סרט מלחמה: המאבק של פפ גווארדיולה. צפו

בצל העונשים, המאמן מתמיד במלחמה למען עצמאות קטאלוניה

"הסרט הזה נמצא איתי והוא תמיד יהיה איתי עד הרגע האחרון, כי זה לא עניין של פוליטיקה, זה עניין של דמוקרטיה ועניין של עזרה לאנשים שלא עשו דבר". פפ גווארדיולה וההתאחדות האנגלית נמצאים במסלול התנגשות. הסרט הצהוב אותו עונד מנג'ר מנצ'סטר סיטי בגאווה נחשב בעיני הארגון לסממן פוליטי, והשבוע התקבלה החלטה להעמיד אותו לדין בפעם השנייה על כך.


"אני מוכן לקחת את זה על עצמי. אם עברתי על החוק, אשלם את הקנס. אני בן אנוש, זה עניין של אנושיות", המאמן סיפר, "יש ארבעה אנשים בכלא, אנשים שהוציאו מקטאלוניה ונכלאו באשמה של מרד והסתה, בשביל זה אתה זקוק לנשק ואין לנו נשק, אין להם נשק. הנשק שיש לנו הוא הקולות בקלפי".


גווארדיולה עונד את הסרט מאז נובמבר, אבל רק בימים האחרונים, ההתאחדות האנגלית החליטה, באיחור לא ברור, שהמחווה שלו בעיתית. הסיבה: הכנסתם למעצר מנהלי של ארבעה ממנהיגי המחאה בקטאלוניה והדרישה להתנתקות מספרד. הפעולות של פפ הביאו להזדהות אפילו מצידם של יריביו המושבעים. "אני מכיר את פפ הרבה שנים. אני יודע, או חושב שאני יודע, על הרגשות של פפ למדינה שלו", ז'וזה מוריניו החמיא, "האם מותר לבטא זאת בכדורגל? אני לא מכיר את החוקים, אבל אם החוקים מאפשרים זאת, הוא אזרח חופשי ויכול לעשות זאת".


לפחות את אוהדי סיטי, פפ קנה. לפני גמר גביע הליגה מול ארסנל, חולקו מחוץ לוומבלי, 6,000 סרטים צהובים על ידי פעילים למען קטאלוניה. יש מי שיראו במעשיו של פפ אציליים, אבל בו זמנית, קשה להתעלם מכך שהמנג'ר עובד עבור שייח'ים מאיחוד האמירויות, מדינה שמדכאה דמוקרטיה. עושה רושם שפפ וההתאחדות האנגלית בדרך לסדרה של דייטים בבית הדין, כששני הצדדים מסרבים להתפשר על העקרונות שלהם. כשצד אחד מהם מרוויח קרוב ל-15 מיליון פאונד וחצי, הוא יהיה זה שבעיקר ישלם, וכנראה שאין לו בעיה עם זה.



צפו בכתבת הווידאו