לא בלב שלם: פריז יכולה לסמוך על די מריה?

היכולות המוכחות לצד חובת ההוכחה. המבחן של האטריה

“לאנחל די מריה מגיע לפתוח נגד ריאל מדריד״, הכריז בביטחון קיליאן אמבפה אחרי עוד הצגה של האטריה, שסיפק שלושער ב-1:4 של פריז סן ז׳רמן על סושו בגביע הצרפתי. אי אפשר לבוא בטענות לארגנטיני: 2018 נפתחה מצוין עבור הארגנטיני, עם תשעה שערים ושבעה בישולים. זאת שוב התקופה הזאת בשנה שהקשר נמצא בשיא ביכולת, הוא מגיע לשם בקלות. וכך, גם יורד.


די מריה תמיד ייחשב לשחקן מלהיב וטוב, אבל כבר לא יהיה מנהיג. הוא קיבל את ההזדמנות להיות השחקן המוביל במנצ׳סטר יונייטד, כל כך מוביל, עד שנתנו לו את החולצה עם הספרה 7. הפתיחה הייתה מסחררת, עם שני שערים ושני בישולים בארבעת המשחקים הראשונים שלו בקבוצה, בהמשך, הגיעו גם פציעה וחוסר חשק להישאר באנגליה.


כזה הוא הארגנטיני, למרות היכולות, פשוט קל לוותר עליו. גם אצל ריאל מדריד, כשהחליטו לעשות שינויים אחרי הזכייה בליגת האלופות ב-2014, לא הייתה תחושה שהפרידה נעשתה עם איזשהו שברון לב. די מריה מספק את רגעי הקסם שלו מפעם לפעם, אבל במשך עונה שלמה? אל תצפו לזה.

יכול מאוד להיות שדי מריה הוא סוג של ״שחקן פיפ״א״, כזה שפשוט כיף לשחק איתו בפלייסטיישן, בגלל היכולות שיש לו בשר ודם, אבל בחיים האמיתיים, הוא עוד לא הוכיח את עצמו כשחקן שיכול לקחת קבוצה למרחקים. בגיל 29 וכשהוא שוב בשיא היכולת, האטריה מקבל הזדמנות מצוינת לשנות משהו בקריירה, שעדיין לא ברור אם אפשר להתייחס אליה כמוצלחת, כשמסתכלים על הגבהים אליהם הגיע.


די מריה עבר תהליך אישי משמעותי לאחרונה. אם פ.ס.ז׳ נראית לכם כמו המקום הכי לחוץ בעולם, כנראה ששכחתם שהוא גם חלק מנבחרת ארגנטינה. תוסיפו לכך את חוסר היציבות האופייני שלו ותקבלו שחקן שהוא פשוט מטרה קלה מדי לביקורת. עד שהגיעה ההצגה של ליאו מסי מול אקוואדור והרגיעה את האומה הארגנטינית (ואת ולדימיר פוטין), הקשר של מוליכת הליגה הצרפתית היה אחד הקורבנות העיקריים של הפרשנים והגולשים ברשתות החברתיות.


״הממים והבדיחות עליי פגעו בי מאוד״, הודה די מריה בראיון בארגנטינה, ״הדבר שהיה הכי קשה לראות הוא את המשפחה שלי נפגעת מכך גם. אם עברו בי מחשבות לעזוב את הכל ולפרוש, זה בגלל זה״.




ההרכב של פ.ס.ז׳ הוא כמו מועדון עם סלקציה חריפה, יש את השלישייה הקדמית עם מקומות שמורים, אבל אפילו לדי מריה, עם הרזומה הלכאורה מרשים, ממש לא מובטח המקום בתור צוות מסייע. ״עברתי טיפול אצל פסיכולוג, זה עשה לי טוב להוריד את כל מה שישב על הלב שלי. למדתי שהדבר הכי קל שאנשים יכולים לעשות זה להתחבא מאחורי מחשב או סלולרי ולצחוק על אחרים. היום, אני כבר לא מתייחס לזה״, חשף.


די מריה נמצא במבחן המנטאלי החשוב בקריירה שלו. בקיץ האחרון, הוא שוב היה יכול לבחור בפיתרון הקל ולנדוד בדיוק כשהיה לו קצת קשה. ״הייתי קרוב מאוד לחתום בברצלונה, אבל זה לא נועד להיות״, סיפר הארגנטיני, הגורל נתן לו הזדמנות להיות קצת יותר משחקן משלים, השאלה היא אם בניגוד למקרים הקודמים, יצליח לשמור על יציבות.


מסע ההשתלטות על היבשת של פ.ס.ז׳ זקוק לכל תוספת כוח ודי מריה יכול לספק אותה. ואם הוא צריך עוד מקור למוטיבציה, הוא יכול להיזכר מי היריבה של הקבוצה שלו בשמינית גמר הצ׳מפיונס. כשריאל זכתה ב-2014, אף אחד לא התייחס יותר מדי לארגנטיני, שעזב זמן קצר אחר כך. הפעם, זה יכול להיות שונה. סן ז׳רמן לימדה אותנו שעם כסף גדול, שואפים בגדול. במקרה שהחלום הקטארי יתגשם, למה שרק שלישייה תקבל את תשומת הלב, אם אפשר לעשות את זה רביעייה?