טעון הוכחה: מכבי ת"א הפסידה 1:0 לקלוז'

צפו: טעות של יאניוטיס סיבכה את הצהובים. בלקמן שותף

נתחיל מהסוף: כשמביטים על לוח התוצאות, המצב לא כל כך נורא. מכבי תל אביב אמנם רשמה הופעה בינונית, לאחר שהפסידה 1:0 ברומניה לקלוז' הערב (רביעי), אבל מצבה לקראת הגומלין שפיר. 0:2 יוכל להספיק לה כדי לעבור סיבוב, וסביר להניח שבאווירה אחרת ועם הקהל הביתי היא תוכל להשיג את הכרטיס לשלב הבא במוקדמות ליגת האלופות. עם זאת, ברור שמבחינת היכולת, איביץ' לא יכול להיות קרוב לשביעות רצון.


זו היתה הופעה בינונית של הקבוצה בצהוב. איביץ' בחר שלא לפתוח עם דור מיכה ואלירן עטר, וגם כאשר הכניס אותם, זה היה מאוחר מדי. הקשר ההתקפי הצליח אמנם להעיר מעט את משחק ההתקפה ולייצר הנעת כדור, אבל לא היתה רגל מסיימת, וכשהחלוץ כבר נכנס, זה היה כבר כשמכבי היתה עייפה ונואשת מדי כדי לנסות ולהשיג שער שוויון.

והיה, כמובן, את אנדראס יאניוטיס: תפקיד השוער הוא אמנם תמיד כפוי טובה, אבל כשרגע האמת של העונה הוא כבר במשחק הראשון, לכל טעות יש משקל קריטי הרבה יותר, והיא עלולה להכריע משחק, ולעתים אפילו עונה שלמה. בדקה ה-22 הוא יצא לכדור קרן, תפס אוויר, ואפשר לבילאל אומרני לנגוח לרשת ולכבוש את השער היחיד במשחק. בכך, אם ירצה או לא, שמו ופרצופו נחרטו על המשחק הזה, והפכו אותו לסיבה והמסובב שגרמו להפסד חשוב.

וגם חוכמת הבדיעבד מגיעה כמו שעון: הליקויים בסגל, החיזוק שלא הגיע, שחקני המפתח שנפצעו והוויתור על מגן ימני דוגמת אלי דסה בוודאי יצוצו מחדש לאור התוצאה המאכזבת שהפגינה הקבוצה של איביץ' הערב באצטדיון ראדולסקו. מבין שחקני הרכש שכן הגיעו, רק ניק בלקמן ערך את הופעת הבכורה כשנכנס כמחליף, אך גם הוא לא הותיר רושם חזק מדי.


מקבוצה שזוכה באליפות, בוודאי בזכייה דורסנית כמו של הצהובים, מצופה לנסות ולשאוף ליותר: לשדרג את סגל השחקנים, כדי לנסות לקפוץ מדרגה אחת למעלה, אל ליגת האלופות (או לכל הפחות, אל שלב הבתים של הליגה האירופית). וזה אמנם רק משחק אחד, אבל לפחות לפי שעה נדמה שמכבי לא רק שלא התחזקה, אלא נחלשה. בליגה, גם הקבוצה שעלתה הערב על הדשא, ככל הנראה תספיק לאליפות שנייה ברציפות. לאירופה? כרגע, התשובה היא חד משמעית. לא.