תיקון טעות. צפו: 1:1 לישראל עם סלובניה

זהבי הציל נקודה לנבחרת בפתיחת מוק' היורו. הרוש הצטיין

לפני שנה ושמונה חודשים, בדיוק באותו אצטדיון, ערן זהבי הפך ל"אויב העם" עם זריקת סרט הקפטן. כוכב גוואנגז'ו RF חזר לסמי עופר בפתיחת מוקדמות יורו 2020, לראשונה מאז אותה תקרית ועם שער חשוב מאוד חילץ עבור ישראל 1:1 מול סלובניה. כמובן שזאת לא התוצאה איתה ייחלו בנבחרת להוציא את הקמפיין לדרך, אבל ממש לא נורא.


היכולת במשחקים האחרונים בליגת האומות השאירו טעם של עוד ובתוספת להגרלה הנוחה יחסית, ישנה הרגשה בנבחרת שאפשר להפתיע ולהשתחל לפלייאוף. למרות זאת, ישראל הייתה רחוקה מאוד מלהרשים בסמי עופר, כמעט שלא יצאה קדימה במחצית הראשונה ורק שלל החמצות של סלובניה והצלות גדולות של אריאל הרוש מנעו ממנה לפגר כבר בפתיחת המשחק.


הלחץ של הסלובנים, בראשות יוסיפ איליצ'יץ' המצוין ואנדרז' שפוראר, השתלם להם שלוש דקות בתוך המחצית השנייה. דווקא שרן ייני, שנחשב לקר רוח ומחושב מאוד היה זה שעשה את הטעות החמורה בהגנה, כשניסה להחזיר כדור עם החזה להרוש. חלוץ האורחת ארב לו מאחור, שלח רגל ארוכה והשתיק את 12 אלף הצופים התכולים שהגיעו לסמי עופר.


בדיוק מאותו רגע, משהו השתחרר בנבחרת והיא הפכה לקטלנית בהרבה. יאן אובלק כמעט שלא התאמץ בחלק הראשון של המשחק, אבל לאחר היתרון של הסלובנים נאלץ לפעול כדי למנוע נסיונות מצויינים של ערן זהבי ומואנס דאבור (אותו יפגוש בעונה הבאה בליגה הספרדית). גם טאלב טוואטחה הפך לפעיל בהרבה והנבחרת סחפה כל הדרך לשוויון.

למען האמת, הוא הגיע מהר מהצפוי וייני הצליח לפצות על הטעות הקשה ובגדול. ביברס נאתכו הוציא קרן קצרה, בלם מכבי תל אביב הסיט את הכדור למרכז הרחבה, דור פרץ השאיר לזהבי שירה מקרוב לפינה והקפיץ את הקהל התכול. זה היה השער השני של קפטן הנבחרת לשעבר מאז שחזר אחרי אותה תקרית מכוערת בסמי עופר, וכמה שהוא היה שווה לתכולים.


הנבחרת המשיכה במאמצים בתקווה להשלים מהפך גדול, אבל מלבד ההחמצות של שחקני החלק הקדמי, בעיית ההגנה שלה שוב זעקה לשמיים. איליצ'יץ' ליהטט מול טאהא, עמרי בן הרוש ויצר שלל מצבים לחבריו הסלובנים, אך הרוש סיפק הצלות ענק ושמר על התוצאה. בשבעת המשחקים האחרונים של הפועל באר שבע השוער לא שותף וייתכן שזה בדיוק מה שהוא היה צריך כדי לשוב לעניינים.


אז נבחרת ישראל פתחה את הקמפיין בשוויון די מוצדק ואפילו כזה שדי עושה איתה חסד. כבר בראשון מחכה להרצוג משוכה קשה נוספת - נבחרתו לשעבר, אוסטריה - והוא יקווה שבירם כיאל וטאלב טוואטחה, שנפצעו לקראת סיום המשחק, יעמדו לרשותו. האם רוח הלחימה שהתכולים לבנים סיפקו במחצית השנייה תאפיל על החסרונות?