חסן, בוא לכאן

יש לו מנטליות מזרח תיכונית והישגים מרשימים, הוא מסתדר עם העסקונה והכוכבים סרים למרותו. כל הסיבות בגללן חסן שחאתה, אלוף אפריקה עם מצרים בפעם השלישית ברציפות, צריך לאמן את נבחרת ישראל

פעמים רבות אנשים מחפשים את מבוקשם בכל העולם ולא רואים מה יש להם מתחת לאף. כך באהבה, כך בעסקים, כך ביחסים בין מדינות וכך גם בספורט. יו"ר ההתאחדות אבי לוזון הקים ועדת לאיתור מועמדים לאימון הנבחרת הלאומית והצהיר בראש חוצות על רצונו במאמן זר. אנחנו בערוץ הספורט כבר מצאנו את הקנדידט המושלם.

המועמד שלנו אמנם לא ישראלי, אבל המנטליות המזרח-תיכונית בהחלט לא זרה לו. ניסיון? יש לו בשפע, וגם הישגים מרשימים. הוא היה שחקן גדול, סמל אמיתי בקבוצתו וגם חלוץ פורה, מה שעונה על הדרישה האובססיבית שלנו למשחק התקפי ומסעיר. עם העסקונה הוא מסתדר מצוין, את הכוכבים הוא מכניס לפרופורציות, המשמעת אצלו היא שם דבר, לאוכל המקומי הוא כבר רגיל ואפילו ביקורי המולדת שלו לא יכבידו על הקופה הציבורית. רק סדרו לו חופשי-חודשי והוא ייסע הביתה באוטובוס. קוראים לו חסן שחאתה והוא האיש שהצעיד את מצרים לגביע אפריקה השלישי ברציפות.

"ישראל עושה צעד גדול לעבר הדו-קיום", יכריזו קרייני החדשות בכל העולם. שוב צעד אמיץ של מנהיג מצרי יסעיר את דמיונם של אנשים בכל רחבי תבל. הקודם הושיט יד לשלום, הנוכחי ינגח בבניון באימון הפתיחה. אתם יודעים, רק כדי להבהיר מי פה הבוס. דמיינו לעצמכם, מאמן ערבי מתגייס להביא את ישראל לגביע העולם! עזבו אתכם מפתרון בעיית הפליטים, ממעמד המקומות הקדושים ומחסימת ההברחות, אין מחווה גדולה יותר מזאת.

שלום תקווה יגדל שוב שפם (וימונה לעוזר), יוסי שבחון יטפח את שלו (כתנאי לזימון) ואפילו בירם כיאל יהפוך באמת למוציא ומביא במרכז השדה (בתור המתורגמן). זוהייר בהלול יזכה בפוליצר בזכות סרט דוקומנטרי שיעסוק בהשתלבות הבוס החדש, תקשורת הספורט כבר לא תתלונן על מאמן לאומי משעמם שמברבר על להוציא תוצאה טובה, אופ"א תשקול לתת לנו לארח איזה טורניר (גמר ילדות עד גיל 14) וסוף סוף יהיה אחד שמוכן להגיד מידיעה: כל מגרש שכונתי בקהיר עדיף על איצטדיון רמת גן.

פתאום במדינות ערב ילמדו להכיר גם את הצדדים החיוביים של ישראל. לא מכדורגל, כמובן, אלא מתכניות טלוויזיה בהן ישתתף המאמן הלאומי. שחאתה יבשל ב"טעמים" עם צחי בוקששתר, יקבל שבת עם דב אלבוים, ישיר עם לונדון וקירשנבאום או ילמד על סובלנות אצל יובל המבולבל (וינגח גם בו, זה מתבקש…). אולי גם כוכבי נבחרת מצרים יבואו בעקבותיו. נראה את הנהלת בית"ר אומרת לא לעמר זאכי או למוחמד זידאן.

והכי חשוב, אולי חסן ישתמש בקשרים שלו כדי להעביר אותנו לאפריקה. כבר יש שם כדורגל שכונתי, גם ככה רוב הזרים אצלנו באים משם ויש שם פחות יריבות קשות בדרך למונדיאל. זה הזמן לשלוח לאבי לוזון SMS בזו הלשון: חסן שחאתה - למען עתיד ילדינו!