחית בסערה. 11 שערים ושלושה בישולים ב-16 משחקים בהם פתח, השתלבות מרשימה על המשבצת של פברגאס הפצוע וכמה פנינים של גאונות שהקפיצו כל חובב כדורגל ביציע ומול המרקע. "המשחק שלי יותר בוגר כיום", הסביר בראיון ל"טלגרף". אני בכושר הטוב בקריירה שלי, אני חושב יותר בעזרת הראש ואני יותר רגוע כיום מול השוער". כשהתבקש לנתח את ההתקדמות הזאת, השיב: "אני כבר לא מחפש רק להבקיע אלא לעבוד בשביל הקבוצה ועכשיו אני מרגיש פחות לחץ מול השער".

 

"הוא הפך לשחקן יותר יעיל והוא עדיין מתבגר", הסביר ונגר בראיון ל"סקיי". "הרבה אנשים הטילו ספק בהחלטה שלי לצרפו, אבל הוא מראה שהוא כשרון יוצא מן הכלל. הוא רק בן 23 ובגיל הזה אתה עדיין מתפתח. תיירי הנרי הגיע לארסנל כשהיה בן 23 והמשיך להתפתח אצלנו. זה אומר שיש לשחקנים כמו נאסרי, פברגאס והאחרים עוד הרבה מה לתת והם לא בסוף השלב בו הם משתפרים". לגבי שינוי הגישה של חניכו אמר: "אנחנו רק באמצע העונה ואני אשמח אם הוא ייבחר כשחקן השנה, אבל הכי חשוב הוא שהמועדון ינצח. אני מאמין שהעדיפות היא לא זכיה בתארים אישיים אלא קבוצתיים ועל השחקנים להתמקד בלדאוג שהקבוצה תצליח".

 

על פי ג'רמי ווילסון מ"הטלגרף", בארסנל מתכוונים להציע לנאסרי הארכת חוזה של שלוש שנים נוספות בשכר משודרג. המשמעות היא שחוזהו החדש יהיה תקף עד קיץ 2015 ובתלוש החדש יהיה רשום מדי שבוע הסכום 80 אלף ליש"ט (457 אלף שקלים). "מאז הגעתו של איבן גאזידיס לתפקיד המנכ"ל ב-2009, ארסנל הפכה לפעילה יותר בניסיון להשאיר את השחקנים שכבר יש לה בחוזים ארוכי טווח", מסביר ווילסון. "במועדון החליטו להשקיע את מירב הכנסותיו לשימור הסגל הצעיר שבנה ונגר, במקום להוציא הון על החתמות חדשות".

 

נאסרי צפוי להסכים לתנאים החדשים שיוצעו לו. מה רע לו? הוא שחקן הרכב באחד המועדונים העשירים והמתוקשרים בתבל, לשפה ולמקום הוא כבר רגיל, הכסף טוב, סגנון המשחק מהנה והמאמן שהביא אותו מאמין בו בלי סייגים. אולם, כבר התגלו בקיעים בשביעות הרצון. "אם אנחנו רוצים להיות קבוצה גדולה, ארסנל חייבת להיות חסרת רחמים", אמר הקשר בעקבות תצוגות הנפל האחרונות בהגנה, כשהחשש מהמשך בצורת האליפויות מהדהד ברקע. כפי שכבר ראינו אצל הנרי ופברגאס, בקיעים מתרחבים עם הזמן לסדקים. בעיקר כשהשעון מתקתק והתארים לא מגיעים. אז נאסרי יתרצה מהשדרוג הנוכחי ויחתום על חוזה לחמש השנים הבאות. אבל כשריאל מדריד ואחרות יתחילו לרמוז על הכפלת השכר, גביעים לארון ותהילת עולםד טוב יהיה אם התותחנים יתנו פייט. למען ארסנל. למען הליגה האנגלית.