תלויים על הצלב

אחרי שעיתוני גרמניה צלבו את יורגן קלינסמן, נשארנו עם הבלם הטוב בעולם, תיירי הנרי החדש, האקס פקטור של גוארדיולה והאתגר של הידינק. סיכום רבע גמר האלופות, ותחזית לשלב הבא. רצים לאלופות

הדרבי האנגלי >>>

פורטו - מנצ'סטר יונייטד (2:3 למנ'צסטר בסיכום שני המשחקים)

גנב את ההצגה: ריו פרדיננד. איזה הבדל עצום בין המשחק הראשון, בו מנצ'סטר ספגה 2 שערים, לבין השני, בו הבקעה לשער שלה נראתה משימה בלתי אפשרית. הבלם האנגלי הגיע לפורטוגל עם אש בעיניים, והציג משחק הגנה מושלם שהזכיר לכל אירופה שעם כל הכבוד לקנאברו, טרי, וידיץ' וקראגר, הוא הבלם הטוב בעולם.

ארסנל ומנצ'סטר יונייטד ניצחו ועלו לחצי הגמר | צפו בשערים של יונייטד וארסנל | תיקו 4:4 מדהים בין ליברפול וצ'לסי, תיקו 1:1 בין באיירן מינכן לברצלונה | צפו בשערים מהדרמה הגדולה בסטמפורד ברידג'

הבטחה לעתיד: כל שחקני פורטו שהציגו משחק טוב באנגליה נעלמו בגומלין. בצד של יונייטד, צעירים כמו אנרסון או קאריק היו פשוט חלשים. עם מי נשארנו? עם הילד הנצחי, ריאן גיגס. האיש פשוט לא נגמר, ועם חצי שעה במשחק הראשון ומשחק מלא בשני הוכיח שגם בגיל 35 קשה מאוד לעצור אותו בכנף.

מתחת לאף: לפני הגומלין כולם דיברו על כך שפורטו לא הפסידה לקבוצה אנגלית בבית 12 משחקים ברציפות, אבל אז הגיע פרגי, ולכבוד פסח הגעיל את הכלים. במקביל למחמאות על האופי הווינרי של היונייטד, גם בעיתוני אנגליה מדברים על כך שארסנל, צ'לסי וברצלונה עלו לחצי הגמר אחרי הצגות כדורגל, ומנצ'סטר יונייטד סיפקה 180 דקות של פיהוקים.

ויאריאל מול ארסנל (1:4 לארסנל בסיכום שני המשחקים)

גנב את ההצגה: רובין ואן פרסי. אחרי שלא שיחק במשחק הראשון, היה ההולנדי של התותחנים רמה אחת מעל כולם בגומלין. אפשר לומר עליו שהוא ילדותי, אבל עכשיו אי אפשר יהיה לטעון שהוא לא מגיע לעבוד במאני טיים. מישהו אמר מנהיג?

הבטחה לעתיד: תיאו וולקוט. הילד האנגלי בן ה-20 הוא כבר מזמן לא תגלית, אבל במשחק השני הוא הצליח להעלים את תדמית הקבוצה הילדותית של ארסנל במשחק מצוין, ובעיקר מאוד אחראי ובוגר. השער שכבש הזכיר לכולם את המהירות והטכניקה של תיירי הנרי, ובכושר הנוכחי, אחרי שישב חלקים גדולים מהעונה בחוץ בגלל פציעה, יש לוולקוט סיכוי לקחת את הקבוצה שלו רחוק באירופה ולמקם את עצמו כדבר הבא ביבשת.

מתחת לאף: בניגוד למצופה, ארסן ונגר דווקא שמח מאוד לקבל את מנצ'סטר יונייטד בחצי הגמר. "המשחק השני ישוחק אצלנו בבית וזה מצוין. גם אנחנו וגם יונייטד קבוצות של התקפה, ואני צופה שיהיה מאוד מעניין, אפילו ברמה של צ'לסי – ליברפול".

חצי הגמר באחוזים: מנצ'סטר יונייטד משעממת ויעילה, ארסנל מרגשת ונאיבית, אבל אין לה תואר אליפות להילחם עליו ולכן תגיע הרבה יותר משוחררת, ותעלה לגמר. 60%-40% לתותחנים.

הזוהר מול היעילות >>>

באיירן מינכן - ברצלונה (1:5 לבארסה בסיכום שני המשחקים)

גנב את ההצגה: עם כל הכשרון הבלתי נתפס של אטו, מסי והנרי, האיש שבאמת הופך את ברצלונה לקבוצה שיכולה לדלג בקלילות מעל קבוצות כמו באיירן הוא אנדרס אינייסטה. קור הרוח של הספרדי במצבי לחץ, והעובדה שגם מול קשרים דפנסיביים שרק מחפשים לו את הרגל הוא שומר על דיוק מופלא, הופכים אותו לבורג מרכזי במכונה של גוארדיולה. השייחים של מנצ'סטר סיטי יהיו מוכנים להעלות את מחירי הדלק בעולם רק כדי להביא אותו, והם יודעים למה.

הבטחה לעתיד: באמת שאין מה להוסיף על היכולת המופלאה של ליאו מסי, אבל תחשבו על זה ככה: אם הגאון הארגנטיני ימשיך לרקוד השנה עד הסוף ויניף את הגביע, כולנו נקבל שחקן בן 21, שכל הקריירה לפניו ופשוט אי אפשר לעצור אותו באף מסגרת. בגיל הזה אי אפשר היה לומר את הדברים האלה על אף שחקן אחר, וזה כולל את המאמן של מסי, דייגו ארמאנדו מראדונה. רק שישאר צנוע כמו שהוא ולא יפצע, והילד בדרך הבטוחה להיות הסטאר הכי גדול והכי אהוב בכל הזמנים.

מתחת לאף: לפני שהתחיל לאמן את באיירן, היה יורגן קלינסמן אחד האנשים הפופולריים בגרמניה. הוא חייכן, צנוע, אופטימי, פעיל בארגונים לזכויות אדם ודובר אנגלית מצוינת. בקיצור, "קלינסי" מייצג את איך שגרמניה המודרנית רוצה לראות את עצמה. אחרי כמעט שנה על הקווים במינכן, הוא מושפל על ידי פרנץ בקנבאואבר - יקה פוץ אמיתי - בעיתונים, זוכה לקיטונות של ביקורת מהאוהדים המאוכזבים, ואחרי המפגש הכפול מול ברצלונה הוא גם זכה לתמונה הנוראית הזו על השער של העיתון "די טגזיטונג", כשכתב עליו: "מנער המזל של גרמניה לאיש הנאחס של באיירן. כל הסיבות שבגללן קלינסמן בדרך לצליבה". וכשהגרמנים מסמנים מישהו, אוי ואבוי לו.

צ'לסי - ליברפול (5:7 לצ'לסי בסיכום שני המשחקים)

גנב את ההצגה: פפה ריינה ופטר צ'ך. יחד עם ואן-דר-סאר הותיק של מנצ'סטר יונייטד, מדובר על שני השוערים הטובים בליגה האנגלית, כאלה שיתנו תחרות רצינית גם לעמיתיהם מאיטליה וספרד. מה שקרה לשניהם במפגש השני פשוט מדהים: את השער של פאביו אאורליו מהבעיטה החופשית צ'ך לא סופג ביום רגיל, והשפיץ הרוחבי של דרוגבה לא יעבור את ריינה גם בעיניים עצומות. אבל אלוהי הכדורגל החליטו לתת לנו הצגה, וזה נגמר בדרמה גדולה וצמד שוערים נבוכים.

הבטחה לעתיד: רפא בניטז. נכון, המנג'ר הספרדי של ליברפול הוא לא ממש תגלית, אבל אחרי השבועות האחרונים נראה מישהו שיעז לכנות אותו שמרן. ליברפול כבשה 23 שערים בשבעת המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות, 13 מתוכם לרשת של ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי. יותר מכל, בניטז הוכיח השנה שהוא לא גדול מדי כדי ללמוד ולהשתנות, ואם האדומים מבקיעים רביעייה במשחק שבו ג'רארד לא משחק וטורס חלש, אז כנראה שהעתיד ורוד באנפילד. למרות ההדחה.

מתחת לאף: חוס הידינק מגיע לישורת האחרונה עם כרטיס לחצי גמר ליגת האלופות ומאבק חי על אליפות הפרמיירליג, אבל עדיין לא יודע אם יאמן את צ'לסי בשנה הבאה. להולנדי יש התחייבויות קודמות בנבחרת רוסיה, ומלכתחילה הסיכום איתו היה עד סוף העונה, אבל כבר עכשיו כוכבי הקבוצה פרנק למפארד וג'ון טרי מתחננים שישאר. אבל כמו שגם אברם גרנט כבר יודע, מאבק אליפות וגמר ליגת האלופות לא מבטיחים כלום אצל רומן אברמוביץ'.

חצי הגמר באחוזים: עם כל הכבוד לדרוגבה, אנלקה, טרי ולמפארד, אם החבורה מלונדון תצליח לעבור את בארסה בדרך לגמר זו תהיה הפתעה עצומה. כל אוהדי ברצלונה בעולם נשמו לרווחה אחרי שנמנע מהם מפגש עם ליברפול ובניטז בחצי הגמר, וקיבלו מפגש בין קבוצה מוכשרת מאוד שמשחקת על התקפה לקבוצה הכי מוכשרת אי פעם שמשחקת על התקפה. 75%-25% למסי וחבורתו כל הדרך אל הגמר.