זה יגמר בדם רע

אחרי שנה וחצי של געגועים, יפגשו אלכס פרגוסון וז'וזה מוריניו בקרב ליגת האלופות בין מנצ'סטר יונייטד לאינטר. תקציר הרומן רווי המכשולים בין שני הפסיכולוגים הגדולים של המשחק

דייט ראשון

ישנם הרבה אוהדי כדורגל שאוהבים את אלכס פרגוסון וז'וזה מוריניו, אבל הרבה יותר קל למצוא כאלה שפשוט לא יכולים לסבול לפחות אחד מהם. הם מתנשאים, פריקים מוחלטים של שליטה ומאמנים קבוצות מוטרפות וכסאחיסטיות, שכולם שונאים לשחק מולן. הערב (שלישי, 21:45, ספורט 5) הם יפגשו שוב בשמינית גמר ליגת האלופות, כשמנצ'סטר יונייטד של פרגוסון תארח את אינטר של מוריניו.

הקריירה של פרגי גדלה יחד עם מנצ'סטר יונייטד והליגה האנגלית, ונכון להיום הוא הסמל הגדול ביותר של השתיים. מוריניו התחיל את דרכו כמתורגמן של בובי רובסון בברצלונה, אימן את פורטו והגיע איתה להישגים מדהימים (גביע אופ"א וליגת האלופות בשנתיים), אבל לא ממש היה שם מוכר עד שהדיח את מנצ'סטר יונייטד מליגת האלופות ב-2004 – אותו משחק בסיומו חגג בטירוף עם השחקנים שלו מול יציעים אדומים המומים.

הפורטוגלי ידע אז שתמונות של חגיגה על חשבון מנצ'סטר יונייטד באולד טרפורד יכולות לעשות לו רק טוב, ואפילו הוסיף אחרי המשחק ש"זה בטח היה מאוד מתסכל בשביל פרגוסון להפסיד לקבוצה טובה יותר, שעלתה 10% ממה שעולה הקבוצה שלו". בסיום אותה עונה זכה מוריניו בליגת האלופות, וסיכם את תנאיו בצ'לסי. קרב המוחות הגדול מול פרגוסון יצא לדרך.

יוצאים קבוע, רבים ונפרדים

כבר במסיבת העיתונאים הראשונה שלו כמאמן צ'לסי, סיפק מוריניו את הציטוט הנהדר הבא, שזיכה באותו בכינוי שהוצמד לו מאז. "אני לא אדם יהיר, אבל אני אלוף אירופה ואני מיוחד", אמר אז. אחרי הניצוצות שעפו בין מוריניו לפרגוסון בליגת האלופות, היה ברור שהגעתו של המיוחד לצ'לסי העשירה של אברמוביץ' תצית תחרות אדירה בין הסקוטי הכריזמתי לפורטוגלי החוצפן.

וכבר מהרגע הראשון, האקשן לא הפסיק להגיע. עוד לפני שיריבו אימן משחק אחד בצ'לסי, אמר פרגי על מוריניו ש"אי אפשר לקנות בכסף אליפות באנגליה", ומוריניו מיהר להגיב ואמר ש"פרגוסון צודק. הכי חשוב זה שהשחקנים יהיו רעבים. בגלל זה ניצחתי אותו עם פורטו". בשנתיים הראשונות שלו באנגליה הוא גם הוכיח שהסקוטי טעה בעניין האליפויות, כשזכה בשתיים רצופות.

בעונה השלישית של "המיוחד" בצ'לסי, פרגוסון כבר ראה את הנולד. הסקוטי אמר לעיתונות האנגלית ש"ברגע שצ'לסי תאבד נקודות, החתול ייצא מהשק. ואתם יודעים איך זה עם חתולים: לפעמים הם לא חוזרים הביתה אף פעם". פרגי צדק. צ'לסי הפסידה למנצ'סטר יונייטד את האליפות, וחודשים ספורים מאוחר הביאו מריבות בין ההנהלה למאמן ובחישות בחדר ההלבשה לסיום דרכו של המיוחד בסטמפורד ברידג'. פרגוסון עדיין סופר אליפויות, אבל המאזן בין השניים בכל המסגרות עומד על 5 ניצחונות לפורטוגלי, 2 לסקוטי ו-4 תוצאות תיקו. ומי שמכיר את אלכס פרגוסון יודע שהוא ממש לא חי בכיף עם הנתון הזה.

סקס של חזרה אחרי פרידה

את ההוכחה הטובה ביותר לדמיון בין השניים, שיחפשו דרך להדליק את השחקנים שלהם על כל אחד ובכל מצב, אפשר למצוא בעובדה שמהרגע שנפרדו, פרגוסון ומוריניו רק מחמיאים אחד לשני. מאז שעזב את אנגליה, מוריניו אמר פעמים רבות שפרגי "גרם לו לעבוד קשה יותר ולהיות מאמן טוב יותר". הסקוטי הגדיל עוד יותר ואמר על מוריניו השבוע ש"הפרמיירליג מתגעגעת אליו". אם החגיגות של מוריניו באולד טראפורד תחזורנה עם אינטר, אולי הוא יתגעגע אליו קצת פחות.