חבילת אירוח: מצב האצטדיונים במונדיאל

צפו בכתבה על ההכנות והצביעו: מהו המגרש הכי מרשים?

כמו הנבחרות שהעפילו למונדיאל, גם הנציגים של פיפ"א העבירו במהלך סוף השבוע הילוך בהכנות, עם ביקורים בארבעה איצטדיונים ומעקב אחרי התקדמותם. וכן, יש מקומות שבהם הממצאים מדאיגים. בזמן שבישראל האביב הגיע מוקדם, ברוסיה עדיין מתמודדים עם החורף.

באיצטדיון בסמארה, שיארח בין היתר את המשחק של מארחת המונדיאל מול אורוגוואי ומשחקים בשמינית הגמר וברבע הגמר, אין אפשרות כרגע לשתול דשא, מרכיב חיוני במשחק כדורגל.


נקפוץ לעיר הרביעית בגודלה ברוסיה, יקטרינבורג, בה יערך גם המפגש בין צרפת לפרו בשלב הבתים. האיצטדיון יהיה מוכן בזמן, אבל היה דבר אחר שהטריד את הרוסים: מגדל הטלוויזיה בעיר. על פי הטענה, הוא פגע בנוף של העיר, אז הפיתרון היה פשוט למדי מבחינתם: פיצוץ המגדל.


גם בסארנסק, החורף משתולל עם טמפרטורה של מינוס שתיים מעלות. בניגוד לסמארה, הוועדה המארגנת יצאה אופטימית משם. הפינישים האחרונים בעבודה מתמקדים ביציעים, שעם סיום העבודות, תכולת האיצטדיון תעמוד על 44 אלף מקומות, והוא בוודאי יתמלא כשכריסטיאנו רונאלדו ופורטוגל יפגשו את איראן בשלב הבתים.

היאצטדיון בניז'ני נובגורוד גם הוא יכנס למירוץ נגד השעון, כשבין היתר יארח את ליאו מסי וארגנטינה במשחק מול קרואטיה בשלב הבתים. הוועדה המארגנת פתרה לאחרונה בעיית אישורי בנייה ומאחר ועד שריקת הפתיחה, האיצטדיון לא יוכל להיות מושלם באופן סופי, ילכו על הפתרון בו השתמשו במונדיאל הקודם, בברזיל: יציעים זמניים.


החשש מכך שהאיצטדיונים המארחים לא יהיו מוכנים בזמן למונדיאל כבר הפך למסורת בישורת האחרונה של הספירה לאחור לקראת הטורניר. כשגביע העולם אמור לשמש כמקפצה עבור רוסיה לשיפור תדמיתה, תהיו בטוחים שכל עניין שיכול להפריע, לא יהיה שם סמוך לשריקת הפתיחה.


צפו בכתבת הווידאו ובתמונות 12 האצטדיונים והצביעו: מה האיצטדיון הכי מרשים שיארח את מונדיאל 2018