משחקים ברגשות

ריברי מזגזג ברומן עם ואן חאל, אדבאיור רוקד על הדם של ארסנל, הגלקטיקוס נכנסים לעניינים ומוריניו מוכן למלחמה הפסיכולוגית עם זלטן. סיכום סופ"ש אירופי

איך שגלגל מסתובב >>>

"זו הפעם הראשונה בקריירה שלי שאני לא מרגיש קרוב למאמן. היחסים ביני לבין לואיס ואן חאל לא קרובים". זה מה שאמר פרנק ריברי רק לפני שבועיים, בעיתוי הכי מוזר שיכול היה לבחור: 1 בספטמבר, שניה אחרי שנסגר חלון ההעברות וגזר על המלפפון החם של הקיץ להישאר בבאיירן מינכן לפחות עד ינואר. הקשר הצרפתי הוסיף ועקץ את מאמנו: "היחסים שלי עם אוטמאר היצפלד היו טובים בהרבה. ובכלל, היצפלד הוא המאמן הכי טוב שהיה בבאיירן מאז שהגעתי לקבוצה". שבוע חלף, והסופרסטאר הצרפתי התהפך והצהיר שהיחסים שלו עם ואן חאל הולכים ומשתפרים והם מנהלים הרבה שיחות. ריברי הוסיף שהצטרפותו של אריאן רובן לקבוצה שכנעה אותו שבאיירן הולכת בגדול על כל התארים. המשבר בין השניים נגמר באופן סופי כשהקשר בן ה-26 כבש את השער השלישי של באיירן מינכן בדרך ל-1:5 על בורוסיה דורטומנד בשבת. ריברי רץ מיד למאמן הקשוח וחיבק אותו, אבל המתין רק 24 שעות לפני ששלח רמז עבה על כך שלמרות הריב עם ואן חאל וההתעניינות של ריאל מדריד, הוא מעוניין דווקא להאריך את חוזהו במועדון מעבר לשנת 2011. לכו תדעו מה יהיה לו להגיד אחרי מכבי חיפה.

מי זוכר אתכם בכלל? >>>

הרבה פעמים לפני משחק בין שתי קבוצות עם היסטוריה משותפת, אנו זוכים לשמוע את הקלישאה "אנחנו לא חושבים על נקמה", כשברור לכולם שמדובר רק בניסיון להרגיע את היצרים. השבת האחרונה הוכיחה כמה גועל יכול לצאת מאדם שמונע מנקמה, כשעמנואל אדבאיור פגש את ארסנל ששיחררה אותו בקיץ תמורת 25 מיליון ליש"ט למנצ'סטר סיטי. החלוץ הטוגולזי, שספג ביקורת מכמה גורמים בארסנל ומהאוהדים אחרי ששוחרר, רץ בטירוף מגרש שלם רק כדי להתגרות בקהל האדום אחרי שכבש את השער השלישי של הסיטי בדרך ל-2:4 מרשים. האוהדים השתוללו, השליכו חפצים ופצעו סדרן אחד שאפילו איבד את הכרתו. ל"חרגול" החצוף זה לא הספיק, והוא בעט בפניו של רובין ואן פרסי, שדימם ונזקק לטיפול רפואי, ודרך על ססק פברגאס. ההתאחדות האנגלית החליטה להעמיד את אדבאיור לדין אחרי שואן פרסי התלונן שחברו לשעבר פגע בו בכוונה. אדבאיור בן ה-25, שפתח את העונה עם ארבעה שערים ב-4 משחקים, צפוי לספוג עונש השעיה לשלושה משחקים שיתחיל כבר בדרבי מול מנצ'סטר יונייטד במחזור הקרוב. ולחשוב שהוא יכול היה לזכות בתשבוחות על פתיחת קדנציה מופלאה בקבוצת המיליונרים של מארק יוז.

המשחק? למי אכפת. תן לתפוס פריים של רונאלדו >>>

אחת ההפתעות הגדולות של מנואל פלגריני בשבת היתה ספסולו של כריסטיאנו רונאלדו בניצחון ריאל מדריד 0:3 על אספניול. השחקן היקר בעולם זכה למנוחה, אבל נכנס כמחליף וכבש את שערו השני בשני משחקי ליגה. בזמן החימום שלפני, שלפו אוהדי אספניול המארחת שמאחוריו טלפונים סלולריים ומצלמות, וניסו לתפוס את הרגע בזוית הכי טובה. מיד אחרי המשחק מיהר פלגריני לסנגר על הכוכב, ואמר שהוא לא חושב שרונאלדו מתרגש מ-94 מיליון היורו ששולמו עליו. לא רק רונאלדו עושה חיל בקבוצתו החדשה, גם חברו לבלאנקוס קאקה היה מצוין מול אספניול, ובישל את שני השערים הראשונים. מה אנחנו אמורים ללמוד מההתאקלמות המהירה של רונאלדו, קאקה ואפילו עמנואל אדבאיור, זלטן איברהימוביץ' וסמואל אטו בקבוצותיהם החדשות? ששחקן טוב באמת לא צריך לקבל רגעי חסד, וחייב להוכיח את עצמו מהשנייה הראשונה? או אולי שהליגה הספרדית היא באמת ליגה של ברצלונה, ריאל מדריד ועוד 18 שלא ממש רלוונטיות?

אני החלוץ הטוב בעולם >>>

לפני המשחק מול פארמה, הצהיר ז'וזה מוריניו שסמואל אטו הוא החלוץ הכי טוב בעולם, והאיכותי ביותר שיצא לו לאמן. הקמרוני שאב ביטחון, והחזיר למאמנו עם שער מדהים בניצחון 0:2 במחזור השלישי בליגה האיטלקית. אין ספק שה"מיוחד" כיוון בהצהרותיו למפגש הטעון מול ברצלונה בליגת האלופות בהמשך השבוע, וניסה להעלות את הביטחון של אטו מול האקסית ולהפעיל לחץ פסיכולוגי על זלטן איברהימוביץ', שיגיע לסן סירו לראשונה כשחקן הבלאוגרנה. גם לפורטוגלי כמובן יש היסטוריה ארוכה עם ברצלונה, בה עבד כמתרגם של בובי רובסון וכעוזר מאמן אחרי שהאנגלי עזב את המועדון, והיה מולה ביריבות אדירה כשאימן את צ'לסי. מה שברור הוא, שלפי הפתיחה של אטו בנראזורי ולמרות אופיו הרגיש, נראה שהוא בכלל לא זקוק לדרבון. גם בצד השני של עסקת זלטן-אטו - בברצלונה, נראה שמרוצים מההחלפה. זלטן כבש מול חטאפה את שערו השני בליגה הספרדית, והוסיף בישול לליאו מסי, אבל מעל הכל הראה לכל הספקנים שהוא כבר לא אותו זלטן מאינטר. לא שחקן שנמצא מעל הקבוצה, אלא נכנס כבורג לשיטת המשחק הקבוצתית של אלופת אירופה. עם כל הכבוד לחטאפה, את התשובה האמיתית לגבי איברה-קדברה נתחיל לפענח השבוע כשיפגוש את האקסית שלו.