חלמו על זה קודם

הורדתו של גיא אסולין לקבוצת המילואים של ברצלונה היא לא המקרה הראשון של כדורגלן ישראלי שכבר נוגע בחלום אבל נאלץ להתעורר ממנו. החמישה שהיו שם לפניו

גדי ברומר למנצ'סטר יונייטד

לקראת סוף עונת 1995/96, בעוד מכבי תל אביב דוהרת לקראת דאבל בישראל, זומן בלם הקבוצה והנבחרת גדי ברומר לעשרה ימי התרשמות במנצ'סטר יונייטד. ברומר הרשים אז את המאמן אלכס פרגוסון, ובישראל שררה תחושה שהנה זה בא, וסוף סוף יהיה נציג ישראלי בקבוצה המפורסמת בעולם. האגדה מספרת שלפני שברומר נכנס למשרדו של פרגי עם סוכנו פיני זהבי, לחש כוכב היונייטד דאז אריק קנטונה על אוזנו של הבלם הישראלי: "הוא הולך להחתים אותך". בפועל, הדבר היחיד שאמר פרגוסון לברומר בפגישה היה "עוף החוצה!", אחרי לא אהב את העובדה שהבלם נכנס למשרדו כשהוא נועל נעלי כדורגל. בתום אותה תקופת התרשמות חזר ברומר לישראל. באחד המשחקים האחרונים של העונה, מול הפועל כפר סבא, נפצע ברומר בצורה חמורה בקרסול. האם בגלל זה נגוז החלום האדום?

חיים רביבו לברצלונה

בעונת 1999/00, הרביעית שלו בסלטה ויגו, היה חיים רביבו שחקן מוכר ומוערך בליגה הספרדית. השערים, הבישולים, הטכניקה והסלטות הפכו אותו לכוכב הגדול של העיר, ואחת הדמויות הצבעוניות בלה ליגה. גם לואיס ואן-חאל, המאמן ההולנדי של ברצלונה, לא התעלם מיכולותיו של הישראלי. בארסה באותם שנים היתה כמו תמיד קבוצה מאוד מוכשרת, אבל הפציעות החוזרות ונשנות של ההולנדי מארק אוברמארס הפכו את האגף השמאלי שלה לבעייתי במיוחד. לקראת סוף העונה, עלה שמו של רביבו כאחד השמות במחברת של ואן-חאל, שאף זכתה לתמונה משלה בתקשורת הציונית הנרגשת. רביבו לא רצה להמשיך בסלטה ויגו, אבל המשא ומתן שהיה או לא היה עם ברצלונה לא הבשיל, והקשר עזב את ספרד לטובת הכסף הגדול של פנרבחצ'ה הטורקית.

מאור בוזגלו לבאיירן מינכן

"באיירן מינכן מעוניינת במאור בוזגלו" רעמו כותרות עיתוני הספורט במאי 2008. על פי הדיווחים, ראשי קבוצת הפאר הגרמנית והמאמן המיועד יורגן קלינסמן צפו בקלטות עם ביצועיו של הישראלי, ושקלו להציע למכבי חיפה - מחזיקת כרטיס השחקן של בוזגלו דאז - לרכוש אותו. "דיברתי עם הסוכן הגרמני, והוא מקווה שכבר בימים הקרובים עשויה להיות פנייה רשמית", התרגש יעקב בוזגלו, אביו של השחקן. אלא שאחרי חודש של שמועות וגישושים שהיו או לא היו, החליט הקשר הצעיר לעבור לשחק בקבוצה לא פחות מכובדת – מכבי תל אביב. העונה היה שותף בוזגלו לעוד התרסקות של הצהובים, והתעניינות חוזרת מצד הבאוורים כבר לא נשמעה במחוזותינו.

טל בן חיים בצ'לסי

ביוני 2007 השלים טל בן חיים את החלום, וחתם בקבוצת הפאר האנגלית צ'לסי על חוזה לארבע שנים תמורת שכר של 60,000 ליש"ט לשבוע. ז'וזה מוריניו, המנג'ר הפורטוגלי הסוער, נתן הרבה קרדיט לבן חיים, ותפקד אותו לצד הקפטן ג'ון טרי בלא מעט משחקים. אלא שאז הודח מוריניו על ידי הבעלים רומן אברמוביץ', ומינויו של אברהם גרנט לתפקיד המנג'ר היווה בשורה קשה לבן חיים. ריקרדו קרבליו ואלכס השתלטו על מרכז ההגנה, ובן חיים מצא את עצמו על הספסל במקרה הטוב. באפריל 2008 תקף בן חיים גרנט בתקשורת, נקנס ב-80,000 ליש"ט ומאז לא חזר ללבוש את המדים הכחולים. בסוף אותה עונה נמכר הבלם למנצ'סטר סיטי לאחר ששיחק 13 משחקים בלבד.

בן סהר בצ'לסי

עוד לפני שבן חיים בכלל חלם על לונדון הפך חלוץ צעיר ואלמוני בשם בן סהר לישראלי הראשון שהופיע במדים הכחולים. סהר, שגדל במחלקת הנוער של הפועל תל אביב, הצטרף לאקדמיה של צ'לסי כאשר היה בן 16 בלבד, וחצי שנה לאחר מכן הוקפץ ע"י מוריניו לקבוצת הבוגרים של המועדון. בחודש ינואר 2007 שותף סהר ב-3 משחקים של הקבוצה, וזכה להתלהבות רבה מצד הקהל המקומי אבל באותו קיץ החליט המועדון להשאילו כדי שיצבור ניסיון. במשך שנה וחצי הספיק סהר לנדוד בין ק.פ.ר, שפילד וונסדיי ופורטסמות', אבל לא הצליח להשתלב באף אחת מהן. בינואר 2009 הושאל לדה גראפשחאפ ההולנדית, לפני שנמכר בקיץ האחרון לאספניול הספרדית.