מרחיב את המתקפה

רפא בניטז הבין שאם ימשיך להיות נחמד, פרגוסון יחגוג עוד תואר אליפות. אז הוא החליט לנשוך את מנצ'סטר יונייטד - בתקשורת, בטבלה ועל הדשא. כי השנה זו השנה

לרגע היה נדמה כאילו רפא בניטז השתגע השבוע. הספרדי, אדם מופנם, שקט ומנומס בדרך כלל, התפוצץ על אלכס פרגוסון שניה לפני המשחק שיכול היה לגמור ליונייטד את העונה. "לפני תחילת המשחק ובירידה למחצית תמיד תמצאו את פרגוסון והצוות שלו מדברים ללא הפסקה עם השופט. אולי חלים על מנצ'סטר יונייטד חוקים אחרים", התריס. התוצאה היתה ברורה לכל מי שראה את המשחק, אם אפשר לקרוא למה שצ'לסי עשתה שם "לשחק". אם השופטים לא היו בפאניקה, הם לא היו מונעים ממנצ'סטר שני שערים חוקיים ופנדל מוצדק. אבל אל תחשבו שבניטז השתגע. הוא עלה ליונייטד בשלושה שערים במשחק העונה. הכל מחושב.

צבעון האמין מהרגע הראשון. השנה זו השנה

בניטז לא פראייר. הוא מביט על טבלת הזכיות באליפות הפרמיירליג, שהוקמה בעונת 92/3, ורואה שם את השמות הבאים: אלכס פרגוסון, ארסן ונגר, ז'וזה מוריניו ועוד אליפות בודדת אחת של בלקבורן, עם קני דלגליש על הקווים. כל אחד מהם קצת מטורף, כולם מוטיבטורים ענקיים. גם ארסן ונגר רחוק מלהיות פראייר, ויודע שאחרי הצהרות כמו "אני מעריך את פרגוסון ויונייטד. הם קבוצה אדירה" – זו שיצאה מהפה של פליפה סקולארי - יוצאים מאולד טרפורד עם כמה חתיכות ברשת. לכן, כבר כשהגיע לאנגליה, הצרפתי תקף. "זה לא לעניין שמאריכים לכבוד פרגוסון את לוח המשחקים כדי להקל על יונייטד לזכות בהכל", הוא אמר עוד לפני שהעביר משחק אחד על הקווים בהייבורי. "ונגר הוא חובבן שצריך לשמור את דעותיו לכדורגל היפני", החזיר הסקוטי, בעקיצה שהזכירה את העבר של הצרפתי ביפן.

על המאבק התקשורתי המתמשך בין הבוס של מנצ'סטר יונייטד למוריניו באמת שאין צורך להרחיב, אבל תמיד כיף להיזכר בציטוטים כמו "כל מה שאני יודע זה שבאולד טרפורד השופט אף פעם לא בודד בחדר ההלבשה", שיצא מפיו של מוריניו, מול ה"אי אפשר לדעת מה אמיתי אצלו ומה לא. כל הזמן הוא מתבכיין ואחר כך מקבל פנדלים שלא היו", שהחזיר לו פרגי. תאהבו את זה או לא, אבל צ'לסי של מוריניו היתה מתאבדת על הדשא של אולד טראפורד. אצל סקולארי הם נראים כמו חבורה שבעה ולא מחוברת של שכירי חרב. ממש כמו המאמן שלהם.

אחרי הניצחון הגדול של יונייטד על צ'לסי והתיקו המביך של ליברפול מול סטוק, יודע רפא בניטז שמי שבונה על טעויות של הסקוטי נשאר בסוף העונה בידיים ריקות. במקביל, הוא כבר הבין כנראה שלמרות שהשחקנים שלו נלחמים, גם אמסטף לא יעשה כלום בלי שיניים. את הטעות של לפתוח עם טורס וקין ביחד על הספסל אתם לא תראו עוד העונה. הזמן לניסויים נגמר. עכשיו צריך לנשוך את מנצ'סטר יונייטד - בתקשורת, בטבלה, על הדשא ובכל מקום. 20 שנות הפסקת האש נגמרו - זה לא הזמן לנימוסים. השנה זו השנה.