אנגליה: ארסנל הפסידה למנצ'סטר יונייטד 3:1, מנצ'סטר סיטי - פורטסמות 0:2

ארסנל רצתה להוכיח שזו העונה שלה אבל חטפה 3:1 מצלצל בבית ממנצ'סטר יונייטד, במשחק הראשון ששודר בתלת מימד. עוד הפסד לפומפי. איטליה: רק 1:1 ליובה בבכורה של זאקרוני

כל מי שחשב שמרוץ האליפות באנגליה יהיה העונה תלת-ראשי עד הסיום הדרמטי, התבדה הערב (ראשון), כאשר מנצ'סטר יונייטד ניצחה 1:3 את ארסנל באצטדיון האמירויות, והציבה אותה במרחק של 5 נקודות עם משחק עודף מצ'לסי שבפסגה. עבור השדים האדומים, לעומת זאת, היה זה ניצחון חשוב מאוד שמציב אותם נקודה בלבד מאחורי שחקניו של קרלו אנצ'לוטי.

זה התחיל טוב מבחינת המארחים, אבל בדקה ה-33 טעות איומה של מנואל אלמוניה איפשרה לנאני לכבוש את שער היתרון. לא חלפו 4 דקות, ו-ווין רוני, בשערו ה-20 העונה בליגה, הכפיל את התוצאה. בדקה ה-53 זה כבר הפך לתבוסה, כשפארק הכניע מקרוב את השוער הספרדי. 10 דקות לסיום הצליח תומאס ורמאלן לצמק, ולקבוע את תוצאת המשחק.

בדקה ה-3 נשלח אנדריי ארשאבין באגף השמאלי, הקשר/חלוץ הרוסי חתך למרכז הרחבה אך בעט חלש והחוצה. חמש דקות לאחר מכן פרץ נאני בצד ימין והעביר רוחב, אך רוני ופארק פספסו את הכדור ואת שער היתרון. בדקה ה-13 מהלך גדול של ארשאבין הסתיים בבעיטה מצוינת מתוך הרחבה שחלפה סנטימטרים מהקורה של ואן דר סאר.

בדקה ה-33 נפרץ הסכר. נאני פרץ מצוין מצד ימין וניסה להגביהה לרחבה, אך אלמוניה בטעות ענקית הדף את הכדור לשערו שלו, וקבע 0:1 למנצ'סטר יונייטד. כעבור 4 דקות יצאה יונייטד למתפרצת קטלנית, בסיומה כבש ווין רוני את שערו ה-20 העונה במסגרת הליגה, 0:2 למנצ'סטר יונייטד. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה קיבל אלכסנדר סונג הזדמנות טובה לצמק את התוצאה, אך הכדור שבעט חלף סמוך לקורה.

8 דקות מפתיחת המחצית השניה, זה כבר הפך להשפלה. ג'י סונג פארק פרץ מאמצע המגרש ומול אלמוניה גילגל בקלילות פנימה כדי לקבוע, 0:3 למנצ'סטר יונייטד. 8 דקות מאוחר יותר ניסה סונג את כוחו פעם נוספת, אך הבעיטה שלו מהאוויר חלפה שוב ליד הקורה של השוער ההולנדי.

בדקה ה-75 פריצה אדירה של רוני, הסתיימה בבעיטה חדה של החלוץ האנגלי שעברה ליד הקורה הימנית של אלמוניה. 5 דקות לאחר מכן, הצליחה ארסנל להמתיק מעט את הגלולה. תומאס ורמאלן ירה כדור מ-16 מטרים שפגע באחד משחקני ההגנה, הטעה את ואן דר סאר וחדר לרשת, 3:1 למנצ'סטר יונייטד.

עוד הפסד לגרנט ופומפי

פורטסמות' נכנעה הערב (ראשון) 2:0 למנצ'סטר סיטי והוסיפה כמה סנטימרים טובים לבור שבו היא שקועה. הקבוצה של אברהם גרנט, שעברה סוף שבוע שכלל שמועות על התפטרות בגלל הצרות הפיננסיות, נכנעה לשערים של עמנואל אדבאיור ו-וינסנט קומפאני ונותרה עמוק במקום האחרון עם 15 נקודות - 5 פחות מהאל סיטי ו-6 פחות מוולבס שבמקום ה-17. לפחות יש לה משחק חסר. טל בן חיים שיחק 90 דקות. הסיטיסנז נמצאים במקום השישי עם 41 נקודות ומשחק חסר משלהם.

מנצ'סטר סיטי שלטה בדקות הפתיחה, אך לא הגיעה ליותר מדי מצבים. הבולט שבהם היה בדקה ה-23, כשמרטין פטרוב הפציץ מקצה הרחבה כדור שפספס במעט את המסגרת של ג'יימס. ההזדמנות הטובה במחצית הראשונה היתה דווקא של פורטסמות. ג'ון אוטאקה נשלח לרחבה, הוריד כדור מצויין עם העקב ואנתוני ואן דן בורה, מ-7 מ', בעט כדור שפגע במגן סיטי ונעצר למשקוף (35). ואז, בדקה ה-40, זה כבר היה ברשת. כדור עומק נהדר מצא את עמנואל אדבאיור והטוגולזי, שמנסה להתאושש מהטראומה שעבר באנגולה, הפציץ לרשת העליונה של ג'יימס - 0:1 לסיטי. אדבאיור, אגב, לא חגג את השער.

פומפי כבר חשבה על התה בחדר ההלבשה, ורגע לפני הירידה להפסקה ספגה פעם נוספת. כדור קרן עלה לרחבה, ההגנה לא הסתדרה כמו שצריך ו-וינסנט קומפאני הבלגי התרומם מעל כולם והטיס את הכדור לחיבורים - 0:2 סיטי. בדקה ה-80 טבס היה קרוב מאוד לשלישי כאשר קיבל מצד שמאל, השתחרר נפלא ברחבה וירה משמונה מטרים לקורה והחוצה.

איטליה: משנה מאמן לא משנה מזל

יובנטוס - לאציו 1:1

עידן צ'ירו פרארה כמאמן הוא כבר היסטוריה ואלברטו זאקרוני התייצב על הקווים לראשונה בקדנציה הנוכחית. מאנינגר החליף את בופון בין הקורות, דל פיירו עם דייגו ואמאורי בחלק הקדמי. לאציו? מרבית השחקנים שם עדיין לא שמעו על מישהו בשם אייל גולסה, אז מאורו סאראטה וחוליו קרוס פתחו בחוד.

לאציו פתחה את המפגש בקצב מהיר, עד שבדקה ה-21 עצר מוסלרה כדור ששלח לעברו דייגו. גם ניסיון של מאורי לא הניב תוצרת ובהפסקה 0:0 בטורינו. האורחים חזרו אגרסיביים יותר מחדר ההלבשה, אך בדקה ה-54 היה זה דווקא דייגו שמצא את הקורה של לאציו.

בדקה ה-70 פרץ דל פיירו לרחבה וספג עבירה מדיאקיטה. הנסיך ניגש והכניע את מוסלרה מהנקודה הלבנה. 0:1 ליובנטוס, שער ראשון תחת שרביטו של זאקרוני. 8 דקות החזיק היתרון של יובה, לפני שסאראטה בישל לסטפאנו מאורי את ה-1:1. בלארדיני חיפש ניצחון והכניס את רוקי, זאקרוני שלח לדשא את קאסרס ופאולוצ'י. כנראה שרק לזה הגברת הזקנה מסוגלת בעונה הזאת.

מילאן - ליבורנו 1:1
נראה שהמומנטום שנקטע עם ההפסד בדרבי השפיע על הרוסונרי לטווח מעט יותר ארוך. מאסימו אמברוסיני העלה את המארחים ליתרון בדקה ה-44 אבל כריסטיאן לוקארלי הגיב בדקה ה-53 ויותר מזה לא ראינו. כעת למילאן 41 נקודות שזה 8 פחות מלאינטר. לליבורנו יש 22.

רומא - סיינה 1:2
הקבוצה הכי חמה של הסרייה A, שהחלה את העונה בצורה נוראית, נצמדה בעקבות הניצחון למילאן שבמקום השני. ג'ון ארנה ריסה, שהבקיע גם מול יובנטוס, כבש ראשון בדקה ה-28 רק כדי לראות את סימונה ורגאסולה מאזן בדקה ה-41. סטפנו אוקוקה צ'וקה נעץ את המסמר בארון של סיינה בדקה ה-88.

תוצאות נוספות: סמפדוריה - אטאלנטה 0:2, קטאניה - אודינזה 1:1, קייבו בולוניה 1:1, קליארי - פיורנטינה 2:2.