חמישה מטחי פרידה

זה נכון שלארסנל יש סיכוי, ואפילו לא רע, מול ויאריאל בליגת האלופות, אבל כבר התרגלנו שהתותחנים שופכים קנה מוקדם. אז החלטנו להיפרד עם הצדעה לכל אחד מהחמישייה המובילה שלה, והוספנו גם קליפ

עמנואל אדבאיור >>>

חלוץ נבחרת טוגו בן ה-25 הגיע לארסנל בינואר 2006 ממונאקו, וקיבע את עצמו כאחד החלוצים הטובים באנגליה. בקיץ דובר על מעבר אפשרי למילאן או ברצלונה תמורת סכומי עתק, אבל בסופו של דבר אדבאיור החליט להישאר בלונדון עוד 4 שנים תמורת סכום פעוט של 80,000 ליש"ט לשבוע. אחרי עונה אדירה של 30 שערים אשתקד, השנה הוא נרגע, לא מעט בגלל פציעות שהשביתו אותו, ועומד בינתיים על 15. את השער שלו מול ויאריאל, בשבוע שעבר, לא תשכחו עוד הרבה זמן.

סמיר נאסרי >>>

הכשרון הצרפתי ממוצא אלג'יראי, שהוכתר בעבר על ידי רבים בצרפת כ"זידאן הבא", נחת בארסנל בתחילת העונה ממארסיי, בה זכה לתואר השחקן הצעיר המצטיין של הליגה. הבכורה שלו נכנסה לספר השיאים של ארסנל, כשכבש 4 דקות אל תוך משחק הפתיחה של הליגה מול ווסט-ברומיץ'. מאז הוא הוסיף עוד 6 שערים ו-4 בישולים, ולמרות חוסר יציבות מסוים מול הקבוצות הקטנות והקשוחות יותר, אפשר לומר שעוברת עליו עונת בכורה מוצלחת באנגליה. השיא הגיע בנצחון 1:2 על מנצ'סטר יונייטד בנובמבר, בו נאסרי כבש צמד נהדר.

רובין ואן פרסי >>>

לארסנל לא חסרים צעירים, אבל ההולנדי בן ה-25 הוא כנראה באמת הילד הקטן של המועדון. החלוץ הגיע מפיינורד אחרי שהסתכסך שם עם האוהדים, ההנהלה, המאמן והשחקנים, ונמכר לארסנל תמורת 3 מיליון ליש"ט בלבד. ארסן ונגר האמין שיוכל למצות את הכישרון שכלוא בתוך הראש הבעייתי, אבל לקראת סיום העונה החמישית שלו כתותחן, אפשר לסכם את ההצלחה כחלקית בלבד. ואן פרסי עשה שטויות גם באנגליה, אבל זכה בסרט הקפטן כשפברגאס וגאלאס לא משחקים, וכבש שערים מרהיבים במיוחד, כמו הטיל הבלתי נשכח מול צ'רלטון. לסיום, אפשר רק לקוות שבנו ימשיך את אבא ויבחר להיות כדורגלן, כי תודו, יכול להיות מעניין לעודד בחור שקוראים לו שאקיל ואן פרסי - וזו לא בדיחה.

ססק פברגאס >>>

מאז עזיבתו הטראומתית של תיירי הנרי, הספרדי הפך לכוכב הכי גדול של התותחנים. הוא עבר ללונדון בגיל 16 מברצלונה, וכבר באותה עונה הפך לשחקן הצעיר ביותר ששיחק בבוגרים של ארסנל, כשעלה על הדשא בגיל 16 ו-177 ימים. פברגאס, שהוא גם הצעיר ביותר שכבש שער בארסנל, שיחק בעונה שלאחר מכן 33 משחקים בליגה, ומאז, חוץ מפציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה העונה, הוא כבר הפך לאחד הקשרים המבטיחים בעולם. למרות דיבורים על עסקת ענק שתעביר אותו לברצלונה בקיץ, האוהדים באמירויות יתקשו מאוד לוותר על הקפטן הספרדי, שאם ישאר, יהפוך כמעט בוודאות לאחד מהסמלים הגדולים של הקבוצה בעידן ונגר.

ארסן ונגר >>>

אי אפשר לדמיין את ארסנל בלי הצרפתי המחונן, שעוד בחייו הפך לאגדה אמיתית על הקווים. אוהדי ארסנל לא ישכחו לעולם את הכותרת "ארסן מי?" של עיתון ה"איבנינג סטנדרט", ביום בוא נחת במפתיע בהייבורי אחרי שאימן בליגה היפנית. חי מהר הפסיקו באנגליה לשאול את השאלה הזו, והחלו לפרגן לאיש שהפך את ארסנל הקשוחה של טוני אדמס לקבוצה שמשחקת כבר שנים את הכדורגל הכי סקסי בבריטניה. ב-13 השנים שהוא מאמן את ארסנל, זכה ונגר ב-3 אליפויות ו-4 גביעי אנגליה, העפיל פעם אחת לגמר ליגת האלופות, והוכיח שעם מדיניות רכש הגיונית (תיירי הנרי נרכש מיובנטוס תמורת 10.5 מיליון ליש"ט בלבד) ואמון בשחקנים צעירים אפשר להגיע הכי רחוק שאפשר, ואפילו בסטייל.