עונש חמור לצ'לסי: לא תוכל לרכוש שחקנים עד 2011

פיפ"א הענישה את צ'לסי האנגלית בגלל רכישתו הלא חוקית של צרפתי בן 16 לפני שנתיים. מועדון הפאר לא יוכל לרכוש שחקנים עד ינואר 2011

פיפ"א הענישה היום (חמישי) את צ'לסי האנגלית בעונש חמור במיוחד, שנועד להתמודד עם הקלות הבלתי נסבלת של הקבוצות הגדולות ברכישת של שחקנים צעירים. המועדון האנגלי לא יוכל לצרף כלל שחקנים לסגל עד ינואר 2011, כעונש על צירופו בניגוד לחוק של הצרפתי גאל קקוטה מלנס לפני שנתיים.

צ'לסי הורשעה בהפרת מכוונת של חוזהו של הצרפתי, אז בן 16, ובמתן תמריץ לשחקן על מנת שיפר את חוזהו בקבוצה הצרפתית על מנת שיחבור אליה.

"מצאנו כי השחקן אכן הפר את חוזהו במועדון הצרפתי. כמו כן, המועדון האנגלי המריץ אותו לעשות זאת", נכתב בהודעת פיפ"א. השחקן יאלץ לשלם פיצויים בסך 780 אלף יורו, ונאסר עליו לשחק במדי הקבוצה בארבעת החודשים הקרובים. צ'לסי, כאמור, לא תוכל לרכוש שחקנים חדשים - אנגלים או זרים - בשתי תקופות ההעברות הבאות. בנוסף, תשלם צ'לסי ללנס סכום של 130 אלף יורו.

קקוטה נבחר בעונתו הראשונה בצ'לסי כשחקן השנה של האקדמיה של המועדון, לאחר שכבש 12 שערים ב-24 הופעות כקשר מרכזי. בקיץ שעבר שיחק עם נבחרת צרפת עד גיל 17 באליפות אירופה, אך בעונה שעברה בילה בעיקר בחדר הטיפולים בשל שני שברים בקרסול. כעת הוא החלים, אבל יאלץ לבלוץ תקופה נוספת רחוק ככל האפשר מהדשא