ג'וזף בעל החלומות

גוארדיולה עבר טירונות מול צ'לסי אבל יישם את הלקח בצורה מושלמת מול מנצ'סטר יונייטד בגמר – את האנגליות אפשר לנצח רק אם שולטים בקצב המשחק

אולי זה קרה במשחקים מול צ'לסי וחוס הידינק בחצי הגמר, ואולי דווקא במהלך 9 הדקות הראשונות של הגמר שהיו בשליטה מוחלטת של מנצ'סטר יונייטד. אבל אחרי השער של סמואל אטו בדקה ה-10, ובעיקר בעקבות המסירה הנהדרת של אנדראס אינייסטה שיצרה אותו, ברור שג'וזף גוארדיולה הבין שאת האנגליות אפשר לנצח רק דרך שחקנים שבאנגלית קוראים להם "גנרלים במרכז המגרש".

ברצלונה ניצחה את מנצ'סטר יונייטד 0:2 וזכתה בליגת האלופות | צפו בשערים | הנרי: "באנו לשחק כדורגל" | הגמר בתמונות

שחקנים כמו צ'אבי, אינייסטה, מיכאל באלאק, פרנק למפארד או סטיבן ג'רארד הם קשרים שמחליטים לפני המשחק איך הוא יראה, ומוציאים לפועל את ההחלטה הזו בעזרת שליטה מוחלטת בקצב. בדקות הסיום של הגמר, ברצלונה הוכיחה למנצ'סטר יונייטד שהיא יכולה לנצח אותה במשחק שלה, והריצה אותה במשולשים במרכז המגרש ממש באותה הדרך שבה פרגוסון מתעלל ביריבים שלו בזירה המקומית. "ברצלונה גורמת לך לפעמים להראות כמו טיפש, כי היא אוחזת בכדור כל כך טוב", הודה ראיין גיגס בסיום. "רדפנו אחריהם וזה לא עזר לכושר שלנו."

ההישג של מאמן ברצלונה הצעיר מרשים כל כך לא רק בגלל הטרבל שהשיג בעונת הבכורה שלו, אלא בעיקר בגלל שלקח את החבורה הכי כישרונית שאפשר למצוא, ולימד אותה שבמקום להתרסק מול קבוצות קשוחות, אפשר גם להניע קצת יותר את הכדור מרגל לרגל. את הריקודים של רונאלדיניו בשנים הקודמות, שהיו נעצרים אצל קבוצות כמו מנצ'סטר יונייטד, ליברפול או צ'לסי, הוא החליף בהנעת כדור סבלנית במרכז המגרש, עד שמוצאים את הרגע הנכון. עם מוסרים כמו צ'אבי ומסיימים כמו מסי, אפילו השחקן הנמוך על המגרש יכול להבקיע גול בנגיחה. פשוט צריך לחכות בסבלנות עד שהרגע מגיע.

אלכס פרגוסון יודע את כל זה, הוא אחד מהאנשים שהמציאו את זה, אבל אין לו העונה גנרל במרכז המגרש. משחקים כמו הגמר מול ברצלונה הם המשחקים שגורמים לכולם לשכוח מרונאלדו ולהתגעגע לפול סקולס ורוי קין של פעם, אבל במקומם נמצאים היום אנדרסון ומייקל קאריק, שלא יכולים לעשות הרבה מול אינייסטה וצ'אבי. למרות דיבורים על חלוצים שמועמדים להגיע בקיץ לאולד טרפורד, אף אחד לא יופתע אם הסקוטי יחתים לעצמו קודם כל שחקן מרכז מגרש משמעותי. כריסטיאנו רונאלדו, שהשקיע טונות של אנרגיה אבל היה מתוסכל מאוד במשך רוב המשחק, כנראה יפגוש את ברצלונה בסופרקלאסיקו הספרדי בעונה הבאה במדי ריאל מדריד, ויחפש לסגור חשבון עם ליאו מסי. כולם עסקו בשאלה מי הגדול ביותר לפני הגמר, שניהם כמעט ולא הגיעו להזדמנויות, אבל אז הארגנטינאי, על כל 169 הסנטימטרים שלו, שם גול עם הראש. אכזרי.

את הסמליות הכי גדולה לניצחון הדרך של גוארדיולה על פרגוסון, סיפק השער של סמואל אטו. הקמרוני היה עם רגל וחצי מחוץ למועדון בקיץ, וכל מי שמבין עניין אמר למאמן הטרי שעדיף להיפטר מפרימדונות שיחריבו לו את האווירה בחדר ההלבשה. אבל גוארדיולה נתן לו צ'אנס, וקיבל ממנו 42 שערים בכל המסגרות השנה, האחרון שבהם היה השער שריסק את המומנטום של מנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות. עם כל השבחים ליכולת של פרגוסון להביא שחקנים ליכולת שיא בזמן, בדקות ההכרעה מול ברצלונה היה ברור שמי שלא רוצים לשחק במנצ'סטר יונייטד, כמו רונאלדו וטבס, לא יהיו אלו שיביאו לה את גביע אירופה. ביחסי אנוש, אולי בכל זאת יש לפרגי עדיין משהו ללמוד.