דיל חלומי ללונדון

תמיד חלמתם לנסוע למחזורי חג המולד באנגליה? ספורט nana10 מתגייס לסייע, עם כל מה שצריך לדעת בדרך לאיצטדיון, מהכרטיסים ועד מקומות הבילוי. בכתבה הראשונה: ארבע הגדולות

חג המולד מתקרב. אז נכון, רובנו לא ממש גדלנו על סנטה קלאוס ועצי אשוח בסלון, אבל בשביל אוהדי הכדורגל לתאריך הזה שביומן יש משמעות מיוחדת – חגיגת הכדורגל הגדולה בעולם. כי כשכל אירופה נחה מתחת לאח ופותחת מתנות, הליגה האנגלית מעניקה לכולנו את המתנה הגדולה מכולן: כדורגל מהפרמיירליג. כל יום, כל היום.

לקראת מחזורי חג המולד, ספורטnana 10 מביא לכם את מדריך הטיול המושלם לכריסטמס שכולו תענוג צרוף. חשוב לציין שתמיד, אבל תמיד, יש דרך זולה יותר לנסוע לראות כדורגל אנגלי מאשר לקנות חבילה מהארץ במחירים הזויים, וגם על הטיסה ללונדון או מנצ'סטר לא צריך לשלם את הראש. אם אתם נוסעים בלי ילדים, ויש לכן עוד כמה שעות לשרוף, אנחנו ממליצים בחום לטוס לכל יעד אירופאי שזול באותו שבוע, ולהמשיך משם לאנגליה בטיסה מוזלת עם חברות מקומיות. אין שום סיבה להיקרע עם אל-על, אלא אם כן חמש שעות בלי ארוחה גלאט כושר זו לא אופציה מבחינתכם. לפניכם טיול הכדורגל המושלם לכל אחת מארבע הגדולות של הפרמיירליג.

מנצ'סטר יונייטד

מתי זה קורה
26.12 - סטוק סיטי (בחוץ), 29.12 – מידלסבורו (בית), 4.1 – סאות'המפטון (חוץ), 7.1 – דרבי קאונטי (משחק גביע, חוץ), 11.1 – צ'לסי (בית)

כמה זה עולה לנו
בארץ מציעים כרטיסים למשחק מול מידלסבורו במחירים שבין 150 ל-220 ליש"ט. המשחק מול צ'לסי הוא כבר סיפור אחר, שיעלה לכם בין 220 ל-320 ליש"ט. אם יש לכם חבר טוב במנצ'סטר שיקנה לכם כרטיסים, המשחק מול בורו יכול לעלות לכם 45 ליש"ט בלבד.

דיל הדילים
אולד טרפורד, המפלצת הענקית של מנצ'סטר יונייטד, מכיל 76,000 מקומות ישיבה, נתון שמשפר משמעותית את הסיכויים להשיג כרטיסים דרך אתרים כמו london.craigslist.co.uk או www.viagogo.com. כמו הגדולות האחרות, גם ליונייטד יש אתר אוהדים אמריקאי,www.manutdusa.org, ואחרי שמשלמים 50$ דמי חבר אפשר להירשם לתור לכרטיסים שהסיכוי לזכות בהם גבוה למדי. אם תצליחו, כרטיס למשחק מול צ'לסי יעלה לכם 60 ליש"ט בלבד.

אז מה עושים
לא יותר מדי. אפשר לטייל בעיר, אבל חוץ מקניונים ודי הרבה אפרוריות היא לא מציעה יותר מדי. אוהדים רבים מגיעים למשחקי היונייטד ישר משדה התעופה של העיר (שאליו אפשר למצוא טיסות ישירות גם מישראל), אבל קשה מאוד למצוא כרטיסי טיסה בימים של משחקים. מומלץ בחום לשכור רכב מלונדון ולנהוג צפונה. תאכלו משהו בפאבים בדרך, בקרו בעיר החומות המדהימה צ'סטר וחנו את האוטו בחניון הענקי שמחוץ לאצטדיון.

ואי אפשר בלי קינוח
כדאי לכם לברר מראש על הופעות. מדנס ואלטון ג'ון יופיעו בעיר החודש, וכרטיסים עדיין אפשר למצוא ואפילו בזול. יש לציין שבניגוד לקבוצות הצמרת האחרות, אולד טרפורד לא ממוקם בעיר מנצ'סטר אלא בפרבר האפרורי sale, כך שלא מומלץ לבנות על בילוי מחוץ למגרש אחרי המשחק. האוטובוסים וקו המטרו למרכז העיר יעילים ומהירים מאוד.

צ'לסי

מתי זה קורה
26.12 – ווסט ברומיץ' (בית), 28.12 – פולהאם (חוץ), 3.1 – סאות'נד (משחק גביע, בית), 11.1 – מנצ'סטר יונייטד (חוץ)

כמה זה עולה לנו
בארץ כמעט ולא מציעים כרטיסים לסטמפורד ברידג', שמכור מראש כמעט כל העונה. אם תרשמו לאתר הרשמי בעלות של 78 ליש"ט, תוכלו להיכנס להגרלה, שהסיכויים לזכות בכרטיסים דרכה שואף לסיכוי שלכם לחלוק מונית עם רומן אברמוביץ'. הסיכוי היחידי הוא חבר טוב בלונדון שיקנה לכם כרטיסים מקופות המועדון או מאוהדים שלא הולכים, אבל אין הרבה כאלה.

דיל הדילים
נסו להשיג כרטיסים דרך אתרים כמו london.craigslist.co.uk או www.viagogo.com. כמו הגדולות האחרות, גם לצ'לסי יש אתר אוהדים אמריקאי - www.tx-blues.com, ואחרי שמשלמים דמי חבר, אפשר להירשם לכרטיסים שהסיכוי לזכות בהם נמוך למדי.

אז מה עושים
אם כבר הגעתם ללונדון ויש לכם ביד כרטיס לראות את צ'לסי, אז כנראה שכסף זה לא ממש הבעיה שלכם בחיים. לכו להצגה טובה, המשיכו למסעדה יקרה וקצת לפני המשחק עלו על הרכבת התחתית ורדו בתחנת פולהאם ברודווי. אם אתם רוצים לשתות לפני המשחק, או סתם לתפוס קצת אוירה, רדו בתחנת פרסונס גרין ושתו שמפניה משובחת בפאב ה-white horse, שנמצא עשר דקות מהמגרש.

ואי אפשר בלי קינוח
סטמפורד ברידג' הוא האצטדיון הכי מרכזי מבין הקבוצות הלונדוניות, ואתם יכולים למצוא את עצמכם במלון או במוזיאון ממש דקות אחרי סיום המשחק. מומלץ לחזור לתחתית ולהעביר את השעות עד הלילה בשוק קמדן, שלמרות השריפה שאכלה חלקים ממנו בשנה שעברה הוא עדיין אחד מהמקומות המגניבים בלונדון. אם יהיה לכם מזל, תוכלו לזהות גם איזה סלב מקומי, ואולי אפילו להריץ שאכטה עם קייט מוס או איימי ווינהאוס.

ארסנל

מתי זה קורה
21.12 – ליברפול (בית), 26.12 – אסטון וילה (חוץ), 28.12 – פורטסמות' (בית), 3.1 – פלימות' (משחק גביע, בית)

כמה זה עולה לנו
סוכנויות הכרטיסים בארץ ימכרו לכם כרטיס למשחק מול ליברפול במחיר שבין 190 ל-280 ליש"ט. המשחק מול פורטסמות' יעלה לכם בין 110 ל-200 ליש"ט, ומשחק הגביע מול פלימות' מליגת המשנה יעלה 50 ליש"ט. אם יש לכם חבר טוב באנגליה שיקנה לכם כרטיסים, ולכל אוהד שמכבד את עצמו צריך להיות אחד כזה, המחירים ירדו בסביבות ה-50%.

דיל הדילים
חפשו באינטרנט אתרים כמו london.craigslist.co.uk או www.viagogo.com, בהם אפשר למצוא כרטיסים מאוהדים שמוכרים אותם, בדרך כלל ברגע האחרון. מומלץ גם להירשם לאתר האוהדים האמריקאי של ארסנל www.arsenalamerica.com, שעם דמי רישום של 20$ מאפשר להירשם לרשימת המתנה לכרטיסים שהסיכוי לזכות בהם, בניגוד לאתר הרשמי של המועדון, גבוה למדי. אם תצליחו, כרטיס למשחק מול ליברפול יעול לעלות לכם 65 ליש"ט בלבד.

אז מה עושים

ארסנל היא לונדון הסטייליסטית, הסקסית. אצטדיון האמירויות הוא החדיש, הנוח, ולפחות מבחוץ גם היפה מבין היכלי הכדורגל של הקבוצות הגדולות בליגה. קחו לעצמכם מלון אוB&B טוב, בלו את היום בהייד פארק ובטיולי מוזיאונים ושלוש שעות לפני שריקת הפתיחה עלו על קו פיקדילי ברכבת התחתית, ורדו בתחנת ארסנל שנמצאת דקה או שניים הליכה מהאצטדיון. אם יש לכם זמן, רדו בתחנת פינסבורי פארק ושבו באחד הפאבים שמפוזרים לאורך Seven Sisters Road. הצעדה למגרש תהיה קצת יותר ארוכה, אבל אתם כבר תהיו שיכורים ולא תשימו לב.

ואי אפשר בלי קינוח

בסיום המשחק, מומלץ בחום לא לרוץ לרכבת התחתית כי היא תהיה עמוסה מאוד. במקום זה, לכו לפאב הקרוב (אבל שימו לב שאתם לובשים את החולצה הנכונה, כי יש גם פאבים לאוהדים האורחים), שבו בנחת, וצפו בשערים מהמגרשים האחרים תוך כדי שתייה מסיבית. סיימו את היום באחד מהמועדונים הסוערים של העיר המטורפת הזאת.

ליברפול

מתי זה קורה
21.12 – ארסנל (בית), 226.1 – בולטון (בית), 28.12 – ניוקאסל (חוץ), 3.1 – פרסטון (משחק גביע, חוץ), 10.1 – סטוק סיטי (חוץ)

כמה זה עולה לנו
בארץ מציעים כרטיסים למשחק מול בולטון במחירים שבין 85 ל-170 ליש"ט. אם יש לכם חבר טוב בליברפול שיקנה לכם כרטיסים, זה יכול לעלות לכם 35 ליש"ט בלבד.

דיל הדילים
נסו להשיג כרטיסים דרך אתרים כמו london.craigslist.co.uk או www.viagogo.com. כמו הגדולות האחרות, גם לליברפול יש אתר אוהדים אמריקאי - www.uslfc.com, ואחרי שתשלמו דמי חבר של 25$ תוכלו להירשם לרשימת המתנה לכרטיסים שהסיכוי לזכות בהם גבוה למדי. למרות שזה לא חוקי, אולד טרפורד ואנפילד הם האצטדיונים שהכי קל למצוא בהם כרטיסים, ואפילו במחירי עלות, מאוהדים מחוץ לאצטדיון. לרבים בעיר יש מנויים משפחתיים, ואם אחד מהילדים לא הגיע אז כל מה שצריך לעשות זה ללכת עם בעל המנוי לקופה ולהמיר את כרטיס הילד לכרטיס בוגר תמורת פאונדים בודדים. בליברפול, רוב האוהדים לא ייגבו יותר מהמחיר שמופיע על הכרטיס, ובגלל שאתם יושבים לידם אחר כך ביציע, גם יחקרו אתכם על קורותיכם במבטא ליברפולי כבד. מומלץ.

אז מה עושים
להקדיש את כל היום לביטלס ולהיסטוריה המפוארת של ליברפול, שגם ככה יתקפו אתכם מכל פינה בעיר. פיתחו את הבוקר ב"מסע הקסם המיסתורי" – סיור אוטובוס מודרך באתרי ביטלס ידועים בעיר (פני ליין, הכנסייה של אלינור ריגבי, בתיהם של הרביעייה בילדות). טיילו במרכז העיר והתפעלו מכמות הג'ינג'ים הבלתי נתפסת ומהמבטא המקומי המחוספס. ארבע שעות לפני המשחק, קחו אוטובוס מתחנת "ליברפול ליים סטריט" לאנפילד רואד, ובקשו מהנהג להודיע לכם מתי מגיעה התחנה שלפני אנפילד. לכו על הרחוב המפורסם, עצרו והביטו סביב על שכונה שנראה שלא השתנתה כלל מאז שרוני רוזנטל קרע פה רשתות, ותנו לאנפילד לגלות את עצמו בפניכם. לכו למוזיאון של הקבוצה, ואל תשכחו להצטלם עם הפסל של שנקלי, המאמן האגדי של המועדון, שנמצא ליד "הקופ". בקרו גם בחנות של "צדק הילסבורו" בוולטון רואד, כדי ללמוד לקח חשוב על חשיבות הסדר במגרשים. הליברפולים הם אנשים מאוד חמים ונחמדים לתיירים, אבל הנחמדות הזאת נעלמת אם אתם מחזיקים עותק של עיתון ה"סאן", שפתח עם העיר חשבון מאוד רציני בגלל הסיקור המביש שלו של האסון בהילסבורו. בשום מקרה, לא מומלץ לרכוש את העיתון הזה בליברפול.

ואי אפשר בלי קינוח
לאחר המשחק, ותרו על האוטובוס חזרה למרכז העיר והצטרפו לקהל המקומי שעושה את הצעדה הזו יחדיו. ההליכה הזו תארך משהו כמו 25 דקות, אבל החוויה של ללכת בתוך גוש אנושי עצום של ליברפולים שיכורים ומזמרים היא משעשעת ביותר, ותהפוך אתכם לאוהדים מסורים. אחרי שהערב יורד על העיר, לכו, גם אם אתם לא בליינים גדולים, למועדון הדגל של העיר (ויש שאומרים שגם של אנגליה כולה) – cream. החוויה הזו, בדומה לביקור באנפילד בפעם הראשונה, תשאיר עליכם רושם עז ביותר.

רוצים לקרוא עוד על ליברפול? ערן צבעון עוקב אחריה, כי השנה זו השנה