אנגליה: ליברפול ניצחה 0:1 את צ'לסי, ניצחון בכורה לטוטנהאם 0:2 על בולטון

ליברפול הרחיקה עד לונדון כדי להתארח אצל צ'לסי ולנצח 0:1 משער של צ'אבי אלונסו בדקה ה-10, נצחון בכורה לטוטנהאם והארי רדנאפ 0:2 על בולטון

לכל דבר טוב יש סוף. גם לרצף הביתי של צ'לסי. אחרי 86 משחקי ליגה ברציפות ללא הפסד, הכחולים סיימו משחק ללא נקודות בסטמפורד ברידג'. ועוד איזה משחק. ליברפול הגיעה ללונדון, יצאה עם 0:1 קטן-גדול, וכרגע היא מסתכלת, לבדה, על כל הפרמייר ליג מלמעלה.

עוד הערב טוטנהאם, יום אחרי חילופי המאמנים, השיגה ניצחון ליגה ראשון על בולטון. ארסנל עשתה את שלה בדרבי מול ווסטהאם, רוביניו כבש שלושער וטל בן חיים שיחק 90 דקות ב-0:3 של הסיטי על בולטון ואסטון וילה חלפה גם על פני וויגאן.

צ'לסי - ליברפול 1:0
צ'לסי דווקא פתחה טוב, אבל הוציאה כדור מהרשת כבר בדקה ה-10 אחרי סגירה לא טובה בהגנה. צ'אבי אלונסו, שכלל לא היה בתוכניות של רפא בניטז בתחילת העונה, הגיע ראשון לכדור שנהדף מנגיחה של טרי, ובעט מ-17 מטרים כדור שפגע בבוסינגווה, הטעה את צ'ך ושינה את לוח התוצאות - 0:1 לליברפול.

צ'לסי המשיכה לשלוט במשחק באופן כמעט מוחלט, אבל לא הצליחה להשיג את שער השוויון עד לשריקה לסיום המחצית הראשונה. בדקה ה-55 הוכשל פלורן מאלודה ברחבה, אבל הקוון פסק שהצרפתי היה בנבדל וטענות הכחולים ביציעים לא הועילו.

השיוויון לא הגיע, ומן העבר השני מנעה הקורה של פטר צ'ך את הכפלת היתרון (62). צ'אבי אלונסו, אחרי עבירה של בלטי על ריירה, שלח כדור חופשי אדיר ברגל ימין מ-20 מטר כשרק העמוד מונע את הכפלת היתרון. ליברפול עמדה היטב עד לסיום, אשלי קול עוד הספיק להחמיץ ממצב קורץ (73), ואחרי כמעט חמש שנים של הרבה נצחונות ומעט תוצאות תיקו - צ'לסי האברמוביצ'ית לומדת מה זה הפסד בית.

"לפני המשחק כולם דיברו על הסטטיסטיקה של צ'לסי", אמר בסיום רפא בניטז, "אז אין ספק שהניצחון הזה ייתן לנו דחיפה. יש לנו את היכולת המנטאלית להתמודד מול כל הגדולות והעובדה שאנחנו עדיין ראשונים וללא הפסד שולחת מסר לכל היריבות".

"כולם אמרו שיהיה לנו קשה להסתדר ללא פרננדו טורס", סיכם המנג'ר הספרדי, "ברור שהוא שחקן מפתח אצלנו אבל אם כל הקבוצה עובדת קשה אז אפשר להתגבר על חסרונו של כל אחד".

"הצגנו יכולת גבוהה גם לפני המשחק היום", הוסיף ג'יימי קראגר, "אז אני לא מתרגש יותר מדי גם מהניצחון. מה שבטוח, לבוא לסטמפורד ברידג' ולנצח זו תוספת אדירה לביטחון שלנו. היה ברור שהם יפסידו מתישהו בבית, ואני שמח שאנחנו היינו הקבוצה שניצחה אותם. עכשיו אנחנו לבד בפיסגה, אבל הדרך עוד ארוכה".

ווסטהאם - ארסנל 2:0
68 דקות ישב עמנואל אדבאיור על הספסל, וצפה בתסכול בחבריו מתקשים בדרבי הלונדוני. אחרי שעלה, לחלוץ הטוגולזי הספיקו שבע דקות כדי לסדר לז'וליאן פאובר שער עצמי, ולכבוש בעצמו את השני (90). התותחנים במקום הרביעי, במרחק של 4 נקודות בלבד מליברפול.

טוטנהאם - בולטון 0:2
ביום שאחרי פיטוריו של חואנדה ראמוס ומינויו של הארי רדנאפ למאמנם הבא של הספרס, הגיע הניצחון הראשון שלהם בליגה. קלייב אלן ואלכס אינגלת'ורפ עמדו על הקווים בווייט הארט ליין והרכש החל לעבוד.

דייויד בנטלי הגביה בדקה ה-17 לרחבה ורומן פאבליוצ'נקו, חלוץ נבחרת רוסיה שהגיע בתחילת העונה, נגח לרשת של יוסי יאסקלאינן. גאווין מקאן האורח הורחק בדקה ה-56 אחרי עבירה על טום האדלסטון ודארן בנט סגר את הסיפור בפנדל (75). הספרס עדיין נועלים את טבלת הפרמייר-ליג.

מנצ'סטר סיטי - סטוק סיטי 0:3
נכון, זאת רק סטוק מהתחתית, אבל הכסף של הרוכשים מתחיל לעבוד. רוביניו כבש שלושער ראשון באנגליה וסידר לסיטיזנס ניצחון ראשון בשלושת המשחקים האחרונים.

בדקה ה-14 בישל צ'ד אוואנס לברזילאי, שהשלים צמד אחרי דקה בתוך המחצית השניה. טל בן חיים פתח בהרכב המארחים, וזכה לראות מקרוב את רוביניו מבקיע את השלישי שלו בדקה ה-72.

וויגאן - אסטון וילה 4:0
וילה עקפה את מנצ'סטר יונייטד ואת ארסנל וזינקה למקום הרביעי בטבלה, 3 נקודות בלבד מתחת לצ'לסי. בארי (22 בפנדל), אגבונלהור (57), קארוו (62) וסטיב סידוול (90) היו האחראים לניצחון החוץ השלישי העונה.

במשחק נוסף: פורטסמות - פולהאם 1:1 (קראוץ' 61, דמפסי 87).