ספרד: ברצלונה אלופה שנה שנייה ברציפות אחרי ניצחון 0:4 על ויאדוליד בבית, צמד למסי

ברצלונה הגיעה חדה ומרוכזת למשחק האחרון של העונה וסגרה את סיפור האליפות עם 0:4 קליל על ויאדוליד שירדה ליגה. עצמי, פדרו וצמד של מסי השאירו את ריאל מדריד, שסיימה בתיקו 1:1 במלאגה, במקום השני ועם עוד עונה ללא תואר

אחרי שבעונה שעברה זללה ברצלונה את כל התארים האפשריים (אליפות, גביע וליגת האלופות), החליט הנשיא הישן-חדש של ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, לעשות מעשה. הוא הכניס בקיץ את היד לכיס והביא את קאקה, כריסטיאנו רונאלדו, צ'אבי אלונסו, קרים בנזמה ואחרים על מנת לתת פייט לחבורה המדהימה של פפ גווארדיולה. פייט הוא אכן נתן, אבל בסופו של יום ברצלונה היא האלופה בפעם השניה ברציפות וה-20 בתולדותיה. וכל מי שעדיין מפקפק, מוזמן בהחלט לצפות בשני המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

ברצלונה - ויאדוליד 0:4

הקטאלונים עלו הערב (ראשון) למחזור הנעילה כאשר הכול תלוי ברגליים שלהם. האורחים מוויאדוליד עוד עשו קולות של מאבק בדקות הראשונות, אבל ברגע שמסי ופדרו העבירו הילוך זה נגמר ב-0:4 קליל, שנתן את האות לפתיחת החגיגות. הארגנטיני הנפלא, שחקן השנה בעולם, הוסיף צמד למאזנו האישי וסיים את העונה עם 34 כיבושים בליגה ו-47 בכל המסגרות (!). ולכל אלו שמעדיפים את ההוא מפורטוגל, אולי כדאי לכם לחשוב על זה. אף פעם לא מאוחר.

עדיין לא מסופקים? בואו נמשיך. ברצלונה השלימה את העונה הכי טובה בהיסטוריה של איזושהי קבוצה בליגה הספרדית. 3 הנקודות הערב העלו את מאזנם של הקטאלונים ל-99 מתוך 114 אפשריות. ומה לגבי שערי הזכות, אתם שואלים. הנה התשובה: 98 שערים הבקיעה הקבוצה בליגה, כאשר מתוכם 63 נכבשו על ידי שחקנים שגדלו במועדון. מי שמכיר עוד חיה כזאת, שיקום. אכן, אלופה ראויה.

כבר אחרי 4 דקות של כדורגל האלופה המכהנת כמעט וספגה מכה כואבת. פיקה החזיר לואלדס, שבמקום להרחיק ניסה להשתלט ואיבד. אחד השחקנים האורחים בעט לכיוון השער החשוף, אך פויול הגיע משום מקום והצליח להרחיק. אחרי דקות של קיפאון, גם המארחים החלו לשחק. בדקה ה-12 שיחרר קייטה פצצה מ-25 מטרים, הכדור חלף סנטימטרים מהקורה של יעקובו. כעבור דקתיים היה זה תורו של טורה לטווח את השער מרחוק, הפעם השוער הדף לקרן.

השליטה של בארסה נמשכה. בדקה ה-18 ביצע מסי סלאלום נהדר שנעצר על ידי השוער לקרן. ארבע דקות אחר כך ניצב הארגנטיני באחד-על-אחד מול השוער האורח, אבל מעמדה בה הוא כובש בדרך כלל בעיניים עצומות בעט החוצה. בדקה ה-27 הגיע השער המיוחל. פדרו העביר כדור רוחב מצד שמאל ודווקא פרייטו האורח היה זה שהסיט אותו לשערו שלו. 0:1 לברצלונה. ארבע דקות נוספות חלפו והשני של המכונה הגיע. מסי הכניס כדור נפלא לפדרו שבאחד-על-אחד עם יעקובו יצא כשידו על העליונה. 0:2.

בארסה נרגעה במחצית השניה, אבל בדקה ה-62 הגיע השלישי. יא יא טורה, שידוע בדרך כלל כפועל שחור, ביצע סלאלום נפלא ומול השוער בחר לפרגן למסי שגלגל בקלילות לרשת. 0:3, שער מספר 33 בליגה לארגנטיני. כעבור 14 דקות הוסיף הפרעוש את ה-34 שלו העונה. מסי קיבל בתוך הרחבה, חלף על פני שני שחקני הגנה ומול השוער גלגל לפינה הרחוקה. 0:4 קליל לבארסה, בדרך לאליפות שניה ברציפות.

ברצלונה: ואלדס, אלבס, פויול, פיקה, אבידל, בוסקטס, קייטה, טורה, פדרו, מסי, קרקיץ'.

ויאדוליד: יעקובו, לופס, פרייטו, נאבאס, סראנו, בראגאן, פלה, בראחה, ססמה, קוסטה, מנושו.

מלאגה - ריאל מדריד 1:1

האורחים מבירת ספרד פתחו טוב יותר את המשחק, אבל דווקא המארחים כבשו ראשונים. דודה מסר לקאסידו, שהחזיר לראשון עם העקב. הקשר הספרדי חדר לרחבה ומול קסיאס לא נכשל. 0:1 מפתיע. בדקה ה-25 נגיחה מצוינת של רונאלדו נהדפה בצורה וירטואוזית על ידי מונואה. בדקה ה-39 בעיטה חופשית נהדרת של ואן דר וארט נהדפה על ידי המצטיין במגרש, מונואה.

שתי דקות מפתיחת המחצית השניה בעט מרסלו מהאוויר אבל שוב מונואה היה במקום. כעבור דקתיים הגיע השוויון של הבלאנקוס. ואן דר וארט השתלט על כדור ברחבה ותוך כדי סיבוב בעט לרשת. 1:1. עד הסיום ניסו הבלאנקוס לכבוש את שער הניצחון, אבל גם הם ידעו שזה לא ישנה דבר. השריקה האחרונה הגיעה, ועימה החגיגות של מלאגה שהצליחה להינצל.

מלאגה: מונואה, גאמס, גונסאלס, רוסאריו, מטיליגה, פרננדו, אפונו, לופס, בנאשור, דודה, קאסידו.

ריאל מדריד: קסיאס, ראמוס, אלביול, גאריי, מרסלו, אלונסו, גאגו, גראנרו, ואן דר וארט, רונאלדו, היגוואין.

תוצאות נוספות: ולנסיה - טנריפה 0:1; ראסינג סנטאנדר - ספורטינג גיחון 0:2; אוסאסונה - חרס 1:1.